الهه راستگو تاکید کرد:

تفاوت زیر ساخت های فراهم شده درحوزه ورزش مردان و زنان فاحش است

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۱:۵۰:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۶۹۰
تفاوت زیر ساخت های فراهم شده درحوزه ورزش مردان و زنان فاحش  است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تفاوت زیر ساخت های فراهم شده در حوزه ورزش مردان و زنان فاحش است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ الهه راستگو، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و حامی هشتمین دوره مسابقات فوتسال بانوان جام رمضان در حاشیه اختتامیه هشمین دوره مسابقات فوتسال بانوان جام رمضان به بیان چالش های موجود در حوزه ورزش بانوان اشاره کرد و اظهار داشت: عدم پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی بانوان یکی از مهمترین دلایل ورود حداقلی اسپانسرها به این حوزه است که باید این مانع را رفع کرد.

 وی افزود: بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و این در حالی است که با حضور حداقلی آنان در حوزه ورزش مواجهیم.

راستگو نبود زیر ساخت های لازم را از جمله دلایل گرایش حداقلی زنان به ورزش عنوان کرد و افزود:  اگرچه سازمان ورزش شهرداری تهران به رغم وظیفه ذاتی خود در چند سال اخیر اقدامات در خور توجهی را جهت توسعه فضاهای ورزشی به انجام رسانده اما لازم است سازمان های متولی بیشتر به این مسئله توجه کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تفاوت موجود در زیر ساخت های فراهم شده حوزه ورزش مردان و زنان را بسیار فاحش خواند و تصریح کرد: در طول این دوره ازمسابقات شاهد رقابت حرفه ای از تیم های بانوان بودیم و متاسفانه چرایی عدم حمایت از این ظرفیت و پتانسیل بالقوه جای سوال است.

راستگو ورود حداقلی اسپانسر و حامیان غیردولتی به عرصه ورزش بانوان را موضوع قابل بحث دیگر ذکر کرد و گفت: عدم انعکاس تصویری مسابقات ورزشی بانوان در تلویزیون و دیگر رسانه مهمترین دلیل ذکر شده از سوی حامیان است که با توجه به حمایت ضعیف دولت لازم است با پخش پیکارهای بانوان برخوردار از حجاب و انتشار اخبار آن این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه انعکاس مسابقات بانوان ترغیب زنان غیر ورزشکار به حضور در فضاهای ورزشی را به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: زنان امروز در جامعه با آسییبهای اجتماعی بسیاری مواجهند و قطعا  فراهم سازی شرایط حضور در برنامه های ورزشی ضمن  تربیت نسلی سالم از دامان مادران ورزشکار ار تقاء سلامت اجتماعی را نیز موجب خواهد شد.

حامی هشتمین دوره مسابقات فوتسال بانوان جام رمضان در پایان خاطرنشان کرد: فوتسال بانوان تاکنون از هیچ حامی برون سازمانی برخوردار نبوده و امیدوارم پس از رفع خلا های موجود با ورود اسپانسر های بیشتر شاهد رفع چالش های موجود در ورزش بانوان باشیم.

گفتنی است در این دوره از رقابت ها که به ترتیب تیم های پیشرو تکین، آرسن چابکسر و  یاران حجازی حائز کسب عناوین اول تا سوم شدند. عرب عامری، نایب رئیس فدراسیون فوتبال، شیرازی و هاشمی، رئیس و  نایب رئیس هیات فوتبال استان تهران، در روز پایانی این رقابت ها حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز