گزارش نشست خبری هفته سوم لیگ جهانی والیبال؛

ولاسکو: من و لوزانو در یک روز و یک شهر کارمان را آغاز کردیم/ لوزانو: بی‌صبرانه منتظر بازی مقابل تماشاگران ایرانی‌ام

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۱۹:۰۷:۰۴
کد خبر: ۴۲۴۹۸۱
ولاسکو: من و لوزانو در یک روز و یک شهر کارمان را آغاز کردیم/ لوزانو: بی‌صبرانه منتظر بازی مقابل تماشاگران ایرانی‌ام
خولیو ولاسکو در نشست خبری هفته سوم لیگ جهانی از آغاز کارش همراه سرمربی ایران گفت و لوزانو از انتظارش برای حضور مقابل تماشاگران ایرانی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی والیبال ایران، صربستان، ایتالیا و آرژانتین ساعت 19:30 امروز با حضور سعید درخشنده و ویچیچ سایکو ناظر FIVB در سالن 12 هزارنفری آزادی تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست درخشنده، مدیر اجرایی هفته سوم لیگ جهانی با خیر مقدم به تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها گفت: بالاترین مقام اجرایی این مسابقات ویویچ از لهستان است که باید به او هم خیر مقدم گفت. چهارمین سال متوالی است که ایران میزبان لیگ جهانی است و امیدواریم اگر اشکالاتی داشتیم در گذشته با بازدیدی که ووچیچداشته نمره قبولی گرفتیم و مطابق استاندارد اف آی وی بی، میزبان خوبی خواهیم بود.

وی بهترین ره آورد والیبال را صعود به المپیک دانست وافزود: این اتفاق پس از 52 سال بسیار برای ما خوشایند بود و سطح انگیزه ما را در لیگ جهانی و در هفته سوم بالا برد. روزهای خوبی را در روزهای میزبانی ما برای تیم های شرکت کننده آرزو می کنم.

در ادامه نشست وچیچ سایکو اظهار کرد: بسیار خوشحالم که باز هم به عنوان ناظر لیگ جهانی به ایران آمدم. از تلاش های داورزنی برای ارتقای والیبال ایران نهایت تشکر را دارم.

وی با اشاره به حضور مربیان در نشست خبری ادامه داد: معتقدم مسابقات امسال مقابله دو فرهنگ است. میزبان ایران زبانزد عام و خاص است. مطمئنم تماشاگران ایرانی از 6 بازی هفته سوم لذت خواهند برد. این تقابل جوانی و تجربه است.

خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی آرژانتین هم در ادامه نشست اظهار کرد: من و ولاسکو در یک روز در یک شهر در آرژانتین کار خود را آغاز کردیم.

ولاسکو با اشاره به سرمربیان صربستان وایتالیا ادامه داد: دو نفری که آن طرف هستند هم بازیکنان من بوده اند. خیلی خوشحالم که باز به ایران آمدم، احساس خوبی دارم که بازهم شما (خبرنگاران) را دیدم. دوستان زیادی اینجا دارم و همسرم هم من را در این سفر همراهی می کند. این لحظه تاریخی برای ماست.

وی درباره بازی نخست آرژانتین برابر ایتالیا گفت: این بازی بسیار دیدنی خواهد بود. بازی مقابل صربستان هم که تا امروز همیشه برنده بود بسیار تماشایی از آب در می‌آید.

ولاسکو درباره تیم ایران و رویارویی با تیم کشورمان اظهار کرد: این بازی بسیار متفاوت است. نخست به دلیل شکست هفته نخست ما مقابل ایران و دوم به علت حضور تماشاگران ایرانی در این مسابقات.

رائول لوزانو اما در این نشست اظهار کرد: این نخستین بار است که فرصت بازی مقابل تماشاگران خودمان را پس از مسابقات انتخابی المپیک و لیگ جهانی بازی می‌کنم. این فرصت بسیار خوبی است و ما باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

سرمربی آرژانتینی تیم ایران ادامه داد: بازیکنان ما تجربه بازی در خانه را دارند اما من بار نخست است که این را تجربه می کنم. بازی ها سطح بسیار بالایی دارد. با صربستان بازی می کنیم که در رتبه نخست جدول است. تیم های دیگر هم کیفیت بسیار بالایی دارند.

جان لورنوز بلنجینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا هم در این برنامه اظهار کرد: سه بازی در ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. صربستان بدون شکست است و آرژانتین و ایران هم تیم های مقتدری هستند. سعی می کنیم هر روز بهتر از دیروز باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا اضافه کرد: هدف اصلی ما پیشرفت تیمی است. بازیکنان باید در خلال پیروزی ها، رشد هم داشته باشند. ما به صعود به مرحله دوم هم فکر می کنیم.

نیکولا گربیچ، سرمربی تیم ملی والیبال صربستان هم گفت: من توجهی به آمار بازی ها ندارم. امیدوارم در زمین نمایش بسیار خوبی داشته باشیم. بازی‌‌های بسیار سختی در این رقابت‌ها پیش رو داریم.

گربیچ در پاسخ به این پرسش که چرا صربستان با کیفیتی که دارد نتوانسته سهمیه المپیک را بگیرد؟ توضیح داد: تنها بازی که ما برای انتخابی المپیک داشتیم در اروپا بود. بازی های بسیار سختی بود. خیلی ناراحتیم که به المپیک نرفتیم اما زندگی ادامه دارد و حالا تنها به فینال لیگ جهانی فکر می‌کنیم. 

نظر شما