پرسپولیس در پی جبران ناکامی نقل و انتقالات؛

شهباز در رادار شکارچیان ارتش سرخ

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۱:۰۷:۵۳
کد خبر: ۴۲۰۶۳۵
شهباز در رادار شکارچیان ارتش سرخ
پس از پیوستن کاوه رضایی به استقلال، پرسپولیسی‌ها با دست گذاشتن روی نام مهاجم هدف آبی‌ها در تلاش جبران این ناکامی‌اند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، خبر مذاکره پرسپولیسی‌ها با سجاد شهباززاده همانقدر غیرمنتظره بود که پیوستن کاوه رضایی به استقلال پس از هفته‌ها مذاکره با پرسپولیس، همه را بهت زده کرد. آبی‌ها که با جذب بختیار رحمانی، وریا غفوری و فرشید باقری، نقل وانتقالات را قدرتمندانه آغاز کردند، در ادامه با از کف دادن وحید امیری و پیوستن این بازیکن به تیم رقیب، قافیه را تا حدودی به پرسپولیسی‌ها واگذار کردند.

حضور امیری در اردوگاه ارتش سرخ، تنها به کرکری سرخابی در فصل نقل و انتقالات منتهی نمی‌شد، چه استقلال سالهاست از حضور یک وینگر چپ مقتدر و پا به توپ محروم است و منصوریان پس از جذب غفوری در جناح راست، سعی داشت با به خدمت گرفتن امیری، دوجناح تیمش را متعادل کند و قوای استقلال اصطلاحاً بالانس شوند. ستاره ملی‌پوش نفت اما دست رد به سینه سرمربی پیشین خود زد تا به جمع پرسپولیسی‌ها اضافه شود.

این انتقال سرو صدای هواداران استقلال را هم درآورد و  آنها مسئولان تیمشان را بابت از دست رفتن شاه‌ماهی نقل و انتقالات نکوهش می‌کردند. سرمربی استقلال اما در اقدامی عجیب، ناگهان دست روی امید عالیشاه، بازیکن هم پست امیری گذاشت تا باب مذاکره را با امید پرسپولیسی‌ها باز کند. موضوع مذاکره آبی‌ها با عالیشاه در حالی مطرح شد که هواداران استقلال امیدی به حضور امید پرسپولیس در تیم خود نداشتند. این طرز فکر البته کاملاً هم منطقی بود، چراکه عالیشاه که پس از 3 سال حضور در پرسپولیس، بازوبند این تیم را هم گه گاه به بازو می‌بست، حتی در صورت جدایی از جمع شاگردان برانکو هم گزینه نخست خود را تراکتورسازی تبریز می‌دانست. به هرحال عالیشاه در پرسپولیس ماندنی شد تا استقلالی‌ها در مذاکره با این بازیکن رقیب دیرینه خود هم ناکام بمانند.

در حالی که پرسپولیسی‌ها خود را برنده فصل نقل و انتقالات می‌دانستند و می‌پنداشتند با حضور کاوه رضایی در این تیم، پرونده نقل و انتقالات را به بهترین شکل ممکن می‌بندند، اتفاق دیگری افتاد و این بار مهاجم مورد نظر سرخ‌ها با چرخشی 180 درجه‌ای سر از اردوگاه رقیب درآورد تا استقلال، پس از جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان، بازیکن پیشین پرسپولیس، آبی‌ها و منصوریان دومین شوک را هم به سرخ‌ها وارد کنند و در نقثل و انتقالات 2 بر یک از حریف خود پیش بیفتند.

منصوریان که پس از پیوستن کاوه به جمع شاگردانش، سه مهاج تراز اول در تیم خود می‌دید، دست بردار نبود و دیروز هم دست در دست آرش افشین، مهاجم پیشین تیم‌های ملوان بندرانزلی، فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان وارد باشگاه استقلال شد تا این مهاجم را هم به جمع فورواردهای خود اضافه کند.

هرچند حضور افشین در استقلال، خوشحالی هواداران این تیم را در پی داشت و آنها مثلث رویایی شهباززاده، رضایی و افشین را در خط حمله خود تصور می‌کردند اما دیروز شایعه مذاکره پرسپولیسی‌ها با شهباززاده قوت گرفت تا آبی‌ها را کمی دل‌نگران کند. این شایعه زمانی پررنگ‌تر شد که از گوشه و کنار خبر می‌رسید سجاد، ستاره دو فصل گذشته استقلال در خط آتش این تیم، از جذب کاوه و آرش کمی دلخور شده است.

پرسپولیسی‌ها حالا می‌خواهند با جذب شهباززاده، با یک تیر چند نشان بزنند. پیش از هرچیز برانکو خوب می‌داند در غیاب مهدی طارمی، خط آتش ارتش سرخ صلابت فصل گذشته را نخواهد داشت و این تیم به شدت نیازمند مهاجمی تراز اول است تا بتواند جای طارمی را بگیرد. مهاجمی با خصوصایت سجاد استقلال. از سوی دیگر پرسپولیس با جذب شهباززاده می‌تواند به نوعی پاسخی دندان شکن به استقلال بابت جذب کنعانی زادگان و رضایی بدهد. گذشته از اینها، پیوستن مهاجم استقلال به پرسپولیس، بدون شک سرخ‌ها را فاتح فصل نقل و انتقالات می‌کند و مسئولان پرسپولیس می‌توانند دل هواداران خود را هم دوباره به دست آورند.

شهباززاده که طی دو فصل گذشته محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال کسب کرده است، حالا در مقطعی سرنوشت‌ساز قرار گرفته است. هرچند سجاد دیروز در تمرین آبی‌ها شرکت کرد اما این حضور هم باعث خاتمه شایعان درباره مذاکره پرسپولیسی‌ها با وی نشد. حالا مهاجم موفق فصل‌های گذشته استقلال می‌خواهد تصمیمی منطقی بگیرد. سجاد یا باید در استقلال بماند و کنار آرش افشین، کاوه رضایی و علی قربانی خط آتشی وحشتناک برای  آبی‌ها بسازد یا در انتقالی تاریخی، به خبرسازترین چهره نقل و انتقالات پیش فصل لیگ شانزدهم بدل شود.

نظر شما