رقابت‌های جهانی میدان خوبی برای ارزیابی داشته‌هایمان بود

خادم: المپیک میدان متفاوتی برای کشتی خواهد بود

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۰۹:۲۹:۰۰
کد خبر: ۴۱۷۷۰۸
رییس فدراسیون کشتی گفت: کریمی به خاطر شرایط فیزیکی و با توجه به این که در تمرینات استقامتی بود، از نظر بدنی تحلیل رفته بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و سرمربی آزادکاران پس از بازگشت تیم ملی کشتی آزاد از جام جهانی درباره قهرمانی در این مسابقات گفت: بدون اینکه تغییری در برنامه‌های خودمان در راه آماده‌سازی برای المپیک ایجاد کنیم میدان خوبی برای ارزیابی داشته‌هایمان بود و از آن به عنوان یک رقابت تدارکاتی خوب استفاده کردیم.

وی افزود: خوشبختانه نتیجه‌ای هم که حاصل شد در شان مردم عزیز ایران و کشتی‌گیران و کادر فنی بود. در حالی این نتیجه بدست آمد که بدن آزادکاران در شرایط سخت تمرینی و استقامتی بود و از نظر بدنی شرایط خوبی نداشتیم. خوشحالیم که قبل از بازی‌های المپیک با قهرمانی در این مسابقات توانستیم دل مردم ایران را شاد کنیم.

خادم ادامه داد:‌ بسیاری از کشورهای دنیا نیز جام جهانی را به عنوان یک دیدار تدارکاتی مورد توجه قرار دادند و به دلیل آن که فرصت زیادی تا المپیک نبود، شدت تمرینات را کم نکردند و به همین دلیل فشار زیادی به کشتی‌گیران وارد می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی درباره میزبانی مسابقات گفت: ایران و آمریکا در زمره بهترین برگزار کنندگان مسابقات کشتی در سطح جهانی هستند و مسابقات به خوبی برگزار شد هر چند رقابت در آمریکا کار سختی بود چون تیم‌ میزبان با شرایط متفاوتی حضور پیدا می‌کند، اما به لطف خدا موفق ظاهر شدیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره توجه مسئولان به این رشته تصریح کرد: آنها هم به وظیفه خودشان عمل می‌کنند و تلاش کشتی‌گیران در این مدت باقیمانده تمرکز روی تمرینات و رسیدن به موفقیت در المپیک است.

خادم در پاسخ به این سئوال که آیا در جام جهانی نفرات اصلی تیم ملی در اوزان 65، 97 و 125 کیلوگرم مشخص شدند؟ گفت: جام جهانی ملاکی برای تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با نفرات نخست این اوزان نبود، بلکه در این رابطه ارزیابی و جمع بندی خود را به شورای فنی ارائه خواهیم داد و پس از حضور در چند تورنمنت بین‌المللی باقیمانده تا المپیک، در این رابطه تصمیم‌گیری می شود.

وی در خصوص کشتی‌های نه چندان قابل قبول علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم نیز گفت: او به خاطر شرایط فیزیکی و با توجه به این که در تمرینات استقامتی بود، از نظر بدنی تحلیل رفته بود.

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص این‌که آیا به کشتی در المپیک ریو باید امیدوار بود یا خیر؟ گفت: المپیک میدان متفاوتی برای کشتی خواهد بود و 50 روز حیاتی را تا این رویداد بزرگ ورزشی پیش رو داریم و امیدوارم ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی بتوانند شرایط ایده‌آلی را تا آغاز این مسابقات بدست آورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز