دیدار وزیر ورزش و جوانان با رییس فدراسیون جهانی سوارکاری؛

دکتر گودرزی: اسب های ایران قابلیت تکثیر و انتقال به کشورهای جهان را دارند

۱۳۹۵/۰۳/۰۱ - ۱۵:۵۱:۳۲
کد خبر: ۴۰۷۶۵۴
دکتر گودرزی: اسب های ایران قابلیت تکثیر و انتقال به کشورهای جهان را دارند
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با رییس فدراسیون جهانی سوارکاری با اشاره به تاکید دین اسلام به این رشته و سابقه کهن سوارکاری در ایران حل مشکلات قرنطنیه و ایجاد شرایط برای توسعه جهانی را خواستار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی  در دیدار با رییس فدراسیون جهانی سوارکاری که عصر امروز شنبه اول خرداد ماه در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد از سوارکاری در ایران به عنوان رشته ای که در آموزه های دینی به آن سفارش شده است، نام برد و با اشاره به سابقه عمیق و تاریخی سوارکاری در ایران اظهار داشت: مردم ایران به سوارکاری علاقه مند هستند و مسابقات مختلفی نیز هر هفته در کشورمان برگزار می شود و رونق خوبی در این ورزش کهن حاکم است بطوریکه در برخی مناطق ایران، رشته اول انها نیز محسوب می شود بنابراین زمینه مناسبی برای رشد  سوارکاری در ایران  وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ایران دارای اسب های اصیلی است  که قابلیت تکثیر و  انتقال به کشورهای جهان را دارند، ادامه داد: دولت و فدراسیون سوارکاری برای توسعه این رشته برنامه دارند و کمک می کنند و درصدد حضور بخش خصوصی به منظور توسعه بیشتر هم هستند چرا که بسیاری از باشگاه ها با مدیریت بخش خصوصی اداره می شوند و حتی در کشور افرادی با بیش از یکصد اسب و برخورداری از  امکانات مناسب، رونق  آنرا رقم زده اند.

دکتر گودرزی با ابراز خرسندی از حضور رییس فدراسیون جهانی سوارکاری در کشورمان حمایت فدراسیون جهانی را در حل برخی مشکلات فرا روی سوارکاری ایران از جمله حمل و نقل اسب ها و انتقال آنها به خارج از کشور و فراهم آوردن شرایط آسانتر برای شرکت سوارکاران ایران در رویدادهای بین المللی را به منظور توسعه این رشته خواستار شد. مقام عالی وزارت ورزش و جوانان همچنین توسعه جهانی این رشته و ایجاد شرایط بهتر برای فراگیرتر شدن سوارکاری  در نقاط مختلف جهان از جمله ایران را در توان فدراسیون جهانی دانست.

در این دیدار اینگمار دی وس  با ابراز خرسندی از حضور در ایران  و اظهار خوشحالی از پیشرفت این رشته در ایران، از اطلاعات دقیق وزیر ورزش و جوانان پیرامون سوارکاری و علاقه مندی به پیشرفت این رشته به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: از دسامبر 2014 که در موقعیت ریاست فدراسیون جهانی قرار گرفتم یکی از مهمترین اهدافم آشنایی با کشورها ی عضو فدراسیون بود به همین دلیل ایران را انتخاب کردم و از پیشرفت این رشته و زیرساخت هایی که برای توسعه آن وجود دارد واقعا خوشحالم و می توانم این نوید را بدهم که با توجه به سنت عمیق سوارکاری در کشور شما، ایران را آماده پیشرفت بهتر و بیشتر هم می دانم.

این مقام عالی سوارکاری با اشاره به دغدغه وزیر ورزش و جوانان در خصوص مشکلات قرنطینه نیز گفت: در این زمینه صحبت های وزیر ورزش و جوانان را کاملا درک می کنم و احترام می گذارم و باید عنوان کنم در راستای حل این مشکل با سازمان بهداشت جهانی هم جلسه داشتیم و همچنان با جدیت در صدد حل این مشکل هستیم و مطمئنم که با  همکاری یکدیگر  مشکل حمل و نقل نیز برطرف خواهد شد.

اینگمار  دی وس، ورزش سوارکاری در جهان  را در حال توسعه دانست و تاکید کرد: برخلاف آنکه تصور می شود این رشته برای ثروتمندان است، اصلا این شرایط وجود ندارد و حتی با قاطعیت می گویم بسیاری از قهرمان های المپیک ثروتمند نیستند فقط ممکن است سوار اسب های ثروتمندان شود، به همین دلیل یکی از اهداف مهمی که در فدراسیون جهانی دنبال می کنیم ،اجرای برنامه ای است که کمک می کند انسان های علاقه مند و مستعد این رشته بتوانند با حضور در باشگاه ها مدارج ترقی را طی کنند.

رییس فدراسیون جهانی سوارکاری ادامه داد: برنامه ای را اجرا خواهیم کرد که تعداد بیشتری از نخبگان سوارکاری بتوانند در المپیک حضور پیدا کنند که تحقق این مهم با همکاری فدراسیون ها از جمله فدراسیون ایران امکان پذیر خواهد بود، با این برنامه  حتی سوارکاران ایران  این توانایی را دارند که به المپیک 2020 هم راه یابند.

او گفت: فدراسیون جهانی سوارکاری با فراهم آوردن شرایط بهتر برای حضور پرتعدادتر سوارکاران  در المپیک شرایط خوبی را برای رشد جهانی این رشته بوجود خواهد آورد.

در این دیدار خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری هم ایجاد باشگاه های آموزشی برای نوجوانان، دوره های آموزشی در زمینه داوری و مربیگری و همچنین توسعه این رشته برای معلولان را از برنامه های مهم فدراسیون  با همکاری فدراسیون جهانی  نام برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز