باشگاه‌های ما باید در بازیکن‌سازی قوی بشوند

هاشمی: استعدادیابی بسکتبال را بیمه می‌کند

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۳:۵۳:۲۴
کد خبر: ۴۰۹۱۶۲
هاشمی: استعدادیابی بسکتبال را بیمه می‌کند
مصطفی هاشمی کارشناس بسکتبال با تأکید بر اهمیت استعدادیابی در ورزش گفت: بسکتبال کشور را با استعدادیابی بیمه خواهیم کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مصطفی هاشمی، مربی لیگ برتری و کارشناس بسکتبال درباره استعدادیابی در بسکتبال گفت: پشتوانه‌سازی یا استعدادیابی جزو وظایف متولی هر رشته در کشور و خیلی پراهمیت است. ما بسکتبال کشور را با استعدادیابی بیمه خواهیم کرد. البته این موضوع نباید به صورت گلخانه‌ای باشد بلکه باید به صورت مستمر و موازی با تیم های ملی صورت گیرد.

کاپیتان اسبق تیم ملی بسکتبال ادامه داد: فکر می کنم باید به سمت و سویی برویم که اسپانسرها میان در تیم های پایه هزینه کنند. زیادی کیمیت در فعالیت باشگاه ها کیفیت هم به دنبال خواهد داشت. این باعث می شود بازیکنان شاخصی در تیم ملی وارد شوند.

هاشمی اضافه کرد: باشگاه های ما باید در بازیکن سازی قوی بشوند. به عنوان مثال استان اصفهان که یکی از قطب های این رشته است نتوانست این راه را ادامه دهد. در بازیکن سازی تمام اتفاقاتی که در بسکتبال پشتوانه سازی است می افتد.

وی افزود: اگر 12 سال پیش پشتوانه سازی قوی می کردیم بازیکنان زیادی داشتیم که الان ستاره بودند و جایگزین بازیکن هایی مثل صمد می شدند این اتفاق نیفتاد الان که بخوایم شروع کنیم باید پیوسته باشد البته این موضوع باید به وسیله باشگاه ها انجام شود.

هاشمی تصریح کرد: بسکتبال نیاز به آموزش مربیان پایه هم دارند که حتما باید مورد آموزش قرار گیرند و از همه مهم تر خیلی از مربیان پایه ما بسکتبالیست نبودند و ما باید کاری کنیم که حداقل تکنیک های بسکتبال را بدانند که بتوانند آموزش بدهند. ما باید از مربیان استفاده کنیم که می توانند آموزش عملی و علمی بدهند. امیدوارم فکر خوبی شود که هم لیگ قوی داشته باشیم پشتوانه سازی هم شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز