عملکرد مسابقات رده های سنی پایه فوتبال کشوردر فصل ۹۵-۹۴

۱۳۹۵/۰۳/۳۱ - ۱۵:۰۵:۱۵
کد خبر: ۴۲۰۲۷۱
عملکرد مسابقات رده های سنی پایه فوتبال کشوردر فصل ۹۵-۹۴
مسئول برگزاری مسابقات لیگ پایه فوتبال درباره عملکرد مسابقات رده های سنی پایه فوتبال کشور در فصل 95-94 به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رضا عبدی در این باره گفت: جلسات هم اندیشی وهماهنگی و قرعه کشی مسابقات لیگ های رده های سنی پایه  در رده های لیگ برتر، امید و جوانان ، لیگ دسته اول امید وجوانان  و لیگ های قهرمانی نوجوانان و نونهالان در پیش فصل مسابقات با حضور نمایندگان تیم ها برگزار شد. در این جلسات در خصوص برگزاری بهتر مسابقات، اردوهای تیم ملی و استعداد یابی بحث و تبادل نظر شد.

عبدی افزود: در همین رابطه جلسات متعددی با کمیته جوانان فدراسیون فوتبال به منظور بررسی برنامه ها و هماهنگی های لازم و جلوگیری از تداخل مسابقات  با اردوهای تیم های ملی و حضور استعداد یاب های فدراسیون فوتبال برای استعدادیابی بازیکنان مستعد  و انتخاب آنها برای تیم های ملی در این رده های سنی برگزار شد تا به هماهنگی لازم برسیم.
 
مسئول برگزاری مسابقات لیگ پایه فوتبال تاکید کرد: برگزاری جلسه هم اندیشی با روسای کمیته های جوانان استان ها به منظور جلوگیری از تضییع حق بازیکنان با توجه به تغییر سن بازیکنان که برای فصل آتی اعلام شده است  از دیگر برنامه های اجرایی این بخش بود.
 
وی با اشاره به برگزاری فستیوال فوتبال پسران که زیر نظر آکادمی ملی فوتبال در کردان کرج برگزار شد،گفت: بیشتر بازیکنان رده های سنی پایه در این فستیوال حضور فعال داشتنند تا با توجه به حضور استعداد یاب های تیم های ملی در این برنامه در صورت انتخاب به تیم های ملی راه یابند. دراین فصل با توجه به اعزام استعدادیاب ها بیشترین تعداد بازیکن، مورد بررسی قرار گرفتند و حدود 85 درصد بازیکنان  تیم های ملی از بازیکنانی که در مسابقات کشوری حضور دارند انتخاب شدند.

عبدی در پایان گفت: این برنامه ها به منظور سازماندهی درست و صحیح بازیکنان در سطح کشور است تا به یک روال خاص و کارشناسی شده مطابق با استاندارهای AFC و FIFA در مسابقات  برسیم و اینکه جایگاه خود درAFC که توسعه فوتبال پایه درکشور ما را بسیار مثبت ارزیابی کرده است را حفظ نکنیم. اگر در سال های گذشته فدراسیون فوتبال به عنوان فدراسیون برتر آسیایی انتخاب می شد یکی از ملاک های ارزیابی، نقش این مسابقات و فعالیت های انجام شده فوتبال رده های پایه بود که مسئولان AFC کاملا به آن آگاهی داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز