چهارمین نشست هم‌اندیشی اعضای هیات علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور؛

گودرزی: وزارت ورزش‌وجوانان هیچ اظهارنظر و دخل و تصرفی در انتخابات نداشته است/ مبارزه با فساد را همچنان ادامه می دهیم

۱۳۹۵/۰۳/۱۱ - ۱۱:۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۱۱۵۶۹
گودرزی: وزارت ورزش‌وجوانان هیچ اظهارنظر و دخل و تصرفی در انتخابات نداشته است/ مبارزه با فساد را همچنان ادامه می دهیم
چهارمین نشست هم‌اندیشی اعضای هیات علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، دکتر محمود گودرزی در این نشست اظهار داشت: امیدواریم این جلسه منجر به توفیقات بیشتری در سال آینده شود. امروز در جامعه ورزشی آنقدر سطح علمی و پژوهشی بالا رفته که باعث شده است هرچقدر از لحاظ کمی و کیفی ارتقاء پیدا کنیم به همان اندازه ورزش نیز شکوفا خواهد شد. امیدوارم که در آینده از آنچه تا الان بوده‌ایم بتوانیم مثمرثمرتر باشیم.

وی در ادامه افزود: دولت با محدودیت‌های بسیاری همراه بوده ولی با این تفاسیر در سال گذشته اقدامات زیادی را انجام داده است. متاسفانه به‌خاطر اقدامات نابخردانه‌ای که در دولت قبل صورت گرفت و دولت تحت فشارهای زیادی بود؛ از لحاظ اجتماعی دولت یازدهم با کمبود منافع مالی و اقتصادی بسیار زیادی همراه شد و این خود در تمامی بدنه‌ی دولت باعث شد که نتوانیم تمام برنامه‌ها و اهداف خود را به شکل 100 درصد پیاده کنیم؛ ولی با تمام این‌ها در سال گذشته در بخش ورزش و در تمامی حوزه‌ها اقدامات بسیار زیادی انجام گرفت و توفیقات بسیار خوبی را کسب کردیم.

دکترگودرزی همچنین از ادامه مبارزه وزارت ورزش وجوانان در برابر برخی که به کسب منافع شخصی در ورزش عادت کرده بودند خبر داد و افزود : ما در این مبارزه با یک فضای خاص روبرو هستیم که تلاش می کند به هر طریقی ما را از میدان بدر کند ولی به لطف خدا و حمایت افراد و مسئولان و رسانه های آگاه و دلسوز با قدرت و جدیت کار مبارزه با فساد را ادامه می دهیم.

وی همچنین ادامه داد: در 6 ماه دولت یازدهم به اندازه 7 سال دولت نهم و دهم در مجلس شورای اسلامی از وزراء دولت یازدهم سوال شده است که همین قضیه باعث شد کلی از وقت ما برای پاسخ دادن به یکسری از سوال‌ها صرف شود و با کندی حرکت کنیم.

دکتر گودرزی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که در این مدت انجام دادیم تدوین، پیش‌نویس قانون، اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بوده که به دولت محترم تحویل داده‌ایم.

وی همچنین ادامه داد: در بحث مدال‌گیری در سال 94 نسبت به سال 93 تعداد مدال‌گیری‌ها بیشتر شده و بیش از 3 هزار مدال را کسب کرده‌ایم. بیش از 45 فدراسیون انتخاباتش برگزار شده است و این ارتباطات با کمترین تنش در فضای منفی بوده و وزارت ورزش و جوانان هیچ اظهار نظر و دخل و تصرفی در انتخابات نداشته است. در این مدت بیش از صد مجمع برگزار شد و فدراسیون‌ها برای شفاف‌سازی حسابرسی شده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته شده نیز نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگییر داشته و در این مدت میزبانی 93 رویداد بین‌المللی، آسیایی و جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی را داشته‌ایم و همچنین از اقدامات مثمرثمر ما تشکیل کانون‌های استعدادیابی در سراسر کشور بوده است.

گودرزی افزود: ورزش همگانی یک رویکرد عظیمی برای برای ما بوده و باید به‌عنوان یک پیش نیاز برای هر فرد قرار بگیرد و در سبد خانواده‌ها باشد. در این خصوص اقدامات زیادی انجام داده‌ایم و در سال 94 نسبت به سال سال 93، ده و نیم درصد افزایش شرکت کنندگان را در ورزش‌های همگانی داشته‌ایم.

وی به بخش ورزش بانوان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ورزش بانوان یکی از برنامه‌های جدی ما در این مدت بوده و هم سعی کرده‌ایم نگاهمان را به ورزش بانوان تغییر دهیم و هم اینکه از لحاظ اعتباری افزایش قابل ملاحظه‌ای را داشته است و بانوان ورزشکار نیز به خوبی پاسخ وزارت ورزش را به خوبی دادند و در این مدت مدال‌های زیادی را کسب کردند و در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو موفق به کسب 9 سهمیه شدند که این خود نوعی رکوردشکنی بوده است؛ همچنین تعداد بانوان ما که در راس هیات‌ها و ادارات اجرایی قرار دارند نسبت به گذشته افزایش داشته است.

دکتر گودرزی افزود: از دیگر کارهایی که در این مدت توانسته‌ایم برنامه‌ریزی خوبی روی آن انجام دهیم پرداختن به مسائل پژوهشی و فرهنگی بوده که این قضیه با برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی ها همراه شده است و همچنین یکی از اقدامات خوب تاسیس دانشگاه علمی-کاربردی وزارت ورزش و جوانان بود.

وی عنوان کرد: با رایزنی هایی که انجام داده‌ایم و اقداماتی که صورت گرفت، بودجه ورزش را نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش دهیم که البته هنوز به بودجه‌ای که باید در اختیار ورزش قرار بگیرد نرسیده‌ایم و جای کار زیادی دارد.

دکتر گودرزی درخصوص انتقادات اخیری که مطرح شده گفت: اگر قرار است کسی وزارتخانه را نقد کند، باید منصفانه باشد.

وزیر ورزش وجوانان با ابراز امیدواری از پشتیبانی فکری وعلمی اساتید دانشگاه از ورزش اظهار داشت : امیدوارم همه شما اساتید همچون گذشته  این تیم علمی وتخصصی که فرزندان دانشگاه هستند را همواره یاری کنید.

وزیر ورزش و جوانان دکتر گودرزی با اشاره به تعیین تکلیف اماده سازی وبهره برداری ورزشگاه نقش جهان  اصفهان گفت : با استفاده از سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه و تلاش های شبانه روزی مدیرکل ورزش وجوانان استان اصفهان این نوید را می دهد که در پایان همین ماه یا اواسط تیرماه این استادیوم، آماده بهره برداری  شود.

وی در انتها با تشکر از رئیس جدید صداوسیما گفت: از رئیس جدید به خاطر حمایت از نظامنامه جامع فرهنگی و ورزشی ممنون هستم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز