پنجمین کنگره ملی مدیریت ورزشی-کرمانشاه؛

شعبانی بهار: توجه به ورزش همگانی یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۰۸:۵۹:۴۱
کد خبر: ۴۱۰۹۷۱
شعبانی بهار: توجه به ورزش همگانی یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی است
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: توجه عملیاتی و برنامه محور به ورزش همگانی یکی از مظاهر اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا شعبانی بهار در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره ملی مدیریت ورزشی که با موضوع توسعه اقتصاد ورزش در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: علم اقتصاد در مباحث خرد و کلان خود در تمامی ابعاد جامعه کاربرد دارد، ورزش به عنوان مقوله ای اجتماعی و فرهنگی هم متاثر از علم اقتصاد بوده و هم در رشد اقتصاد سهم بسزایی دارد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی از همان آغاز تحت فشارهای اقتصادی نظام سلطه و استکبار بوده است و فشارهای اقتصادی دشمنان مساله تازه ای نیست. توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان سفارش اصلی مقام معظم رهبری به مسوولین، نقشی اساسی در توسعه کشور و گذر از این مراحل دارد و نباید نقش ورزش در رشد اقتصادی کشور را نادیده گرفت.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: آمارها نشان می دهد که ورزش در کشورهای توسعه یافته تا 4 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد اما در کشور ما این آمار نزدیک 5/0 درصد است.

شعبانی بهار در ادامه با تشریح آمارها، تاثیر ورزش را بر سلامت مردم، کاهش هزینه های درمان، بهره وری کارکنان و ... نشان داده و توجه به ورزش همگانی را یکی از راهبردهای اساسی وزارت ورزش و جوانان ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی و یا به عبارتی اقتصاد اقتضایی یعنی سیاست گذاری، پیش بینی و آینده پژوهی نسبت به شرایط حال و آینده و اجرای برنامه های اقتصادی متناسب با شرایط کشور و جهان با فرض فشارهای خارجی نظام سلطه.

شعبانی بهار اظهار امیدواری کرد، برگزاری همچین کنگره هایی گفتمان یکسانی را در بین متخصصان ایجاد کند و اقتصاد مقاومتی در ورزش بیش از گذشته اجرایی شده و در برنامه های عملیاتی نمود پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز