یک گروه آنالیز از قطر تمامی مسابقات ما را رصد کردند

پیروانی: ملی پوشان باید بازی تحت فشار را تجربه کنند

۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۱۳:۳۷:۳۶
کد خبر: ۴۲۶۸۰۱
پیروانی: ملی پوشان باید بازی تحت فشار را تجربه کنند
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: یکی از بهترین کمپ های تمرینی را پشت سر گذاشته و ملی پوشان در بازی های دوستانه محک جدی خوردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، امیرحسین پیروانی سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: کمپ آلمان از چند لحاظ توانست به عمکلرد فنی تیم کمک بسزایی کند و در مجموع اردوی بسیار مفید و ارزنده ای را پشت سر گذاشتیم. کمپی که در آن تیم ملی جوانان اسکان داشت از لحاظ سخت افزاری بسیار عالی بود. کمپی که به دلیل استفاده های مکرر از سوی تیم ملی آلمان معروف و به خاطر موفقیت های تیم ملی آلمان، کمپ مقدس نامیده می شود. جالب اینکه در لابی، راهروها و اتاق های این کمپ تصاویر ستاره های سابق فوتبال آلمان به چشم می خورد و تمامی اتاق های این کمپ هم به نام بازیکنان اسطوره و پر افتخار تیم ملی آلمان نام گذاری شده است. نام این کمپ uwe seeler fubball park بوده و نام یکی از ستاره های پیشین فوتبال آلمان است.

وی گفت: زمین چمن های تمرینی بسیار مناسبی در اختیار ما قرار داده شد که دارای چمن های یک دست بوده که تمرین کردن در چنین زمین هایی می تواند به عمکلرد و نحوه تمرین بازیکنان کمک کند. همچنین سالنهای سرپوشیده مجهز و سالن های جلسات کنفرانس متعدد در اختیارمان بود که هر زمان اراده می کردیم، امکان استفاده از آن وجود داشت. 

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ادامه داد: یکی از مهمترین نکاتی که در این اردوی 10 روزه وجود داشت، وجود پزشکان و متخصصین تغذیه در کمپ تمرینی بود. کیفیت و طبخ غذا، میزان کالری که هر ورزشکار باید جذب کند و سالم بودن تغذیه باعث شده بود تا بازیکنان و کادر فنی، از لحاظ تغذیه دغدغه ای نداشته باشند. ضمن اینکه در این کمپ محوطه ای سرسبز وجود داشت و متعقدم یکی از بهترین اردوهای تمرینی را پشت سر گذاشتیم. پیشنهادم به مسئولین آکادمی ملی فوتبال درباره امکانات و تجهیزات کمپ این است که بازدیدی از این کمپ داشته باشند و از تجربیات انها استفاده کنند. ما زیر ساختهای اولیه را در کمپ خود داریم و معتقدم می توان شاهد شرایطی بهتر از این نیز باشیم و یک کمپ حرفه ای را داشته باشیم.

پیروانی در ادامه بیان کرد: در بخش فنی نیز تمرینات بسیار مفید و خوبی را برگزار کردیم. وجود وسایل تمرینی متعدد و دروازه های مختلف در سایزهای متفاوت باعث شد تا برنامه ریزی و تمرینات دقیق و مطلوبی را داشته باشیم. در حاشیه تمرینات آماده سازی، سه بازی دوستانه با تیم های هولشتاین کیل(4 بر صفر)،تیم باشگاهی شیلیکسی (5 بر یک) که پیروز شدیم و برابر تیم زیر 23 سال هامبورگ (2 بر یک) بازی را واگذار کردیم. در هر بازی اهداف خاصی را دنبال می کردیم و از بازیکنان خواسته بودم تا برنامه هایی که باید به اجرا برسانند را در بازی پیاده کنند. در دو بازی اول با تیمهایی به رقابت پرداختیم که در لیگ سه بوندس لیگای آلمان بازی می کردند.
وی ادامه داد: بازی اصلی و بسیار مهم ما برابر تیم زیر 23 ساله های هامبورگ بود. در این تیم حدود 5 الی 6 بازیکن در سطح A  بوندس لیگا بازی می کردند و همین امر باعث شده بود تا شاهد برگزاری بازی بسیار جذاب و تنگاتنگی باشیم. در این بازی فیزیکی ملی پوشان عملکرد خوبی داشتند. بارها از کمیته فنی و جوانان درخواست چنین بازی هایی را داشتم چرا که بازیکنان تحت فشار قرار می گیرند و محک بسیار جدی می خورند. علیرغم اینکه بازی را با نتیجه دو بر یک واگذار کردیم، اما رضایت کامل از عملکرد شاگردانم دارم و تمامی اهدافمان در این بازی به اجرا رسید.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در بازی با هامبورگ بسیاری از هموطنان ایرانی حضور داشتند و تیم را تشویق کردند. همچنین از کنسولگری ایران در آلمان نیز در استادیوم حضور داشته و بازی را از نزدیک تماشا کردند. مهدی مهدوی کیا –یکی از اسطوره های فوتبال ایران نیز با حضور در رختکن تیم ملی، به بازیکنان روحیه داد و دقایقی را با آنها صحبت کرد که جا دارد از وی و هموطنان عزیزم تشکر کنم.

وی گفت: همچنین برند کرواس مربی آلمانی که در کشورمان در تیم داماش گیلان مربیگری کرده بود و در تیم های مونشن گلادباخ، بورسیا دورتموند، تنه ریف، رئال سوسیه داد  سابقه حضور دارد از نزدیک نظاره گر دیدار جوانان ایران و تیم زیر 23 ساله های هامبورگ در استادیوم شهر پولن بود. وی ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی راهکارهای خود را برای موفقیت تیم به کادر فنی انتقال داد و اعلام کرد که تیم ملی جوانان را خیلی تیم خوبی دیدم و مطمئنم این تیم در مسابقات جام ملت های آسیا موفق عمل خواهد کرد و یکی از بخت های صعود به جام جهانی جوانان خواهد بود. ضمن اینکه مشکلاتی که از سوی بازیکنان آنالیز کرده بود را در اختیارمان قرار داد.

سرمربی تیم ملی در ادامه از حضور یک تیم آنالیزور قطری در سه بازی تیم ملی و حتی در حین انجام تمرینات خبر داد و گفت: اکنون فوتبال به یک علم تبدیل شده و کشورها سعی بر رشد و موفقیت در آن دارند. یک گروه فیلمبرداری قطری تمام مدت برنامه های تمرینی، بازیهای ما و عمکلردمان را آنالیز و فیلمبرداری کردند. این کار به نظر من فعالیت حرفه ای است که در حال انجام است و کشورهای در حال رشد با یادگیری و الگو برداری قصد دارند به اهدافشان که موفقیت است، برسند. دیگر یک تیم فوتبال به 20 بازیکن اختصاص ندارد. عوامل موفقیت در فوتبال به تدارکات، تلاش و فعالیت گره های آنالیزور، اردوها و بازیهای مختلف و در نهایت برنامه های کادر فنی و تلاش و انگیزه بازیکنان باز می گردد.

پیروانی در پایان از مسئولین فدراسیون فوتبال، کمیته فنی و توسعه، کمیته جوانان و محمد حسین هدایتی بخاطر کمک های فراوانی که جهت برگزاری این کمپ 10 روز در المان صورت گرفت، تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما