گردهمایی مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران کل ورزش‌وجوانان استان‌ها؛

دکتر گودرزی: مسابقات قهرمانی کشور در همه رشته‌ها باید احیا شود/ یکی از سیاست‌های کلیدی دولت یازدهم توسعه ورزش همگانی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۵:۳۶:۱۱
کد خبر: ۴۰۲۳۵۱
دکتر گودرزی: مسابقات قهرمانی کشور در همه رشته‌ها باید احیا شود/ یکی از سیاست‌های کلیدی دولت یازدهم توسعه ورزش همگانی است
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به احیا و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در کلیه رشته ها، گفت: مسابقات قهرمانی می تواند انگیزه لازم را برای ورزشکاران سراسر کشور و وورد آن ها به بخش قهرمانی فراهم کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، گردهمایی مشترک روسای فدراسیون های ورزشی و مدیران کل ورزش و جوانان استان ها صبح امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونین وی و مدیران کلی ستادی، در هتل المپیک تهران برگزار شد.

دکتر محمود گودرزی روسای فدراسیون ها و مدیران کل ورزش و جوانان استان ها را یک خانواده دانست که باید با ایجاد همدلی و فضای همکاری، هم افزایی جامعه ورزش را بیشتر کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: نقش های متفاوتی در این خانواده تعریف شده که نگاه «بخشی» را می طلبد اما باید در کنار آن نگاه «کلان و ملی» داشته باشیم چرا که توسعه ورزش کشور در همه حوزه ها هدف نهایی همه دست اندرکاران و متولیان ورزش است.

وی تعامل روسای فدراسیون ها و مدیران کل استانی را مورد توجه قرار داد و گفت: نگاه خطایی حاکم شده که رئیس فدراسیون متولی رشته خود و مدیر کل استانی متولی ساخت و سازهای ورزشی است که این نگاه باید اصلاح شود؛ هر دو حوزه در کنار هم شکوفایی ورزش را به دنبال دارند.

دکتر گودرزی با تاکید به احیا و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در کلیه رشته ها، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی می تواند انگیزه لازم را برای ورزشکاران سراسر کشور و وورد آن ها به بخش قهرمانی فراهم کند.

وزیر ورزش و جوانان جمع حاضر و غائبین آن شامل مربیان ورزشی را منادیان سلامت جامعه دانست و گفت: اگر بتوانیم تا پایان این دوره از فعالیت خود، در بخش ورزش همگانی آمار مشارکت کنندگان را به 25 میلیون نفر برسانیم، یک گام به ایده آل ها و اهداف مورد نظرنزدیک شده ایم.

وی همچنین توسعه فضای فرهنگی کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: این حوزه مهم ترین بخش ورزش است که باید با تدبیر، از ایجاد فضای غیر اخلاقی که حتی یک مورد آن برای ورزش زیاد است، جلوگیری شود.

دکتر گودرزی صحبت های خود را در خصوص استفاده از ظرفیت های قانونی ورزش و بخش خصوصی ادامه داد و گفت: بسیاری از فدراسیون ها و ادارات کل استانی پتانسیل استفاده از بخش خصوصی را دارند و باید از آن در جهت توسعه ورزش کشور بهره و کمک بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان با تبریک به روسای جدید فدراسیون های فوتبال، شطرنج و ورزش های دانشگاهی، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری خانواده بزرگ ورزش، شاهد برداشته شدن گام های موثری در راستای توفیق روز افزون باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز