تخصص به ورزش بازگشت؛

تایید عملکرد وزارت‌ ورزش‌وجوانان توسط متخصصان

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۴:۰۳:۵۷
کد خبر: ۴۱۲۱۲۰
تایید عملکرد وزارت‌ ورزش‌وجوانان توسط متخصصان
همیشه با روی کارآمدن دولت های مختلف عملکرد وزارت خانه ها و سازمان ها مورد نقد و بررسی از سوی افکار عمومی قرار می گیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  انتقادها از عملکرد آن وزارتخانه و یا سازمان نشات می‌گرفته است و گاه این انتقادها اصولی و گاها نیز از روی غرض بوده است. یکی از جاهایی که نقدهای زیادی متوجه آن شده وزارت ورزش و جوانان و یا همان سازمان تربیت‌بدنی سابق است. در چند سال گذشته آنقدر فراز و نشیب پیرامون ورزش کشور بوده که خیلی‌ها حتی با تخصص کم در امر ورزش و مدیریت ورزشی نداشته‌اند این اختیار را به خود داده‌اند که دراین خصوص به قضاوت بپردازند و ورزش را به چالش بکشند.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و از آنجا که تحول بسیار بزرگی در اکثر وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها انجام گرفت، وزارت ورزش و جوانان یکی از نهادهایی بود که به واسطه عملکرد مناسب و تغییر برنامه‌های سابق که باعث هرج و مرج‌های زیادی در ورزش شده بود، توانست مقبولیت نسبتا خوبی در بین اهالی ورزش و کارشناسان ورزشی پیدا کند.

این مقبولیت نه فقط به حرف، بلکه به خاطر عملکرد مثبت در دو سال گذشته پدید آمده است. وزارت‌خانه‌ای که از لحاظ بودجه نسبت به دیگر وزارت‌خانه‌ها دچار مشکلات مالی و اقتصادی بسیار زیادی بود و در این مدت به خاطر تحریم‌های ناشی از بی‌تدبیری دولت گذشته در تنگناهای متفاوتی قرار گرفته بود در سال 94 در بین دستگاه‌های دولتی یکی از بهترین عملکردها را به خود اختصاص داد و این فقط یک آمار نیست که همچون گذشته بخواهند ذهن‌ها را فریب دهند چون کسب‌ مدال‌های رنگارنگ، رکوردشکنی در کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان و توسعه ورزش در جامعه این را به صورت یک موفقیت بزرگ به ما نشان می‌دهد.

یکی از کمبودهایی که در دستگاه ورزش کشور در ادوار گذشته همواره به چشم می‌خورد نبود نیروهای متخصص برای پیشبرد اهداف ورزش کشور بود که نبود این متخصصان باعث شد در بعضی از ادوار با مشکلات بسیار زیادی در ورزش مواجه شویم و محرومیت‌ها و تحریم‌های زیادی نصیب جامعه ورزشی شد. حالا در دولت یازدهم شاهد این هستیم که چقدر در وزارت ورزش و جوانان به امر شایسته‌سالاری و استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص بها داده می‌شود.

برگزاری چهارمین نشست هم‌اندیشی اعضای هیات علمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کشور در مدت دو سالی که دکتر محمود گودرزی در راس این وزارت‌خانه قرار دارد این موضوع را هویدا می‌کند که تا چه حدی متخصصان ورزشی در دوره‌های قبل مغفول مانده‌اند و الان که استادان و متخصصان ورزشی بزرگی همچون دکتر مهدی نمازی‌زاده و دکتر رضا قراخانلو در این همایش شرکت می‌کنند این را نشان می‌دهد وزارت ورزش به استفاده از نیروهای دانشگاهی و همچنین با تجربه در امر ورزش همت گذاشته است. در این جلسه چند تن از اساتید علوم تربیت بدنی به گزارشی از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در دو سال گذشته پرداختند و ماحصل این سخنرانی‌ها تاکید بر عملکرد مثبت وزارت ورزش و جوانان و مدیریت صحیح این وزارت‌خانه که همانا استفاده از نیروهای متخصص و مبارزه با فساد در ورزش بود ، داشت.

وقتی قراخانلو که یکی از اساتید بنام و یک فرد شناخته شده در جامعه ورزشی است به تحسین عملکرد وزارت ورزش می‌پردازد و اعلام می‌کند که در هر جمعی حاضر است از عملکرد دکتر گودرزی و تیم اجرایی این وزارت‌خانه حمایت و دفاع کند، باید تبریک ویژه‌ای به شخص رییس‌جمهوری گفت که همچنین وزیری برای یک وزارت‌خانه مهم مانند ورزش و جوانان که آحاد مردم انتظارات زیادی از آن دارند انتخاب می‌کند.

این یک نکته بسیار مثبت برای دولت و وزارت ورزش و جوانان است متخصصانی که همیشه به برنامه‌ها و عملکردهای گذشته خرده می‌گرفتند و نقدهای شدیدی داشتند حالا به حمایت از این وزارت‌خانه برخواسته‌ و خود را سهیم در این موفقیت چشم‌گیر می‌دانند. جمع شدن این همه اعضای متخصص هرکدام در دانشگاه خود چندین سال است شاگردان زیادی را در امر ورزش تربیت کرده‌اند نشان می‌دهد رویکرد دولت نسبت به استفاده از افراد باسواد و دارای علم لازم چقدر مورد توجه و در اولویت قرار دارد.

با توجه به عملکرد مثبت وزارت ورزش و جوانان و شخص دکتر گودرزی به عنوان راس این هرم، این موفقیت می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای دیگر وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولت باشد که آنها نیز با استفاده از نیروهای متخصص در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام که همانا رسیدن به بهترین جایگاه است قدم بردارند.

نظر شما