به دنبال سکوی مسابقات جهانی هستیم

سلیمانی: هیات‌های استعدادپرور تسهیلات دریافت می‌کنند

۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۵:۴۴:۳۲
کد خبر: ۴۲۷۵۵۶
سلیمانی: هیات‌های استعدادپرور تسهیلات دریافت می‌کنند
رئیس فدراسیون اسکواش گفت: در سال جاری هیات هایی مورد حمایت قرار می‌گیرند که طرح استعدادپروری را اجرایی کنند.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش با اعلام خبر اعزام تیم دختران و پسران جوان به مسابقات جهانی لهستان، افزود: دو دختر و دوپسر که رنک های اول کشور هستند، دوازدهم مردادماه به این مسابقات اعزام می شوند.

رئیس فدراسیون اسکواش ادامه داد: از زمان تاسیس فدراسیون در ایران 16 سال پیش توانستیم تنها در بخش آقایان به مسابقات جهانی اعزام داشته باشیم که برای نخستین بار بانوان در این دوره اعزام می شوند.

وی با بیان این که نمی خواهیم دختران ما زنگ تفریحی برای سایر رقبا باشند، گفت: امیدوارم در بخش آقایان نیز صاحب عنوان و سکو شویم چرا که یکی از این افراد نفر ششم رنکینگ جوانان جهان و یکی دیگر رنک اول 17 سال آسیا است.

سلیمانی ادامه داد: حضور تیم هایی از دختران و پسران ما و نمایش توانایی هایشان در این مسابقات، می تواند نظر مسئولین جهانی که در این پیکارها حضور دارند را جلب کند که در این برهه از زمان بسیار درتوسعه رشته اسکواش اثرگذار است.

رئیس فدراسیون اسکواش در ادامه با بیان این که وی هم اکنون ریاست فدراسیون غرب آسیا و ریاست کمیته عضویت آسیا را بر عهده دارد، گفت: ایران ماموریت دارد تا اسکواش را در آسیا توسعه دهد؛ برهمین اساس ماه گذشته اسکواش افغانستان را راه اندازی کردیم و با تشکیل تیمی متخصص که مسلط به این رشته و زبان های خارجی است، در تلاشیم این رشته در ترکمنستان و ازبکستان و پس از آن در کشورهای آسیای میانه نیز راه اندازی شود.

سلیمانی همچنین با بیان این که تا کنون هیات های استعدادیاب از تسهیلات و کمک های فدراسیون بهره مند می شدند، گفت: در سال جاری هیات هایی مورد حمایت قرار می گیرند که طرح استعدادپروری را اجرایی کنند.

وی در عین حال افزود: تکلیف هر هیات این است تا اسفند ماه که همه به صورت جشنواره در تهران جمع می شوند حداقل دو استعداد دختر و و دو استعداد پسر کمتر از 9 و کمتر 11 سال معرفی کند تا برای آینده اسکواش و المپیکی شدن آن نیروی مستعد و کارآزموده داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز