صدرالدین کاظمی: قهرمانی در جام جهانی کشتی آزاد یک عامل انگیزشی و اعتمادآفرین برای المپیک است

۱۳۹۵/۰۳/۲۴ - ۱۰:۳۳:۵۵
کد خبر: ۴۱۶۶۷۲
صدرالدین کاظمی: قهرمانی در جام جهانی کشتی آزاد یک عامل انگیزشی و اعتمادآفرین برای المپیک است
مفسر و کارشناس کشتی، قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی آزاد را عامل مهم انگیزشی و اعتماد آفرین برای المپیک ریو عنوان کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، صدرالدین کاظمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت  ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از هفتمین عنوان قهرمانی ایران در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد اظهار داشت: این قهرمانی یک عامل مهم انگیزشی برای کشتی آزاد ایران در فاصله دو ماه تا بازی های المپیک ریو محسوب می شود و حتی موجب بالا رفتن اعتماد به نفس کشتی گیران نیز شده  است.

او ادامه داد: حضور در جام جهانی آمریکا با وجود موفقیت هایی که به دست آوردیم و منجر به قهرمانی شد و خوشحالی مردم را هم به دنبال داشت اما باعث شد ضعف ها را هم شناسایی کنیم تا در فاصله پیش رو با بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت شرایط بهتری را برای حضور قدرتمندانه در المپیک ریو فراهم آوریم.

صدرالدین کاظمی اعزام تیم ملی کشتی آزاد را به جام جهانی آمریکا در حالی عنوان کرد که این تیم در اوج تمرینات پرفشار به سر می برده  و آن را عامل مهمی در کندی و سنگینی کشتی گیران آزادکار کشورمان دانست.

این مفسر کشتی کشورمان افزود: تمرینات پرفشار تیم ملی کشتی آزاد تا بیست روز به آغاز المپیک هم ادامه خواهد داشت و آن زمان است که فرصت ریکاوری فراهم می آید و آنجاست که باید کشتی گیران از فشار بیرون بیایند و به سرعت و تیزی بیشتری بر روی تشک برسند و با انعطاف خوب، آمادگی بدنی و روحی لازم را برای شرکت در رویداد بزرگ المپیک پیدا کنند.

کاظمی با اشاره به شرایط مشابه تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با ایران به دلیل تمرینات پرفشار اضافه کرد: روسیه و آذربایجان چنین شرایطی نداشتند اما آمریکا هم در اوج تمرینات در این مسابقات حضور یافت اما این تیم چند وزن خوب پیدا کردند و ما هم بدنبال سر و سامان دادن در چند وزن هستیم.

وی مشکل اصلی تیم ملی کشتی آزاد را تیم ها ندانست و خاطرنشان ساخت: مشکل فراروی ما در المپیک ریو تک ستاره ها و نخبگان کشتی هستند که برخی از آنها در جام جهانی حضور نداشتند به همین دلیل کادر فنی با توجه به ارزیابی دقیقی که پیدا کرده  و با آگاهی از حریفان قدر، باید مقدمات حضور قوی تر ایران در ریو را فراهم آورد.

این کارشناس کشتی با اشاره به این مهم که حضور در جام جهانی آمریکا و قهرمانی ارزش خاص خود را دارد بطوری که اعتماد به نفس را در اردوی تیم ملی بالا برده و عامل انگیزشی مهمی نیز تلقی می شود، تصریح کرد: اما آنچه مسلم است جام جهانی با المپیک قابل مقایسه نیست و برای حضور در ریو باید از نظر فیزیکی و روحی با تیمی متفاوت حضور یابیم  و از ریکاوری در فاصله بیست روز تا آغاز بازی ها به بهترین شکل ممکن بهره ببریم .

صدرالدین کاظمی گفت: برای موفقیت در المپیک ریو خیلی اهمیت دارد که فرایند آمادگی کشتی گیران به گونه ای سپری شده باشد که در روز مسابقه کشتی گیر در اوج آمادگی بدنی و روحی قرار بگیرد و بدن او برای کشتی انعطاف، سرعت و تیزی لازم را داشته باشد.

کارشناس و مفسر کشتی ایران گفت: برای کسب مدال طلا در کشتی آزاد به نسبت فرنگی،کار سخت تری داریم هر چند که برای این مهم  شانس خوبی را برای حسن رحیمی و حسن  یزدانی قائل هستم ،به هر حال آرزوی ما افتخار افرینی کشتی در المپیک است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز