هدف اصلی ما جذب حامیان مالی غیر دولتی است

سعیدی: می‌توانیم گلف را بیشتر در جامعه جا بیاندازیم

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۱:۳۹:۵۳
کد خبر: ۴۲۰۶۵۷
سعیدی: می‌توانیم گلف را بیشتر در جامعه جا بیاندازیم
رییس فدراسیون گلف گفت: ساخت بزرگ‌ترین زمین گلف ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مساحت 90 هکتار در منطقه پرند تهران با رعایت کامل استانداردهای جهانی آغاز شده است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کیکاووس سعیدی، رئیس فدراسیون گلف درخصوص برنامه‌های این فدراسیون و استعدادیابی صحبت کرد. وی در این‌باره اظهار داشت: گلف ورزشی مفرحی است که همه رده های سنی می توانند در آن شرکت کنند. این ورزش، ورزشی هوازی است زیرا در فضای باز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گلف در مسابقات جهانی با سه ورزشکار خانم و سه ورزشکار آقا و در مسابقات آسیایی با چهار ورزشکار خانم و چهار ورزشکار آقا برگزار می شود. حدود 80 میلیون نفر در جهان این ورزش را پی می گیرند و سیاست مداران، تجار و حتی مردم از این ورزش استقبال می کنند. اخیرا نیز گلف المپیکی شده است که این موضوع به جذابیت و تعداد مخاطبین آن افزوده است.

سعیدی با بیان این که گلف قابلیت تعمیم و عمومی شدن را دارد، افزود: هم اکنون 22 هیات استانی در کشور وجود دارد که سخت افزارهای ضعیفی دارند اما با اجرای طرحی که از سوی فدراسیون در حال انجام است قرار شده است در هر استان یک زمین گلف احداث شود.

رئیس فدراسیون گلف افزود: از برنامه های فدراسیون حفظ وضع موجود، آموزش رایگان گلف، کشف استعدادها و ارتقای سطح دانش مربیان است.

وی درباره مشکلات گلف و کمبود زیرساخت ها در این رشته اظهار داشت: به دلیل عدم توجیه اقتصادی، بخش‌خصوصی تمایلی برای همکاری با ما از خود نشان نمی‌داد. اخیرا کارهای مثبتی صورت گرفته که می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای گلف ایران باشد. بخش‌خصوصی این اواخر به پرند تهران ورود کرده و در حال همکاری با فدراسیون‌گلف برای احداث زمین هستند. همچنین شرکت ملی حفاری نیز یک زمین استاندارد در اهواز احداث کرده است البته هنوز با استاندارد های جهانی فاصله زیادی داریم اما می توانیم در سال های آینده خودمان را به کشورهای بزرگ گلف در دنیا نزدیک کنیم.

سعیدی اظهار داشت: هدف اصلی ما جذب حامیان مالی غیر دولتی است و اگر در این بخش موفق باشیم می‌توانیم گلف را بیشتر در جامعه جا بیاندازیم تا مردم بیش از گذشته با این رشته ورزشی آشنا شوند.

سعیدی به ضرورت همکاری رسانه‌ها با فدراسیون‌گلف اشاره کرد و گفت: مردم به این دلیل که شناخت‌کافی از این رشته ورزشی ندارند فکر می‌کنند گلف ورزش گرانی است، در صورتی که این تصور اشتباه است. به جرأت می‌گویم گلف ایران کم هزینه‌ترین فدراسیون گلف در سراسر دنیا است.

وی ادامه داد: احداث زمین استاندارد گلف، مساحت بسیار زیادی را می‌طلبد، به همین منظور مکاتباتی با دولت انجام داده‌ایم تا زمین‌هایی در اختیار ما قرار دهند.

رئیس فدراسیون گلف با بیان این که ظرفیت سازی لازم در استان ها برای پیشرفت گلف وجود نداشته است، گفت: امیدواریم با تقویت زیر ساخت گلف و راه اندازی زمین های تمرینی گلف در استان ها، شاهد پیشرفت این ورزش باشیم.

سعیدی با بیان اینکه زیرساخت ها فقط شامل زمین گلف نیست، گفت: کرواسی با30 زمین و بلغارستان با 40 زمین بعد از ما قرار دارند پس باید از تمامی ظرفیت ها کمال استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: ساخت بزرگ‌ترین زمین گلف ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مساحت 90 هکتار در منطقه پرند تهران با رعایت کامل استانداردهای جهانی آغاز شده است.

وی افزود: همچنین یک زمین آموزشی و تمرینی زیر نظر مشاور استرالیایی در همان منطق در نظر گرفته شده و در حال حاضر تحویل زمین و تهیه نقشه انجام شده که پیش‌بینی می‌شود ظرف مدت 2 سال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: گلف ایران شایستگی‌های زیادی دارد و امیدوارم سال‌های آینده بتوانیم شاهد حضور ایران بین کشورهای برتر دنیا باشیم.و همه تلاش خود را می کنیم تا گلف کشور متحول شود و شاهد پیشرفت روز افزون این ورزش در استان ها باشیم .

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات لیگ گلف ادامه داد: اگر این مسابقات نباشد، تحرک و رقابت بین بازیکنان از بین می رود. همچنین طبق برنامه مسابقات قهرمانی کشوری بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود، نفرات برتر با توجه به شرایط تایلند اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه اگر یک گلف باز بخواهد در هر مسابقه که دارای 18 میدان است موفق شود، باید حتما 18 میدان را به خوبی انجام دهد، گفت: اگر بخواهیم در کارمان موفق ظاهر شویم باید در تمامی امور محوله کارها را به خوبی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون گلف تاکید کرد: در مرکز هر استان آکادمی گلف راه‌اندازی خواهد شد. در ملاقات اخیر خود با وزیر ورزش و جوانان طرحی را ارائه دادیم که بنا بر این طرح در مرکز هر استان آکادمی گلف راه‌اندازی خواهد شد.

سعیدی درپایان اظهار داشت: در صورت تصویب شورای برون مرزی، رقابتهای اوپن بین المللی گلف در اواخر سال 95 با حضور کشورهای آسیایی در بخش آقایان و در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز