با راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات؛

امکان نظارت مردمی بر باشگاه ها و اماکن ورزشی فراهم شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۰۹:۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۱۶۵۹۸
امکان نظارت مردمی بر باشگاه ها و اماکن ورزشی فراهم شد
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایت و تخلفات اماکن ورزشی کشور به منظور تامین امنیت خاطر ورزشکاران در باشگاه ها و محیط های ورزشی خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر غلامرضا نوروزی با اشاره به فعالیت موثر ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی مستقر در فدراسیون پزشکی ورزشی، اظهار داشت: از بدو راه اندازی این ستاد و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور بازرسی های دقیق و موثری از باشگاه ها و اماکن ورزشی صورت می گیرد و در این خصوص ضمن برخورد قانونی با متخلفان، باشگاه های فاقد تخلف مورد تشویق همکاران ما قرار می گیرند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی باتاکید بر اهمیت مقوله سلامت در باشگاه های ورزشی، گفت: بدیهی است که تامین سلامت جسمی و روانی مردم و افزایش نشاط عموم به عنوان یکی از برنامه های دولت و به تبع آن وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود، امری که با  توسعه ورزش همگانی میسر می شود و در این راه لازم است فضاهای ورزش کشور از نقطه نظر سلامت شرایط مطلوبی داشته باشد تا خانواده ها با آرامش خاطر فرزندان خود را به  باشگاه های ورزشی گسیل دارند.

دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: طبیعی است بسط بدنه ورزش همگانی توسعه بدنه ورزش قهرمانی را به همراه دارد اینجاست که مقوله سلامت اماکن ورزشی اهمیت دو چندانی می یابد. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع فدراسیون پزشکی ورزشی با وجود اینکه در تمام طول سال بالغ بر 10 هزار باشگاه ورزشی در سراسر کشور را مورد بازرسی قرار می دهد، در جهت نظارت هرچه  بیشتر و دقیق تر ، با راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایت و تخلفات اماکن ورزشی کشور گام مهمی در جهت ارتقاء ضریب سلامت در باشگاه های ورزشی برداشت چرا که از این پس امکان نظارت عمومی بر باشگاه های ورزشی فراهم شد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که مسئولیت ریاست ستاد نظارت بر باشگاه ها و اماکن ورزشی را نیز بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: عموم مردم عزیز در سراسر کشور می توانند در صورت مشاهده تخلفاتی چون تجویز و فروش دارو و مکمل، نداشتن مجوز فعالیت قانون، صادر نشدن کارت خدمات درمانی(بیمه ورزشی) و رعایت نشدن بهداشت عمومی در باشگاه های ورزشی این  تخلفات را در سامانه ثبت کنند تا در اسرع وقت  نسبت به پیگیری موضوع و برخورد با متخلفان اقدام کنیم.

دکتر نوروزی گفت: علاوه بر این در این سامانه امکان دریافت نظرات مردمی پیرامون تشویق باشگاه ها وجود دارد و باشگاه هایی که از هر جهت سلامت عمومی را مد نظر داشته باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

یادآور می شود، دسترسی به سامانه رسیدگی به شکایت و تخلفات اماکن ورزشی از طریق پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون پزشکی ورزشی به نشانی اینترنتیWWW.IFSM.IR   امکانپذیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز