کی‌روش مخالف دیر اضافه شدن ملی‌پوشان ذوب‌آهن و استقلال است

بهروان: ورزشگاه خرمشهر یکی از ورزشگاه‌های خوب ایران است/ با واگذاری امتیاز تیم‌ها موافق نیستیم

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۹:۵۶:۲۲
کد خبر: ۴۰۶۵۴۵
بهروان: ورزشگاه خرمشهر یکی از ورزشگاه‌های خوب ایران است/ با واگذاری امتیاز تیم‌ها موافق نیستیم
رئیس کمیته مسابقات لیگ گفت: کی‌روش از مدت‌ها قبل برنامه آماده سازی تیم ملی را داده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات لیگ درخصوص اعتراضاتی که باشگاه ذوب‌آهن به تاریخ فینال جام حذفی دارد، گفت: البته باشگاه ذوب‌آهن در برخی موارد حق دارد ولی من باید ادعا کنم که از مدت‌ها پیش تاریخ مسابقه فینال را اعلام کرده بودیم. مثلا در ابتدا 2 تاریخ 3 و 9 خرداد را برای برگزاری بازی اعلام کرده ولی چون فینالیست‌ها مشخص نبود و احتمال می‌دادیم دو فینالیست در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بازی داشته باشند تصمیم گرفتیم این مسابقه در تاریخ 9 خرداد اعلام شود.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم روزهای فیفادی از 10 خرداد آغاز خواهد شد و نمی‌شود در آن تاریخ مسابقات باشگاهی برگزار کرد. ضمن آنکه کی‌روش تصمیم دارد تیم ملی را صبح روز دهم به مقدونیه برساند که بخشی از مشکل ما هم همین موضوع بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نمی‌شد ملی‌پوشان دو باشگاه ذوب‌آهن و استقلال یکی دو روز دیرتر به اردوی مقدونیه می‌رفتند، گفت: این موضوع را تیم ملی و مسئولانش نمی‌پذیرند و کی‌روش برنامه‌هایش را از مدت‌ها قبل تا پایان مسابقات جام جهانی 2018 اعلام کرده است.

بهروان که با شبکه ورزش سیما گفتگو می‌کرد با اعلام این موضوع که فینال قطعا در تاریخ 9 خرداد برگزار می‌شود درخصوص ورزشگاه خرمشهر نیز گفت: ما به اتفاق اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ چندین و چند بار از استادیوم دیدن کردیم. این ورزشگاه با سازه خوبی ساخته شده است و مطمئن باشید برای مملکت ما یک سرمایه محسوب می‌شود. تا امروز 5 بار خودم استادیوم را از نزدیک دیده‌ام و یکی از ورزشگاه‌های خوب ایران را در تاریخ 9 خرداد رونمایی خواهیم کرد.

رئیس کمیته مسابقات لیگ درباره اینکه گفته می‌شود باید در ابتدا امنیت در روز مسابقه تامین شود، گفت:‌ همین هفته با فرماندار خرمشهر جلسه داشتیم که اتفاقا او معاون سیاسی و امنیتی استان هم است. در این مورد جلسات متعددی را برگزار کردیم و هفته آینده دوشنبه خودمان اکیپی را به خرمشهر اعزام می‌کنیم و همه چیز مهیای برگزاری مسابقه است. البته هنوز مسابقه‌ای در آن برگزار نشده ولی سعی می‌کنیم یک بازی قبل از فینال در آنجا به صورت نمادین برگزار کنیم تا ورزشگاه آزمایش شود.

بهروان درمورد وضعیت هتل محل اقامت دو تیم گفت:‌ همانطور که می‌دانید فاصله آبادان تا خرمشهر کمتر از 5 کیلومتر است و 2 هتل بسیار مناسب به نام پارسیان و کاروانسرا در آبادان وجود دارد که از این لحاظ دو تیم مشکلی نخواهند داشت.

رئیس کمیته مسابقات لیگ درباره اینکه آیا در خصوص برنامه‌ریزی لیگ شانزدهم با باشگاه‌ها مشورت شده که آنها در وسط فصل گلایه‌ای نداشته باشند، گفت: همانطور که می‌دانید پنجره نقل و انتقالات حداکثر 12 هفته است و ما امسال تصمیم گرفتیم نقل و انتقالات‌مان تا هفته چهارم لیگ ادامه داشته باشد. یعنی اگر بازیکنی با باشگاهش مشکل داشت بتواند از باشگاه جدا شود البته قوانین طوری است که یک بازیکن می‌تواند در طول فصل فقط در 2 باشگاه حضور داشته باشد و قرارداد ببندد.

وی درمورد مشکل امتیاز فروشی در رقابت‌های لیگ برتر گفت: جانا سخن از زبان ما می‌گویی، هم ما و هم مسئولان ارشد فدراسیون و سازمان لیگ با این پدیده موافق نیستند ولی وقتی قانونگذار قانون را جلوی ما گذاشت کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. متاسفانه یکی از مشکلات این است که تیم‌ها را از یک استان به استان دیگر می‌فروشند. شما ببینید سرنوشت تیم‌هایی که فروخته شده اصلا خوب نبود و مطمئن باشید این موضوع در دستور کار است که پدیده امتیاز دهی جلویش گرفته شود.

بهروان همچنین با اعلام این موضوع که کمیته مسابقات طرحی دارد که مسابقات جام حذفی حداقل در مرحله یک چهارم بازی‌ها را رفت و برگشت برگزار کنند که مثلا یک تیم با 5 بازی به لیگ قهرمانان آسیا نرسد. خودم هم آرزو می‌کنم این مسئله هر چه زودتر مصوب شود تا تیم‌ها از لحاظ فنی به برتری برسند و به عنوان قهرمان معرفی شوند نه اینکه شانس در حضور آنها در فینال دخیل باشد.

نظر شما