کاپیتانی که حرمت نگه نداشت/کاش خبرش منتشر نمی شد

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۲:۰۸:۲۹
کد خبر: ۴۲۶۷۲۰
کاپیتانی که حرمت نگه نداشت/کاش خبرش منتشر نمی شد
بر اساس اخباری که منتشر شده است، اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران از فرط شادمانی برای برد تیم ملی آلمان از ایتالیا، در حالیکه حسابی از خجالت نوشیدنی های الکلی کلوپ شبانه درآمده بود، دم صبح در راه بازگشت به خانه توسط پلیس آلمان تست الکل شد و به دلیل بالا تر بودن مصرف، از حد مجاز دستگیر و روانه بازداشتگاه شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا،  راستان نیوز با این مقدمه نوشت:  بار اولی نیست که یک فوتبالیست به دلیل مصرف بیش از حد الکل و رانندگی در حالت مستی در آلمان دستگیر می شود و مسلما بار آخر هم نخواهد بود. اما اینکه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در چنین موقعیتی قرار گیرد شاید برای اولین بار باشد.

در یک قضاوت ساده، می توان گفت که از کنار این خبر باید به آرامی گذشت و اهمیت نداد یا خود را به نشنیدن زد و یا از اساس صحت خبر را زیر سوال برد. می شود از مضرات مصرف الکل برای سلامتی افراد عادی و ورزشکار نوشت و چند نصیحت به جوانی کرد که اقدام به این عمل کرده است. یا خیلی عامیانه آدرس فوتبالیست دیگری را به وی داد که به تازگی بدلیل همین رفتارها دار فانی را وداع گفت.

اما صحبت از تیم ملی فوتبال کشور ایران است و کاپیتان آن. کاپیتانی که بدلیل دو رگه بودن و تربیت دوگانه شاید بتوان از خیلی از رفتارهای وی و امثال او در تیم ملی چشم پوشید، ولی چگونه می توان از چنین افرادی الگویی برای نوجوانان و جوانان عادی و ورزشکار این مرز و بوم ساخت.

در آلمان یا کشور های غربی که دین و عرف و فرهنگشان منعی برای مصرف الکل ندارند، در صورتی که چنین رفتاری از کاپیتان تیم ملی و حتی تیم باشگاهی آن ها سر بزند چه برخوردی خواهند کرد؟

آنچه که امروز واضح و روشن است اینکه ظاهرا معیارها در انتخاب نفرات تیم ملی فوتبال کشورمان با معیارهای اجتماعی و فرهنگی کشور هماهنگ نیست. بحث یک فرد، که اشتباهی مرتکب شده و تاوان آن، که بازداشت و جریمه بوده است را داده نیست، بحث بر سر معیار هایی است که نام و رفتار چنین افرادی به آن ها یا مشروعیت می بخشد و یا آن ها را به مرور کم رنگ می کنند، کما اینکه این اتفاق در حال وقوع است.

حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال ایران چه راهکاری برای بستر سازی و پاک کردن فوتبال کشور از نابهنجاری هایی که سال هاست گریبان آن را گرفته خواهد داشت و اصولا چه موضعی در قبال رفتارهایی که حتی با معیار غربی ها هم سازگار نیست، خواهد گرفت.

 

نظر شما
نظرات
مهدی شمس صلوات
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
آقای دژاگه ناسلامتی شما کاپیتان هستی!!! این کارا دیگه از شما چراااا واقعا شما که بزرگ تیم هستین تو اروپا با این وضع وای به حال جوانامون 666666666
ایرانی
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
وقتی که علیرغم ممنوع بودن خالکوبی برای بازیکنان ایرانی، یک دورگه ای که جای خالی از خالکوبی بر بدنش ندارد را عضو تیم ملی می کنیم و بدتر از آن او را با آن شکل و شمایل کاپیتان تیم ملی "جمهوری اسلامی ایران" می کنیم، باید منتظر باشیم تا او و امثالش حریم های دیگر را نیز رعایت نکرده و اینگونه با آبروی ایران و ایرانی بازی کنند!
بهروز
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
شیخا تو چنان که مینمایی هستی
خودمون هزار تا غلط میکنیم و سریع لاپوشونیش میکنیم ولی تا میرسه به اینا تو بوق کرنا میکنیم به ما چه تو زندگی شخصیش چه کارهایی انجام پیده
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
نمیخواد شما دایه مهربونتر از مادر بشی ، توی ایران مگه مصرف الکل کمه ؟ اون ک اونجا بزرگ شده
هجمه درست نکنید
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
آبروی جمهوری اسلامی و شیعیان را برد. عوضی . آن هم در ماه مبارک رمضان.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز