کد کی روش:

من برای بردن ایران به جام جهانی آماده ام، شما چطور؟!

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۱۳:۴۳:۲۸
کد خبر: ۴۰۶۷۱۰
من برای بردن ایران به جام جهانی آماده ام، شما چطور؟!
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران آماده سازی یک تیم را فراتر از امکانات و تجهیزات می داند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان معتقد است با این امکاناتی که کشورهایی مانند چین و قطر در اختیار دارند به اندازه 5گل از فوتبال ایران جلو هستند  اما او آماده سازی یک تیم را فراتر از امکانات و تجهیزات می داند و این مسئله را به اندازه 6گل با ارزش می داند. سرمربی تیم ملی ایران به طور واضح به این نکته اشاره می کند که اردوها و حریفان تدارکاتی مهمترین عامل با کیفیت شدن یک تیم است. مسئله ای که کمتر در فوتبال ما موردتوجه قرار می گیرد. متاسفانه اکثریت کارشناسان و منتقدان فوتبال کشورمان انتظار دارند یک تیم فوتبال امروز تمرین کند و فردا از گروهش در جام جهانی صعود کند اما کسی به این نکته کاری ندارد که این تیم در کجا تمرین می کند و با چه حریفانی بازی تدارکاتی برگزار می کند. این که ما تیم ملی را در مقابل آنگولا و مونته نگرو قرار دهیم و انتظار داشته باشیم نیجریه، آرژانتین و بوسنی را شکست دهیم انصافا منطقی نیست.

اگر آرژانتین در مقابل ترینیداد و توباگو دیدار تدارکاتی برگزار می کند دلیل نمی شود که این تیم برای ما هم حریف تدارکاتی مناسبی باشد. 11مرد آرژانتینی در لیگ های معتبر دنیا بازی می کنند و برای بازی های ملی فقط نیاز به هماهنگی دارند اما بازیکنان ما نیاز دارند تا بازیکنان برجسته دنیا رو برو شوند و فوتبال فراتر از آسیا را تجربه کنند. این واقعیت را هیچ انصافی نمی تواند کتمان کند.

اگر ما منتظر بمانیم تا مثلا دیدار رسمی با کشورهای هند و گوام و عمان برگزار شود تا تیم ملی به هماهنگی برسد، واقعا نشانه ضعف در سیستم مدیریتی فوتبال ماست. اصلا در این مسابقات نباید از بازیکنان اصلی بازی می گرفتیم و باید بی تجربه ها و بازی نکرده های تیم ملی را به میدان می فرستادیم. اگر نمیتوانیم آلمان یا فرانسه راضی کنیم که در مقابل ما قرار بگیرند، چرا به سراغ درجه 2ها نمی رویم؟ کشورهایی مثل کلمبیا یا حتی ایرلند جنوبی تیم هایی دارند که به خوبی می توانند عیار تیم ملی ما را بالا ببرند.  اگر فوتبال به روز می خواهیم باید بازیکنان اصلیمان را در مقابل تیمی مثل ایتالیا قرار دهیم تا با فوتبال تیمی و قدرتی به خوبی آشنا شوند.

اینکه ما برای رویارویی با کره برای صعود به جام جهانی تنها کشور مقدونیه را راضی کرده ایم که با ما بازی کند یعنی واقعا 6گل از کره جنوبی عقبیم و اگر هم این تیم را شکست دهیم اصلا به معنی این نیست که تیم اول آسیا هستیم و از کره جنوبی برتریم!

انصافا اگر یک لیوان آب بنوشیم و بعد حرف های کی روش را مرور کنیم، می بینیم که او چیزی جز پیشرفت فوتبال ما را نمی خواهد. وقتی کی روش می گوید جام جهانی برای ما از امروز آغاز شده، یعنی من آماده ام تا تیم شما را به جام جهانی ببرم، شما هم به خاطر پیشرفت فوتبال کشورتان به وعده های خود عمل کنید و کاری کنید که در جام جهانی زنگ تفریح کشورهای دیگر نباشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز