کی‌روش برنامه‌هایش را تا جام جهانی رائه کرده است

بهروان: فصل نقل و انتقالات ۱۲ هفته خواهد بود/ درست نیست که بخواهیم برای بازیکنان سقف تعیین کنیم

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۵:۳۳:۱۸
کد خبر: ۴۱۴۴۱۷
بهروان: فصل نقل و انتقالات ۱۲ هفته خواهد بود/ درست نیست که بخواهیم برای بازیکنان سقف تعیین کنیم
رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: مسابقات ما حدود 6 ماه به طول می‌انجامد در نظر داریم جام حذفی 20 روز زودتر از پایان لیگ برتر برگزار شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، غلامرضا بهروان، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ بعد از جلسه هیات رئیسه گفت: جلسه امروز در رابطه با بحث نقل و انتقالات بود. برنامه داریم تا قوانین نقل و انتقالاتمان را با فیفا تطبیق دهیم. این قوانین به تصویب هیات رئیسه می‌رسد و کارهای نهایی‌اش طی روزهای‌ آینده انجام خواهد شد و سپس به فدراسیون فرستاده می‌شود.

وی افزود: این روزها سر ما بیش از قبل شلوغ شده است. روز گذشته کلاس تجاری سازی باشگاه‌های لیگ دسته اول بود که متاسفانه خیلی از باشگاه ها در جلسه حاضر نشدند و از سوی دیگر خیلی از آنها امور لازم در این رابطه را بلد نیستند. سهیل مهدی مسئول برگزاری این جلسه بود ما بحث مجوز حرفه‌ای سازی و الزامات مربوط به آن را داریم و این موضوعاتی است که باشگاه‌ها باید برای گرفتن مجوزهای لازم به آن توجه کنند چرا که این موارد مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

بهروان یادآور شد: بحث توپ را حل کردیم و صحبت‌های لازم با آل اشپورت صورت گرفته است. درخواست کردیم توپ‌های لیگ را زودتر به ما بدهند تا در اختیار باشگاه ها بگذاریم. لیگ برتر از 6 مرداد و لیگ دسته اول از 18 مرداد آغاز می‌شود. یکی از عمده‌ترین مشکلات ما بحث زمین است. با توجه به گرمای شدید هوا بحث برگزاری بازی‌ها را در زیر نور داریم که در این زمینه در برخی از شهرها با مشکل روبرو هستیم. ما می‌خواهیم حتی در شهرهایی که هوا خنک است هم بازیها را زیر نور برگزار کنیم.

رئیس کمیته مسابقات در رابطه با اینکه پرسپولیس طلب آرفی را نداده و گفته می‌شود خطر کسر امتیاز این تیم را تهدید می‌کند اظهار داشت: چیزی به ما ابلاغ نشده و باشگاه پرسپولیس باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی افزود: یکی از مواردی که امروز در جلسه مورد بحث قرار گرفت موضوع تشکیل شورای حل اختلاف بود. این شورا خصوصیات بسیار مهمی دارد که می‌تواند در آینده موضوع دعاوی حقوقی بازیکن خارجی و باشگاه را مورد بررسی قرار دهد. این وضعیت باعث می‌شود تا مشکلات گذشته کمتر شود. ما در بحث آیین نامه و نقل و انتقالات هم تغییراتی به وجود آوردیم تا خودمان را خیلی بیشتر از قبل به آیین نامه بین‌المللی نزدیک کنیم.

بهروان عنوان کرد: ما هفته گذشته جلسه آسیب شناسی داشتیم و موضوعات مختلف را بررسی کردیم. باید آیین‌نامه نقل و انتقالات هرچه زودتر به تصویب برسد. طبق تصمیمی که گرفته شده از 25 خرداد نقل و انتقالات آغاز خواهد شد.

وی در مورد زمان برگزاری قرعه کشی لیگ برتر عنوان کرد: نقل و انتقالات در فصل جاری همانند قوانین فیفا 12 هفته خواهد بود و حدود 84 روز به طول می‌انجامد و حدودا تا هفته چهارم لیگ برتر ادامه می‌یابد. زمان برگزاری مراسم برترین‌ها هم از سوی روابط عمومی اعلام می‌شود. ما فرم‌های مربوط به بازیکنان باشگاه‌ها و .. فرستادیم تا آنها در این مورد نظرشان را بدهند. قرعه کشی مسابقات 21  یا 20 تیرماه و چند روز پس از پایان مسابقات لیگ برگزار می‌شود. مسابقات ما حدود 6 ماه به طول می‌انجامد در نظر داریم جام حذفی 20 روز زودتر از پایان لیگ برتر برگزار شود. ما برنامه‌های تیم ملی و فیفا را هم گرفتیم تا مشکلی به وجود نیاید.

بهروان در ادامه صحبت‌هایش در خصوص اینکه آیا سقفی برای قرارداد بازیکنان در نظر گرفته شده است یا خیر گفت: در آیین نامه نقل و انتقالات امسال قانونی داریم که اگر در پایان لیگ بازیکن کمتر از ۵۰ درصد از باشگاهش گرفته باشد می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند. البته درست نیست که بخواهیم برای بازیکنان سقف تعیین کنیم چون این یک قرارداد فی مابین بین باشگاه و بازیکنان است. اما مطمئن باشید اگر بازیکنی نتواند به پولش برسد در آیین نامه امسال می‌تواند قراردادش را فسخ کند.

وی در خصوص اینکه قرار است تبلیغات محیطی به چه کسانی برسد گفت: یکی از راه‌های قانونی این است که تبلیغات محیطی به مزایده گذاشته شود و این موضوع در دست بررسی است.

خبرنگاری در خصوص شایعه کم شدن نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا پرسید که بهروان پاسخ داد: آنها بررسی عملکرد چهار ساله را در پیش خواهند گرفت و بحث‌های فنی و کارشناسی در این موضوع تاثیرگذار است اما تا الان که با شما صحبت می‌کنم رسما هیچ نامه‌ای از طرف هیچ کمیته‌ای به دست ما نرسیده و سهمیه همان سهمیه قدیمی است. البته قرار است جلسه ای در نوامبر برگزار شود که در خصوص این مسئله تصمیم گیری خواهد شد.

بهروان با اشاره به آغاز تمرینات تیم‌ها در اوایل ماه مبارک رمضان و اینکه  آیا تمرینات پشت درهای بسته برگزار می‌شود گفت: ما نامه‌ها و بخشنامه‌هایمان را به باشگاه‌ها ارسال کردیم البته آنها باید مسائل شرعی را رعایت کنند ولی من نمی‌دانم که تمریناتشان بسته برگزار می‌شود یا خیر. شاید یک بازیکن نتواند روزه بگیرد و  البته خیلی از بازیکنان را می‌شناسم که با زبان روزه تمرین می‌کنند.

وی در پایان در خصوص اینکه آیا هیات رئیسه جلسه‌ای با کی‌روش خواهد داشت یا خیر گفت: ابتدا اجازه دهید بازی امشب تمام شود ولی او تا جام جهانی برنامه هایش را به ما ارائه کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز