انتخاب شدن برای حضور در المپیک حدنصاب دارد

شادمهر: هرکسی که سهیمه المپیک می‌گیرد قطعا لایق بوده است

۱۳۹۵/۰۳/۲۶ - ۱۴:۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۱۸۰۰۸
شادمهر: هرکسی که سهیمه المپیک می‌گیرد قطعا لایق بوده است
کارشناس دوومیدانی کشورمان معتقد است: افرادی که کسب سهمیه می‌کنند قطعا شایستگی‌اش را دارند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دوومیدانی‌کاران کشورمان با شرکت در رقابت‌های بین‌المللی و تورنمنت‌های مختلف موفق به کسب 7 سهیمه المپیک شده‌اند. از این رو فدراسیون دوومیدانی نیز برای افزایش تعداد سهیمه‌ها، اعزام ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه را دارند به رقابت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

بیژن شادمهر، کارشناس دو ومیدانی در زمینه کسب سهمیه و حضور ورزشکاران در مسابقات المپیک اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات فدراسیون برا ی اعزام ورزشکاران به مسابقات پیش از المپیک، هدف‌گذاری برای آنهاست. آماده‌سازی قهرمانان و همچنین مهیاکردن زمینه برای کسب سهمیه از مهمترین این اهداف است که در چنین میدان‌هایی قابل دسترسی خواهد بود.

*وی در خصوص برخی از کارشناسان که معتقدند تنها کسب سهمیه نمیتواند نشانگر عملکرد موفق فدراسیون و ورزشکاران باشد افزود: هر کسی عقیده خودش را دارد ولی آنچه مسلم است، انتخاب شدن برای حضور در المپیک حدنصاب دارد. در ورزش دو و میدانی هرکسی که این حدنصاب ها را کسب کند یعنی در سطحی است که قابلیت حضور در رقابت های بزرگی چون المپیک را دارد. بطور مثال در رشته های مختلف دو و میدانی تعداد ظرفیت های حضور، محدودیت هایی دارد. شاید دونده ای مثل حسن تفتیان در بین المپیکی های 100 متر حضور داشته باشد و مدال هم نتواند بگیرد اما حضور در چنین آوردگاهی می تواند برای وی و همچنین مجموعه دو و میدانی کشور تجربه بسیار خوبی باشد؛ یعنی قابلیت حضور در بین برترین های دنیا را دارد و جزو برترین های دنیاست و این یک افتخار است. حالا اگر ما سهیمه هم کسب کنیم و کسی را اعزام به المپیک نکنیم یعنی کسی را در حد حضور در المپیک نداشته ایم و این اصلا خوب نیست.

شادمهر در پاسخ به این سوال که آیا حضور در مسابقات آتی می‌تواند شانس کسب سهمیه برای ورزشکاران کشورمان را به همراه داشته باشد، خاطرنشان کرد: به هر حال ورزشکاران ما تمام تلاش خود را می کنند. آنها در دوره‌ای که فدراسیون حتی سرپرست هم نداشت به تمریناتشان می‌پرداختند. البته الان هم وضعیت به نحوی است که پس از حضور دراردوها و رقابت هایی که شرکت کرده‌اند به سهمیه رسیده اند و امیدواریم تعداد سهیمه ها نیز افزایش پیدا کند که این مهم تنها با حضور در مسابقات آتی امکان پذیر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز