خالوندی:

برای کسب دوباره مدال طلای پارالمپیک یک رقیب ایرانی دارم

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۹:۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۱۴۶۳۳
برای کسب دوباره مدال طلای پارالمپیک یک رقیب ایرانی دارم
دونده پارالمپیکی ایران گفت: تمام کشورها با ورزشکارانی سطح بالا در پارالمپیک ریو حاضر می شوند اما در مجموع شخصا هیچ حریفی را دست کم نمی گیرم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد خالوندی، دوومیدانی‌کار پارالمپیکی ایران با یادآوری اینکه در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ قطر برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو صاحب سهمیه مستقیم شد، اظهار داشت: با این وجود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی انجمن دوومیدانی، در رقابت‌های انتخابی شرکت کردم تا حضورم را در این دوره بازی های پارالمپیک قطعی کنم که اینگونه هم شد. البته من اصلا فکر نمی کردم مسابقات انتخابی در سطحی به این بالایی برگزار شود و اصلا تصور نمی‌کردم در کلاس خودم ورزشکاری حاضر شود که در حد رقیب برای من باشد.

وی با بیان اینکه در رقابت های انتخابی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در بازیهای پارالمپیک عبدالله حیدری هم در کلاس F۵۷ پرتاب نیزه صاحب سهمیه حضور در این بازی ها شد، گفت: حیدری از مسابقات بین المللی فزاع کسب سهمیه کرد. من سال ها در این کلاس و این ماده بدون رقیب بودم اما حالا با حضور وی به عنوان یک دوست و بعد از آن یک رقیب، انگیزه بیشتری پیدا کرده‌ام. در رقابت های انتخابی هر دو رکورد خوبی زدیم و توانستیم حضورمان را برای پارالمپیک قطعی کنیم.

این ملی پوش دو و میدانی که در بازی های پارالمپیک لندن با قهرمانی در ماده پرتاب نیزه، آخرین مدال طلای کاروان ایران را به دست آورد، تاکید کرد: از اردیبهشت ماه سال گذشته که از مسابقات جهانی کسب سهمیه کردم زیر نظر مربی تیم ملی و در خرم آباد تمریناتم را آغاز کردم و همچنان هم با جدیت پیگیر آن هستم تا اردوهای تیم ملی به صورت متمرکز آغاز شود. طی این مدت به ۶۰-۷۰ درصد آمادگی رسیده ام و قطعا می توانم تا پارالمپیک ریو از نظر قدرت، سرعت و تکنیک به اوج آمادگی برسم.

وی در این رابطه ادامه داد: تا پیش از مسابقات باشگاهی روزی دو جلسه تمرین داشتم، اما این روزها که در مرحله ریکاوری به سر می برم تمریناتم را به یک جلسه در روز کاهش دادم. این شیوه تمرینی را دنبال می کنم تا ۱۰ روز آینده که دوباره فشار تمریناتم را بالا می برم.

از حضور در پارالمپیک ریو که دومین حضور شما در این رویداد محسوب می شود، چه هدفی دارید؟ آیا طلای لندن تکرار خواهد شد؟ این پرسشی بود که خالوندی در پاسخ به آن گفت: هیچ ورزشکاری بی‌هدف نیست. اول از همه می خواهم در ریو سفیر خوبی برای ایران باشم و بعد از آن به کسب افتخار فکر می کنم. برای کسب دوباره مدال طلا هم یک رقیب ایرانی دارم و او همان دوستم عبدالله حیدری است. در حال حاضر من و حیدری نفر اول و دوم رنکینگ جهانی در کلاس F۵۷ پرتاب نیزه هستیم. این اطمینان را دارم که حداقل یک سکوی پارالمپیک برای ایران است و این دور از دسترس نخواهد بود.

این ورزشکار در مورد دیگر رقیبانی که در میادین ریو با آنها رقابت خواهد داشت، گفت: برزیل دو ورزشکار دارد که رنکینگ سوم و پنجم جهان را در اختیار دارند. آنها رقیبانی جدی برای من و عبدالله حیدری هستند. سوریه، ویتنام، سنگال و هند هم دیگر کشورهایی هستند که با ورزشکارانی سطح بالا در پارالمپیک ریو حاضر می شوند اما در مجموع شخصا هیچ حریفی را دست کم نمی گیرم؛ چه نفر اول رنکینگ جهان باشد و چه نفر سی‌ام.

محمد خالوندی تاکید کرد: به دنبال افتخار در پارالمپیک ریو هستم. امید دارم بتوانم رنگ مدال پارالمپیک لندن را در این دوره بازی‌ها حفظ کنم، اما باز هم تاکید می کنم برای رسیدن به این مهم، یک رقیب ایرانی دارم. البته در نهایت خیلی فرق نمی کند من صاحب طلا شوم یا رقیب هموطنم.

نظر شما