مهمترین استراتژی طی سه ماه آینده حفظ آرامش است

هاشمی: پتانسیل و ظرفیت مدال‌آوری ورزش ایران روز به روز بهتر می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۰:۰۱:۳۱
کد خبر: ۴۱۱۰۲۴
هاشمی: پتانسیل و ظرفیت مدال‌آوری ورزش ایران روز به روز بهتر می‌شود
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش ایران سال سختی را پشت‌سر گذاشت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر عدم ورود این کمیته به مباحث فنی فدراسیون‌ها برای المپیک ریو، گفت: پیش‌بینی از عملکرد کاروان نداشته‌ایم، اما اطمینان داریم ظرفیت مدال‌آوری ما بالاست.

کیومرث هاشمی در آغاز چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه قرار بود این مجمع اسفندماه سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل همزمانی با مراسم تقدیر از مدال‌آوران سال ۹۳ لغو و به امروز موکول شد، اظهار داشت: با توجه به تعداد اعضای شرکت کننده اعلام می‌کنم که این جلسه کاملا رسمی خواهد بود و بنابراین بدون هیچ مشکلی برنامه‌ها و گزارش‌های خود را در بخش‌های مختلف ارائه می‌کنیم.

وی با تقدیر از تلاش یک‌ساله مجموعه ورزش کشور و به خصوص فدراسیون‌ها تصریح کرد: ورزش ایران سال سختی را پشت‌سر گذاشت. تمرکز فدراسیون‌ها روی کسب سهمیه بود و اینکه بتوانند در مسابقات بین‌المللی به خوبی ظاهر شوند، از این بابت از تلاش‌های صورت گرفته تقدیر می‌کنم، به خصوص اینکه رشته‌های المپیکی با وجود فشارها و محدودیت‌ها توانستند موفق ظاهر شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک با یادآوری فاصله ۶۶ روزه باقی مانده تا زمان المپیک ریو یادآور شد: تا به امروز در ۱۳ رشته موفق به کسب ۴۷ سهمیه شده‌ایم  و همچنان امید داریم که در رشته‌های والیبال، تیر و کمان، دوومیدانی، بوکس و شنا صاحب سهمیه‌های جدیدی شویم، ضمن اینکه باید بگویم حضور بانوان در میادین المپیک دوره به دوره پررنگ‌تر می شود، طوری که ۸ سهمیه المپیک لندن تا به امروز و برای المپیک ریو به ۹ سهمیه ارتقا پیدا کرده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ورزش ایران در سایه وحدت و همدلی باید بتواند ظرفیت خود را در المپیک ریو نشان دهد، خاطرنشان کرد: پتانسیل و ظرفیت مدال‌آوری ورزش ایران روز به روز بهتر می‌شود. مبنای تمام تلاش‌ها در مجموعه ورزش کشور هم همین است و اینکه تمرکز ما در کمیته ملی المپیک طی سه ماه آینده فقط المپیک ریو خواهد بود؛ البته این موضوع بدین معنا نیست که از دیگر رشته‌ها و فدراسیون‌ها که المپیکی نیستند، غافل خواهیم شد.

کیومرث هاشمی در ادامه صحبت‌های خود در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: مهمترین استراتژی ورزش ایران طی سه ماه آینده حفظ آرامش است. وظیفه ما این است که فدراسیون‌ها را طی سه ماه آینده از هر نظر حمایت کنیم. امیدواریم بودجه ورزش هم هر چه زودتر به دست ما برسد تا بتوانیم آن را به فدراسیون‌ها تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه سعی و تلاش کمیته ملی المپیک طی این مدت بر این بوده تا در مباحث فنی ورودی به موضوعات مربوط به فدراسیون‌ها نداشته باشد، گفت: تا به امروز ستاد بازی‌های المپیک ۹ جلسه داشته است که طی آن موضوعات مختلفی را مورد بحث قرار داده‌ایم.

هاشمی در مورد پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از مدال‌آوری ایران در المپیک ریو گفت: با توجه به اینکه هنوز وضعیت ورزشکاران در برخی رشته‌ها مشخص نشده و اینکه هنوز تعداد سهمیه‌های ایران هم نهایی نشده است، برای پیش‌بینی و ارزیابی مدال‌آوری زود است. به موقع و طی نشست با مسئولان وزارت در این زمینه ارزیابی‌های لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام می‌کنیم؛ اما آنچه می‌توانم بگویم اینکه ظرفیت مدال‌آوری ورزش ایران در المپیک ریو بالا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز