ازبکستان یک- ایران+عربستان صفر

عملکرد ضعیف جنجالی‌ها!

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۰۵:۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۰۹۷۵۸
عملکرد ضعیف جنجالی‌ها!
در حالی که کشور ساکت و بی سر و صدای ازبکستان (که به خاطر حذف شدن پاختاکور به فدراسیون فوتبال ایران اعتراض کرد و تلاش شد تا این اعتراض خیلی مطرح نشود) اکنون یک نماینده در بین 8تیم برتر باشگاه های آسیا دارد اما کشور ما و عربستان که سال هاست در باد غرور جام های قدیمی خوابیده‌اند، نشان دادند که از استاندارد آسیا هم فاصله زیادی دارند چه برسد به استانداردی در سطح 32تیم برتر جهان!

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا؛ ایران و عربستان را باید پرحاشیه ترین کشورهای امسال لیگ قهرمانان  آسیا دانست. دو کشوری که تنش ها و اختلافات سیاسی را وارد فوتبال کردند و بیشتر از آن که به فکر بالابردن کیفیت در نمایندگانشان باشند، به فکر آتو گرفتن از یکدیگر بودند. هر دو کشور تقریبا تمام تلاش خود را کردند تا قدرت خود را به رخ قاره کهن بکشند، غافل از این که این تنش ها و مجادلات حتی برای کشور ازبکستان هم مهم و جذاب نبود! حضور در کشور سوم علاوه بر این که هزینه تیم های ایرانی و عربی را بالا برد، آن ها را از اصل ورزش و رقابت دور کرد. ضمن اینکه حداقل برای تیم های ایرانی چیزی جز خستگی ناشی از سفر و مصدومیت نداشت.

جالب است که از سه نماینده کشور عربستان تنها الهلال نامدار به مرحله یک هشتم نهایی رسید و توسط لوکوموتیو ازبکستان حذف شد. نمایندگان ایرانی هم علیرغم درخشش در مرحله گروهی، توسط تیم های اماراتی حذف شدند تا دست آوردی بهتر از رقیب سیاسی-ورزشی خود نداشته باشند! در حالی که کشور ساکت و بی سر و صدای ازبکستان (که به خاطر حذف شدن پاختاکور به فدراسیون فوتبال ایران اعتراض کرد و تلاش شد تا این اعتراض خیلی مطرح نشود) اکنون یک نماینده در بین 8تیم برتر باشگاه های آسیا دارد اما کشور ما و عربستان که سال هاست در باد غرور جام های قدیمی خوابیده‌اند، نشان دادند که از استاندارد آسیا هم فاصله زیادی دارند چه برسد به استانداردی در سطح 32تیم برتر جهان!

به هرترتیب، دود اختلافات سیاسی فقط و فقط به چشم هواداران و اهالی فوتبال در ایران و عربستان رفت.  نمایندگان لیگ دو کشور پر ادعای آسیایی، هیچ موفقیت قابل قبولی در رقابت های باشگاهی این قاره به دست نیاوردند تا هواداران آن ها بیش از پیش از این فوتبال ضعیف و سیاست زده، ناامید شوند. البته سهم کشور ما در این بین خیلی بیشتر از رقیب و حریف عربستانی است چرا که اعراب پول زیادی را در فوتبال خرج می‌کنند و ممکن است فصل بعد باز هم به فینال آسیا برسند اما فوتبال ما همچنان اندر خم کوچه حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی همراه با شعارها و پزهای سیاسی و قومی است!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز