زانوی غم بغل نگیر

قهرمانی به نام حمید سوریان

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۰۴:۴۸:۴۳
کد خبر: ۳۹۹۲۲۵
قهرمانی به نام حمید سوریان
بعد از ناکامی در سه دوره از مسابقات جهانی لاس وگاس، گزینشی قزاقستان و مغولستان باز هم حمید سوریان مورد اعتماد محمد بنا قرار گرفت و قرار است برای کسب سهمیه 59 کیلوگرم به استانبول اعزام شود.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ در پی این اتفاق برخی منتقدان در اعتراض به تصمیم موفق ترین مربی تاریخ ورزش کشورمان در المپیک، اسامی سامان عبدولی، شیرزاد بهشتی طلا و حتی محسن حاجی پور را پیش کشیدند.

این دوستان معتقدند دوران حمید سوریان به سر آمده و باید یک کشتی گیر جوان تر به مسابقات گزینشی استانبول اعزام می شد در حالی که نمی دانند همین حرف ها روحیه نابغه کشتی فرنگی را تخریب می کند.

محمد بنا یک مربی سرد و گرم چشیده در دنیای کشتی است و مطمئن باشید دلواپس تر از همه منتقدان برای کسب سهمیه وزن 59 کیلوگرم در المپیک است.

تجربه هم نشان داده محمد بنا همواره تصمیمات درستی می گیرد. او همانطور که حمید سوریان جوان را در 20 سالگی جانشین حسن رنگرز با تجربه کرد حالا هم می تواند این کار را انجام دهد اما همه چیز حساب و کتاب دارد. وظیفه  همه ماست که به محمد بنا و البته حمید سوریان کمک کنیم تا از مسابقات گزینشی استانبول سربلند بیرون بیاید.

ادامه مطلب هم خطاب به خود قهرمان است؛

حمید جان سلام سلام دوست من و ما. سلام قهرمان ایران ز مین. نمی گویم امیدوارم حالت خوب باشد چون حال تو همیشه باید خوب باشد. تو خوبی و حالت هم خوب است. می دانیم خوش نیستی و بابت اتفاقات مسابقات گزینشی قزاقستان و مغولستان خودت را ملامت می کنی. با این حال می خواهیم بگوئیم آن قدر از تو خاطره خوب داریم که دو، سه بار باخت اتفاقی را بزرگ نکنیم.

حمیدجان! تو سال هاست خودت را به ما، ورزش ایران و جهان شناساندی و نیازی به اثبات نداری. لطفاً زانوی غم بغل نگیر... امروز که با تو حرف می زنیم به یاد تمام خاطرات خوب خود با اعجوبه  کشتی فرنگی دنیا هستیم.

از 6 مدال طلای جهان بگیرید تا قهرمانی المپیک و... همه شاهکارهایت را از حفظ هستیم.

تو زنده ای، تو پویایی، تو هنوز بر بلندای آسمان این کشتی هستی و باید این مسئله را باور کنی.

این حرف ها برای دلداری نیست، برای یادآوری است. یادآوری حماسه حمید سوریان که کم حرف است. زیاد در رسانه ها دیده نمی شود اما تا دلتان بخواهد اهل عمل است.

می خواهیم تیتر بزنیم؛ هم بی معرفت هستیم و هم فراموشکار اما در مورد تو یکی حداقل فرق می کند. تو بارها به ما سور دادی و باعث شادی ایران شدی.

دنیای برخی ها همین است. کوچک است و نباید توجه  کنی. می خواهیم بگوئیم غصه نخور. ما همه تو را می شناسیم و می دانیم حداکثر تلاش خود را می کنی تا سهمیه بگیری. شد شد، نشد هم نشد فدای سرت!

این را از ته دل گفتیم حمید جان! نمی خواهیم دلداری ات بدهیم و می دانیم از استانبول دست پر بر می گردی اما لطفاً این قدر خودت را تحت فشار نگذار.

مدال طلای جهان و المپیک برای اثبات توانایی هایت کافی است. نیازی برای اثبات چیزی نداری. برو ترکیه و با خیال راحت و آسوده خاطر روی تشک کشتی بگیر و مطمئن باش باز هم اگر ببازی مردم دوستت دارند.

نظر شما