عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی تبریز:

نقطه قوت دکتر گودرزی استفاده از افراد علمی و تجربی است/ تنها بر مبنای دانش می‌توان ساختار ورزش را منسجم کرد

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۲:۳۳:۱۳
کد خبر: ۴۱۲۱۱۲
نقطه قوت دکتر گودرزی استفاده از افراد علمی و تجربی است/ تنها بر مبنای دانش می‌توان ساختار ورزش را منسجم کرد
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی تبریز با اشاره به این نکته که دکتر گودرزی در همه حیطه های ورزش به طور نظام مند ورود کرده است، گفت: مهم ترین نقطه قوت این مجموعه گردهم آمدن افرادی است که علم و تجربه‌حوزه مربوطه را دارند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر رسول خدادادی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، با بیان این که این وزارتخانه در حد وسع و توان خود امور مربوط به حوزه ورزش و جوانان را انجام داده است، افزود: با همه اتفاقات خجسته این دوران که شاید بتوان از منظر ورود افراد علمی و تخصصی، دوران طلایی ورزش کشور نامید، باید روی سیاست های اصلی تمرکز بیشتری صورت مگیرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از سازمان ها، مدیریت نیروی انسانی که بتواند سازمان را با مجموعه خود حرکت دهد وجود دارد اما زمانی که یک متخصص علمی و دانشگاهی ورود می کند، باید تمرکز اصلی بر مدیریت دانش باشد یعنی در این مجموعه عنصر «دانش» باید بتواند اساس کار را دست بگیرد و متفاوت تر از روزمرگی های مدیران ورزشی عمل کند.

عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی تبریز، مدیریت موثر در همه سازمان های موفق دنیا را منتهی به کلی نگری دانست وگفت: مدیر موثر علاوه بر کلی نگری باید از اهداف و ریشه سازمان و حوزه خود اطلاع داشته باشد که به نظر من دکتر گودرزی این شرایط را به نحو شایسته ای دارد. حضور فردی کاملاً ورزشی یا قهرمان به نفع سازمان بزرگی چون وزارت ورزش و جوانان نیست.

به اعتقاد دکتر خدادادی داشتن فاکتورهای شایستگی از سوی دکتر گودرزی، اجماع نظر برای دست گرفتن سکان هدایت وی در مجموعه وزارت ورزش و جوانان را منجر شد.

وی تاکید کرد: اگر امور بر مبنای کلی نگری و سیاست های تخصصی شکل بگیرند و اداره شوند، افراد بعدی که در راس مدیریت ورزش قرار می گیرند، می توانند ادامه دهنده کار باشند تا ساختار ورزش کشور به مرور سر و سامان یابد.

دکتر رسول خدادادی نابسامانی ساختار ورزش کشور را مورد نقد قرار داد و گفت: به اعتقاد من این ساختار مربوط به این دوره و شخص دکتر گودرزی نیست بلکه باید اجماع نظر در آن صورت گیرد و ظهور بسترها و بسته های فرهنگی لازم اتفاق بیافتد تا این شکوفایی نه تنها در عرصه قهرمانی بلکه در همه حوزه ها رخ دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی تبریز تاکید کرد: ما شاخص های بسیار مهم تر از عرصه قهرمانی نظیر توسعه ورزش همگانی و به دنبال آن سلامتی افراد جامعه داریم که باید سهم این حوزه را در سبد خانوار افزایش دهیم. طبق مطالعاتی که انجام شده کشور ما به حد کافی امکانات دارد؛ تنها کافی است با برنامه ریزی از این امکانات بهره برد که امیدوارم دکتر گودرزی به همراهی سایر همکاران خود و اعضای هیات علمی دانشگاه دست به دست هم دهند تا یک مدیریت منحصر به فرد را شاهد باشیم چرا که شایستگی این جایگاه را دارد.

دکتر خدادادی در عین حال با اشاره به این نکته که دکتر گودرزی در همه حیطه های ورزش به طور نظام مند ورود کرده است، گفت: مهم ترین نقطه قوت این مجموعه گردهم آمدن افرادی است که علم و تجربه این حوزه را دارند. وزیر ورزش و جوانان روی برنامه های اصلی وقت گذاشته و در دورانی که با رکود اقتصادی مواجهیم برنامه اصلی و اساسی اش، توسعه ورزش همگانی است.

وی در پایان با اشاره به این نکته که هر مدیری در اداره امور کاستی هایی دارد،‌ افزود: در این پست نمی توانیم همه کمبودها را به دکتر گودرزی منصوب بدانیم چرا که مجموعه بزرگی در سراسر کشور فعالیت می کند و تنها پایان کارها به وزیر نسبت داده می شود که این درست نیست و باید نگاه حاکم تغییر کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز