با کسب سهمیه به ایران بازخواهیم گشت

مهدوی‌نیا: امید داریم که از میادین آلمان نتیجه بگیریم

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۱۲:۳۹:۵۲
کد خبر: ۴۰۴۷۷۸
مهدوی‌نیا: امید داریم که از میادین آلمان نتیجه بگیریم
سرمربی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان گفت: در رقابت های پیش رو حداقل دو پله دیگر رنکینگ خود را ارتقا خواهیم داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان ایران روز جمعه به منظور شرکت در مسابقات جهانی آلمان و انتخابی پارالمپیک راهی دویسبورگ  آلمان شد.

شهلا بهروزی راد و اکبر طهماسبی دو قایقران کشورمان هستند که با هدایت مسعود مهدوی راهی این سفر شدند. البته اسلام جاهدی هم دیگر پاروزن کشورمان است که در مسابقات آلمان حضور خواهد داشت. وی که یک هفته پیش به منظور حضور در یک کمپ تمرینی راهی پرتغال شده بود، سفر به آلمان را روز گذشته و از این کشور (پرتغال) انجام داد.

پیش از اعزام تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان به آلمان، سرمربی این تیم آخرین وضعیت قایقرانان را تشریح و ابراز امیدواری کرد که نتیجه لازم برای قایقرانی ایران از این رقابت ها به دست بیاید.

مسعود مهدوی نیا با تاکید بر اینکه همیشه با امید فعالیت های خود را انجام داده است، اظهار داشت: اگر ناامید بودیم اصلا در این رشته فعالیتی نمی کردیم. امید داریم که از میادین آلمان نتیجه بگیریم و با این امید هم طی ماه های گذشته تمرینات تیم را پیگیری کردیم.

وی در مورد اینکه ایران چند درصد شانس کسب سهمیه از مسابقات آلمان را دارد گفت: نمی توانم درصد یا میزانی در این زمینه تعیین کنم؛ آنچه مهم است با تمام توان کار می کنیم و امید زیادی هم داریم که در بخش مردان صاحب دو سهمیه پارالمپیک شویم ضمن اینکه این امید را هم داریم که شهلا بهروزی راد که پیش از این سهمیه گرفته بتواند در این رقابت ها رنکینگ خود را ارتقا دهد.

سرمربی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان تاکید کرد: بهروزی راد در مسابقات ۲۰۱۴ مسکو و در فینال A در رده هشتم قرار گرفت، وی در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ ایتالیا با دو پله ارتقا ششم شد و حالا این انتظار را داریم که در رقابت های پیش رو حداقل دو پله دیگر رنکینگ خود را ارتقا دهد.

مهدوی نیا در ادامه، چگونگی برگزاری مسابقات جهانی آلمان به عنوان آخرین مرحله از رقابت های انتخابی پارالمپیک را تشریح کرد و گفت: در ماده کایاک یک نفره زنان که شهلا بهروزی راد هم با کلاس LTA زنان در آن حضور دارد شرکت کنندگان در دو گروه ۹ نفره با هم رقابت می کنند. از هر گروه سه نفر به طور مستقیم راهی فینال می شوند و سایر قایقرانان رقابت خود را در مرحله نیمه نهایی دنبال می‌کنند. از این مرحله هم سه نفر دیگر راهی فینال می شوند یعنی در مجموع رقابت فینال با حضور ۹ نفر برگزار شده و از میان آنها بهترین ها مشخص می شوند.

وی با یادآوری اینکه اکبر طهماسبی هم در کلاس LTA مردان شرکت می کند یادآور شد: در این بخش ورزشکاران در قالب ۵ گروه با هم رقابت می کنند اما هیچ یک از آنها سهمیه مستقیم فینال نمی گیرند. بعد از رقابت های مقدماتی شرکت کنندگان باید در قالب نیمه نهایی رقابت دوباره ای با هم داشته باشند تا از این مرحله فینالیست ها مشخص شوند.

مهدوی نیا همچنین گفت: اسلام جاهدی هم در کلاس TA مردان پارو می زند. در این بخش شرکت کنندگان در قالب ۴ گروه رقابت خود را برگزار می کنند و پس از رقابت های گروهی و نیمه نهایی، راه یافتگان به فینال مشخص می شوند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان ابراز امیدواری کرد نمایندگان ایران بتوانند در دیدارهای گروهی، نیمه نهایی و فینال مسابقات جهانی آلمان نتایج درخور شانی کسب کرده و با کسب سهمیه به ایران بازگردند.

نظر شما