لیگ جهانی والیبال

ایتالیا برد؛ زایتسف هو شد!

۱۳۹۵/۰۴/۱۱ - ۱۹:۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۲۵۲۵۱
ایتالیا برد؛ زایتسف هو شد!
تیم ملی والیبال ایتالیا در هفته سوم لیگ جهانی والیبال سه بر یک آرژانتین را شکست داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، نخستین دیدار هفته سوم سطح یک لیگ جهانی والیبال ساعت 16 امروز بین تیم‌های ایتالیا و آرژانتین با قضاوت نصر شعبان از مصر به عنوان داور اول و جعفر علی از بحرین به عنوان داور دوم، در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.

نیکولاس برونو، کریستین پوگلاکن، سباستین سوله، برونو لیما، پابلو کرر و لوسیانو دی سکو (کاپیتان) همراه آلکسیس گونزالس، با نظر خولیو ولاسکو، سرمربی آرژانتین ترکیب اولیه این تیم را تشکیل می‌دادند. برای ایتالیا هم لوکا وتوری، عثمانی خوانتورنا، سیمونه جیانلی، ایوان زایتسف، سیمونه بوتی و امانوئل بیارلی (کاپیتان)، همراه ماسیمو کولاچی (بازیکن آزاد) ترکیب اصلی ایتالیا با سرمربیگری جیان‌لورنزو بلنجینی بودند.

 

ست نخست؛ ایتالیا 25 – آرژانتین 18/ زایتسف مهارنشدنی!

بازی با سرویس امانوئل بیارلی برای ایتالیا آغاز شد اما پابلو کرر این توپ را به نخستین امتیاز بازی به سود آرژانتین تبدیل کرد. ایتالیا بازی را به تساوی کشاند اما در یک رالی تماشایی و دیدنی برونو بازهم شاگردان خولیو ولاسکو را پیش انداخت. دو تیم در ابتدای ست نخست رقابتی شانه به شانه داشتند و امتیازهای یک به یک به آرژانتین و ایتالیا می‌رسید. وقت استراحت فنی نخست بازی در حالی فرا رسید که ایتالیا 8 بر 7 از حریف خود پیش افتاده بود. در بازگشت دو تیم به میدان، حضور زایتسف در خط سرویس چند امتیاز پیاپی برای سفیدپوشان ایتالیا به ارمغان آورد تا ولاسکو دست به کار شود و در امتیاز 11 بر 8 به سود ایتالیا تقاضای وقت استراحت کند. آرژانتینی‌‌ها سرانجام سرویس را زایتسف گرفتند اما برتری همچنان با آتزوری بود تا دومین وقت استراحت بازی هم 16 بر 13 به سود شاگردان بلنجینی ثبت شد. بازگشت تیم‌ها به میدان با هدر رفتن سرویس زایتسف توام شد و ایتالیا می‌توانست با اشتباه همین بازیکن در دریافت اول اختلاف را کاهش دهد اما این فرصت خوب هدر رفت تا آرژانتین 20 بر 16 پیش بیفتد و ولاسکو از دومین وقت استراحت خود هم استفاده کند. این وقفه در بازی هم کمکی به آرژانتین نکرد تا فاصله به 5 امتیاز برسد. کسب امتیاز 17 برای آرژانتین با درخواست ویدئو چک بلنجینی همراه شد و امتیاز این توپ هم به سود ایتالیای‌ها تغییر یافت. جان مارتینز جای پولاژن را در ترکیب آرژانتین گرفت اما این بازهم این آتزوری بود که موفق عمل کرد و به امتیاز 24 رسید و ست نخست این دیدار در نهایت 25 بر 18 به سود ایتالیا ثبت شد.

 

ست دوم/ ایتالیا 25 – آرژانتین 20/ تکرار داستان ست نخست

سرویس پوگلاکن راهی اوت شد تا نخستین امتیاز ست دوم هم به آرژانتین برسد. آغاز ست دوم هم با رقابت پایاپای دو تیم همراه بود اما ایتالیا بازهم گوی سبقت را از حریف ربود تا در امتیاز 7 بر 3 به سود این تیم، ولاسکو منتظر امتیاز بعدی نماند و درخواست وقت استراحت کند. با رد و بدل شدن یک امیتاز برای هر دو تیم، امتیاز 8 بر 4 به سود شاگردان بلنجینی روی اسکوربورد سالن 12 هزار نفری آزادی ثبت شود. در ادامه آرژانتینی‌ها عملکرد بهتری داشتند اما درخشش کولاچی در ترکیب ایتالیا در دریافت نخست و کار خوب جیاتلی و بوتی بازهم کفه ترازو را به سود ایتالیا سنگین کرد. با حضور تماشاگران در سالن 12 هزار نفری که لحظه به لحظه به تعدادشان افزوده می‌شد و به دلیل حضور ولاسکو به تشویق تیم آرژانتین می‌پرداختند، این تیم جان تازه‌ای گرفت و امتیازات عقب افتاده در ست دوم را یکی پس از دیگری جبران و با کسب 4 امتیاز پیاپی، بازی را در امتیاز 11 به تساوی کشاند، تا وقت استراحت ایتالیا که در امتیاز 11 بر 10 درخواست شده بود، بی اثر شود. حضور پالاسیو در خط سرویس موهبت بزرگی برای شاگردان ولاسکو بود تا آرژانتین با کسب 2 امتیاز دیگر 13 بر 11 از حریف پیش بیفتد. سرانجام سرویس این بازیکن در کمند تور گیر کرد تا ایتالیا از کابوس شماره 13 آرژانتین رهایی یابد. این بار نوبت ایتالیا بود که با حضور ماتئو پیانو در خط سرویس بازهم از حریف پیش بیفتد. اشتباهات دو تیم در زدن سرویس در ست دوم به خوبی نمایان بود. در امتیاز 15 بر 15 شعبان، داور اول بازی پس از اسپک آرژانتینی‌ها که راهی اوت شد، توپ و امتیاز را به سود آرژانتین اعلام کرد اما ویدئوچک بازهم به مدد ایتالیا آمد تا این تیم در وقت استراحت دوم هم 16 بر 15 پیش باشد. دو تیم به میدان بازگشتند و خوان تورنا دو امتیاز سروس از آرژانتین گرفت تا در امتیاز 18 بر 15 به سود ایتالیا، ولاسکو بازهم وقت استراحت بخواهد. اتفاقی که به سود آرژانتین شد و کسب دو امتیاز پیاپی اختلاف را به حداقل رساند اما بازهم ایتالیا بر میدان مسلط شد و با 4 امتیاز پیاپی 22 بر 18 پیش افتاد و این ست هم 25 بر 20 به سود ایتالیا به پایان رسید.  

ست سوم/ ایتالیا 22- آرژانتین 25/ برتری شاگردان ولاسکو با حمایت ایرانی‌ها!

امتیاز نخست ست سوم به آرژانتین رسید. دفاع خوب راموس و برونو و بخت بلند پوبلاکن که سرویسش تصادفی به امتیاز تبدیل شد، آرژانتین را 4 بر یک پیش انداخت. جو سالن در این ست هم به سود شاگردان ولاسکو بود. ایتالیا کوتاه نمی‌آمد اما پالاسیو با چند سرویس مهارنشدنی عرصه را بر حریف سخت کرد تا آرژانتین این بار با برتری 8 بر 4 به وقت استراحت نخست ست سوم برود. یک اشتباه در حمله کافی بود تا ایتالیا امتیاز دهم را هم به حریف بدهد و فاصله به 5 امتیاز برسد. ویدئو چک این بار با ولاسکو مهربان بود تا آرژانتین 12 بر 6 به برتری برسد. راموس از یک فرصت استثنایی به خوبی استفاده کرد تا در امتیاز 14 بر 8 به سود آرژانتین، بلنجینی ناگزیر از درخواست وقت استراحت شود. سوتیله جای جیانلی را در ترکیب ایتالیا گرفت تا شاید گره از کار ایتالیا گشوده شود اما  آرژانتین وقت استراحت دوم را هم 16 بر 10 به نام خود ثبت کرد. به کارگیری سرعت در خط حمله آرژانتین ثمری برای این تیم نداشت و ایتالیا با کسب 3 امتیاز پیاپی، اختلاف را به 3 رساند تا این بار ولاسکو از وقت استراحت استفاده کند. آبشار کرر هم به خارج زمین رفت تا ایتالیا به امتیاز 14 برسد. دفاع روی تور بیارلی و ویتوری اجازه نداد آرژانتین فاصله زیاد کند و یک امتیاز سرویس از وتوری اختلاف را در امتیاز 17 بر 16 به حداقل رساند تا ولاسکو بازهم تقاضای وقت استراحت کند. سرویس بعدی وتوری به اوت رفت و جالب اینکه پس از این صحنه بلنجینی بلافاصله تقاضای وقت استراحت کرد. سرویس برونو با دریافت ضعیف ایتالیایی‌ها به امتیاز 19 آرژانتین تبدیل شد. بازیکنان و سرمربی ایتالیا پس از رای داور به شدت اعتراض کردند اما تصمیم شعبان تغییر نکرد. اشتباه زایتسف در دریافت اول باعث شد وتوری توپ و امتیاز را به آرژانتین تقدیم کند و شاگردان ولاسکو با برتری 21 بر 17 در آستانه پیروزی در ست سوم قرار بگیرند. تعارف آرژانتینی‌ها به هم باعث شد ایتالیا از دفاع روی تور خود یک امتیز دیگر بگیرد و در حالیکه نتیجه 23 بر 21 به سود شاگردان ولاسکو بود، به پیروزی امیدوار شود اما برخورد سرویس خوانتورنا به تور رویای آتزوری را بر باد داد و ایتالیا این ست را 25 بر 22 به حریف خود واگذار کرد.

 

هو شدن زایتسف و پایان بازی به سود ایتالیا

خوانتورنا با آبشاری محکم امتیاز نخست ست چهارم را به نام ایتالیا ثبت کرد و امتیاز دوم هم برای این تیم به دست آمد، تا شاگردان بلنجینی شروع متفاوتی نسبت به ست پیش داشته باشند اما در چند رفت و برگشت آرژانتین بازی را در امتیاز 3 به تساوی کشاند. زایتسف هم روی تور دفاع  شد تا ایتالیا پس از شروع خوب خود در ست چهارم، 4 بر 3 عقب بیفتد. سرویس محکم پالاسیو پس از برخورد به بازیکنان ایتالیا به امتیاز ششم آرژانتین تبدیل شد و در حالیکه همه چیز به سود این تیم بود، جای خالی جیانلی به کمک ایتالیا آمد. سرویس زایتسف به تور برخورد کرد و این موضوع خوشحالی تماشاگران ایرانی را در پی داشت اما دریافت کننده ایتالیا که به شدت ناراحت بود به این رفتار واکنش نشان داد و باعث شد تماشاگران بیشتر او را هو کنند! جیانلی در ادامه بازهم از آرژانتین امتیاز سرویس گرفت تا درامتیاز 10 کار به تساوی کشیده شود. کار خوب ایتالیایی‌ها در زخمی کردن توپ‌های حریف جواب داد و خوانتورنا با استفاده از این فرصت ایتالیا را پیش انداخت تا آرژانتین از نخستین وقت استراحت خود استفاده کند. سرویس دیگری از جیانلی و ایستادگی بوتی در دفاع روی تور امتیاز دوازدهم را برای آتزوری به ارمغان آورد. ایتالیا با کار خوب جیانلی در خط سرویس 2 امتیاز دیگر گرفت تا ورق را کاملاً برگرداند و 14 بر 10 پیش بیفتد. سرانجام پالاسیو با آبشاری محکم توپ و امتیاز و سرویس را از ایتالیا و جیانلی گرفت. هرچند سرویس خوانتورنا در کمند تور گیر کرد اما ایتالیا امتیاز بعدی را هم گرفت تا در وقت استراحت فنی دوم 16 بر 12 از حریف پیش باشد. سوله به جای کرر در ترکیب آرژانتین به میدان رفت اما این تغییر هم کارساز نشد تا ایتالیا با وتوری 18 بر 13 پیش بیفتد. سرویس این بازیکن ثانیه‌ای بعد از تور رد نشد. آن سوی میدان اما برونو با سرویسی محکم باعث اشتباه در دریافت اول ایتالیا شد و یک امتیاز را جبران کرد. حضور زایتسف در خط سرویس سر و صدای زیاد تماشاگران را در پی داشت اما سرویس این بازیکن با کار خوب دفاع ایتالیا به امتیاز 20 برای این تیم مقابل 15 امتیاز حریف تبدیل شد. تایم اوت ولاسکو باعث جبران دو امتیاز شد تا این سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت کند. این تاکتیک کمکی به ایتالیا نکرد و آرژانتین با حمله و دفاع خوب اختلاف را در عین ناباوری به حداقل رساند تا در امتیاز 21 بر 20 کادر فنی ایتالیا ناگزیر از درخواست دومین تایم اوت خود در این ست شود. در بازگشت دو تیم به میدان آرژانتینی‌ها با چند اشتباه پیاپی باعث شدند ایتالیا در آستانه پیروزی در این بازی قرار بگیرد و این ست در نهایت 25 بر 22 به سود ایتالیا ثبت شد تا این تیم در مجموع سه بر یک پیروز شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز