بود و نبود ایلیا برایم فرقی نمی کند

براری: تردید ندارم یکی از نشان های المپیک به من می رسد

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۳:۳۱:۱۹
کد خبر: ۴۱۷۹۶۱
براری: تردید ندارم یکی از نشان های المپیک به من می رسد
محمدرضابراری ملی پوش دسته 105 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان کشورمان بازگشتی طلایی به دنیا قهرمانی داشته است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمدرضا براری وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران توانست در طول یک ماه در دو رقابت قهرمانی2016 آسیا در ازبکستان و جام بین المللی فجر به دو مدال طلا ارزشمند طلا دست یابد. ملی پوش 105 کیلوگرمی کشورمان هم اکنون با تمرینات بی وقفه و مستمر خود سعی دارد به مدال المپیک 2016 ریو نیز برسد. براری آنقدر به توانمندیش اعتقاد دارد که می گوید: حتی اگر ایلیا قزاق هم بتواند در المپیک حضور پیدا کند مشکلی نیست و او می تواند به یکی از مدال های مرغوب المپیک دست پیدا کند.
 برهمین مبنا گفتگویی با دارنده نشان طلای تورنمنت جام فجر انجام دادیم که بخشی از آن را در ادامه باهم مرور می کنیم.
 
*تمرینات تیم ملی در شهرکلاچای چطور پیش می رود؟
تیم ملی در اردوی کلاچای هر روز دو جلسه صبح و بعداز ظهر تمرین دارد. درمدت باقی مانده تا المپیک 2016 ریو، تمرینات پایانی خود را مرور می کنیم تا اگر صاحب دوبند تیم ملی شدیم با آمادگی کامل در ریو به مصاف رقبا برویم. تمرینات به خاطر شرجی بودن آب و هوا در این منطقه از کشور، به صورت پر فشار طراحی شده چون تقریباً شرایط اینجا شبیه به شهر ریو میزبان المپیک است. بی تردید تک تک ما باید بتوانیم به تدریج و پله پله از نظر بدنی خود را به سطح بالایی از آمادگی جسمانی برسانیم.
 
*فکر می کنی در این مرحله از اردو تا چه حد با معیارهای مدنظر سرمربی تیم ملی هماهنگ شوی؟
اعتقاد دارم اردوی سطح دریای شهرکلاچای می تواند وزنه برداران را به رکوردهای بالا برساند. فشار تمرینات خیلی بیشتر از ماههای گذشته شده تا هر چه بیشتر از قبل خود را آماده بازی های المپیک2016 ریو کنیم. برنامه هایی که سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان طراحی کرده، به شکلی است که بتوانیم وضعیت ایده آل بدنی و رکوردی خود را در 4 هفته آینده به استانداردهای المپیک برسانیم.

*اگر المپیکی شدی فکر می کنی کدام سکو به محمدرضا براری می رسد؟
بی تردید من در این اردو باید به رکورد420 کیلوگرم در حدنصاب مجموع برسم چون بعد از سال ها حسرت حضور در المپیک اگر این فرصت به من داده شود تمام تلاشم را به کار می بندم تا صاحب بهترین سکو و مرغوب ترین مدال المپیک شوم.حتی اگر ایلیای قزاق نیز بتواند در المپیک حضور پیدا کند باز هم معتقدم می توانم به مدال المپیک برسم.
 
*و اما حرف پایانی...؟
دو سال از عمر ورزش قهرمانی ام سوخت و از بین رفت.ولی با زحمات علی مرادی رییس فدراسیون و دلسوزان ورزش کشور توانستم به میادین بازگردم. خدا را شکر می کنم در رقابتهای قهرمانی آسیا و جام فجر پس از طلایی شدن پاسخ اعتماد و اعتقاد تک تک کسانی را که کمکم کردند تا به دنیا قهرمانی بازگردم را بدهم. در نهایت از تمام کسانی که برای برگشتنم به میادین بین المللی زحمت کشیدند تشکر می کنم و سعی دارم با کسب مدال المپیک 2016 ریو جواب زحمات آنها را بدهم و شرمنده شان نشوم.

نظر شما