تیم خوبی را به مسابقات پاراتکواندو اعزام خواهیم کرد

مظلومی: تاکید زیادی روی ورزش پایه داریم/ به خاطر ضعف امکانات بولینگ پیشرفت نداشته است

۱۳۹۵/۰۲/۲۲ - ۱۰:۳۵:۴۹
کد خبر: ۴۰۳۶۷۸
رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان گفت: رقابت‌های پاراتکواندو در پارالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن برای نخستین بار به صورت رسمی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان با یادآوری حضور نمایندگان سه رشته فوتبال پنج نفره، دو و میدانی و جودوی فدراسیون نابینایان و کم بینایان در بازیهای پارالمپیک ریو دو ژانیرو اظهار داشت: این روزها اهم برنامه‌های خود را به آماده‌سازی بهتر ورزشکاران پارالمپیکی اختصاص داده‌ایم تا بتوانند با بهترین شرایط ممکن در این رویداد مهم حاضر شوند.

وی تصریح کرد: البته از پیگیری و رسیدگی به امور داخلی به خصوص رده سنی نوجوانان و جوانان غافل نیستیم؛ در کنار آماده‌سازی ورزشکاران پارالمپیکی تاکید زیادی روی ورزش پایه داریم چون برای بازیهای پاراآسیایی و پارالمپیک آینده برنامه‌های مهمی داریم که به بار نشستن آنها مستلزم توجه لازم به زیرساخت ها و ورزش پایه است. به همین دلیل است که در اردوی تیم جودو، علاوه بر سه ورزشکار پارالمپیکی از سه ورزشکار هم به عنوان حریف تمرینی استفاده می کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان در مورد برنامه‌های مورد نظر برای رویدادهای آسیایی و پارالمپیکی آینده گفت: در بازیهای پاراآسیایی کره جنوبی در رشته های گلبال مردان و زنان، فوتبال، جودو و دو و میدانی نماینده و تیم داشتیم. در نظر داریم برای بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی علاوه حفظ سهمیه انفرادی و تیمی این رشته ها، بتوانیم در رشته بولینگ نابینایان هم صاحب نماینده باشیم.

وی تصریح کرد: بولینگ از جمله رشته هایی است که از چند دوره پیش وارد بازیهای پاراآسیایی شد که البته ایران به خاطر ضعف امکانات و نداشتن تجهیزات لازم جهت آماده کردن حرفه ای ورزشکاران در هیچ یک از ادوار این بازیها نماینده‌ای در این رشته نداشت اما در نظر داریم برای دوره جدید بازیهای پاراآسیایی که دو سال آینده برگزار می شود، در این رشته هم نماینده ای داشته باشیم.

مظلومی همچنین با یادآوری اینکه در بازی‌های پارالمپیک ریو رقابت پاراتکواندو به صورت نمایشی و در یک وزن برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رقابت‌های پاراتکواندو در پارالمپیک ۲۰۲۰ ژاپن برای نخستین بار به صورت رسمی برگزار خواهد شد و فدراسیون نابینایان و کم بینایان هم مصمم است در اولین دوره برگزاری رسمی این رقابت ها در پارالمپیک، تیمی خوب با عملکرد نتیجه بخش داشته باشد. البته ما در رقابت های نمایشی پاراتکواندو پارالمپیک ریو هم نماینده خواهیم داشت اما برنامه و هدف اصلی برای پارالمپیک ژاپن است.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در پایان گفت: رسیدگی به این برنامه‌ها و نتیجه گرفتن از آنها جزو اهداف اصلی این فدراسیون ها برای سال های آینده است.

نظر شما