احتمال افزایش سهمیه‌های پارالمپیک ۲۰۱۶؛

هادی‌زاده: در ریو پر تعدادتر از لندن ظاهر می‌شویم

۱۳۹۵/۰۳/۱۰ - ۱۵:۵۴:۱۰
کد خبر: ۴۱۱۳۲۳
هادی‌زاده: در ریو پر تعدادتر از لندن ظاهر می‌شویم
رئیس انجمن دوومیدانی جانبازان و معلولان از احتمال افزایش سهمیه‌های پارالمپیک ریو خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علی‌اصغر هادی‌زاده، رئیس انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولان درباره سهمیه‌های کسب شده گفت: در حال حاضر 19 سهمیه قطعی داریم و  احتمال افزایش آن نیز وجود دارد. این افزایش بر اساس محاسبات خاصی است که از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بر مبنای سهمیه ورودی کشورها، مسابقاتی که شرکت کردند و AQS یا حد نصاب ورودی پارالمپیک، انجام می‌شود و طبق آن شانس زیادی برای افزایش سهمیه داریم که تعداد آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: به غیر از اسامی اعلام شده برای ورود به تیم ملی اسامی تعدادی دیگر از ورزشکاران که شرایط بهتری به لحاظ رکوردی داشتند نیز ارسال شده و در صورت افزایش تعداد سهمیه‌ها، به تعداد سهمیه‌های داده شده رکوردگیری انجام می‌شود و افرادی که موفق به ثبت حد نصاب‌های لازم شوند به تیم ملی دعوت خواهند شد.

رئیس انجمن دوومیدانی اعلام کرد: عرفان حسینی، حمید اسلامی، محمد فتحی کنجی، محسن مجیدی، حسین خرسند امیری، دانیال سورانی، احمد اجاقلو، مریم سلطانی، بتول جهانگیری، مرضیه صدقی و الهام صالحی نفراتی هستند که حائز شرایط ذکر شده هستند.

وی خاطر نشان کرد: رکوردهای ثبت شده در مسابقات باشگاهی اخیر نشان دهنده رشد خوبی در اکثریت ورزشکاران است و علاوه بر آن چهره‌های جدیدی نیز شناسایی شدند که چند نفر از آنها به تیم ملی راه یافتند. ترکیب فعلی راه یافتگان به تیم ملی شامل دو سوم افرادی است که تاکنون تجربه حضور در پارالمپیک را نداشته‌اند و یک سوم دیگر از ملی‌پوشان باسابقه شرکت در پارالمپیک هستند.

هادی‌زاده گفت: این ترکیب نسبتا جدید نشان دهنده این است که مسابقات متعدد اخیر جواب داده و توانستیم در عرصه استعدادیابی و شناسایی چهره‌های جدید هم موفق باشیم. ضمن اینکه هیچ یک از ملی‌پوشان قدیمی حذف نشده‌اند و صرفا رکوردها و عملکرد ورزشکاران ملاک بوده است.

رقابت‌های باشگاهی دوومیدانی جانبازان و معلولان به منظور انتخابی تیم ملی، از چهارم تا ششم خرداد ماه در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران و در دو گروه جانبازان، معلولان، نابینایان و کم‌بینایان برگزار شد و افراد برتر برای راهیابی به تیم ملی مشخص شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز