مصطفی کارخانه در گفتگو با برنا:

والیبال ایران در المپیک کار راحت‌تری خواهد داشت/ نباید ونزوئلا را دست‌کم بگیریم

۱۳۹۵/۰۳/۱۵ - ۲۳:۰۵:۲۴
کد خبر: ۴۱۳۰۳۸
والیبال ایران در المپیک کار راحت‌تری خواهد داشت/ نباید ونزوئلا را دست‌کم بگیریم
پیشکسوت والیبال گفت: کار والیبال در المپیک به مراتب خیلی راحت‌تر نسبت به رقابت‌های انتخابی خواهد بود چون استرس از بین می‌رود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مصطفی کارخانه، سرمربی سابق تیم ملی والیبال و سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه درخصوص عملکرد والیبال در رقابت‌های انتخابی المپیک ریو و همچنین صعود ایران به المپیک بعد از 52 سال صحبت کرد.

پیشکسوت والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا، با اشاره به برد ایران مقابل لهستان و صعود به المپیک ریو اظهار داشت: مهم‌ترین هدف فدراسیون این بود که والیبال بتواند بعد از سالها جواز حضور در المپیک را به دست آورد که خدارو شکر به این مهم رسید. در برنامه‌ریزی که کادر فنی انجام داده بود هدف تیم ملی ایران صعود به عنوان تیم اول آسیا به المپیک ریو بود ولی با نتیجه ای که در مقابل لهستان به دست آمد حالا این امید وجود دارد که ایران حتی در جایگاه نخست گروه قرار بگیرد.

کارخانه یکی از دلایل موفقیت تیم را کادر فنی دانست و تصریح کرد: عملکرد کادر فنی ایران بسیار عالی بود چون که آنها توانستند به موقع تعویض‌ها را انجام دهند و همچنین لوزانو در گرفتن تایم‌اوت نیز بسیار هوشمندانه عمل کرد که این نشان می‌دهد این مربی تا چه اندازه با سواد و علم کار می‌کند.

وی در ادامه افزود: ملی‌پوشان ایران در بازی برابر لهستان نشان دادند که از هوش بالایی برخوردار هستند و قدر موقعیت‌ها را می‌دانند. برد لهستان در همچنین شرایط سختی نشان از توانایی بالای تیم ملی ایران دارد.

وی همچنین درخصوص بازی آخر ایران خاطرنشان ساخت: بازی در برابر ونزوئلا نباید برای ایران کار سختی باشد ولی این را نیز باید توجه داشت که دست‌کم گرفتن حریف باعث خواهد شد بازی را واگذار کنیم.

سرمربی بانک سرمایه در پاسخ به این سوال که تیم ملی در المپیک نیز می‌تواند عملکرد مثبتی داشته باشد، اظهار داشت: با همین رویه و رشدی که تیم داشته است در المپیک نیز ایران می تواند به عنوان یکی از شگفتی‌سازهای این دور از رقابت‌ها تبدیل شود و در جایگاه خوبی قرار بگیرد. لازمه آن باور کردن بازیکنان است که این را قبول داشته باشند که آنها بهترین هستند. در المپیک به مراتب خیلی راحت‌تر نسبت به رقابت‌های انتخابی کار خواهیم کرد چون در این رقابت‌ها استرس بازیکنان به خاطر شرایط صعود خیلی بد بود و در بعضی از مواقع ملی پوشان ما با استرس زیادی بازی می‌کردند.

کارخانه به عملکرد مثبت ملی‌پوشان در این دور از رقابت‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تمام بازیکنان در چند مسابقه گذشته با تمام تلاش و قوا حاضر شده‌اند که این جای قدردانی دارد ولی بازیکنی مانند شهرام محمودی که تازه از بند مصدومیت نیز رها شده بود در دو مسابقه اخیر بی‌نظیر بازی کرد و همچنین موسوی و غلامی به عنوان سرعتی‌زنان ما عالی بودند. یکی دیگر از بازیکنانی که از بازی اول نمایش قابل قبولی در زمین داشت میلاد عبادی‌پور بود. البته به این جمع خوب باید سعید معروف و فرهاد قائمی را نیز اضافه کنیم که در برابر لهستان سنگ تمام گذاشتند.

نظر شما