خیالبافی‌های شیرین ایرانی؛

هرجا سخن از مندس است، نام کی‌روش می‌درخشد!

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۰۹:۳۰:۱۰
کد خبر: ۴۲۸۲۵۷
هرجا سخن از مندس است، نام کی‌روش می‌درخشد!
واقعا اگر کی‌روش تیمی بزرگتر از تیم‌ ملی ایران را در پیشنهاداتش داشت، یک لحظه در این فوتبال مسموم باقی می‎ماند؟

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، خورخه مندس ایجنت یا به زبان خودمان دلال بزرگ اروپایی است که مشاهیر فوتبالی زیادی را تحت وکالت خود دارد.نام او آنقدر بزرگ هست که مثلا وقتی می‌شنویم با سران باشگاه پاریسی بر سر انتقال رونالدو به توافق رسیده، باید حضور رونالدو در پاریس را تا 90% قطعی بدانیم.

نام مندس در فوتبال ما طی یکی دوسال اخیر برسر زبان‌ها افتاده و آن هم به خاطر حضور مرد پرتقالی بر راس تیم ملی کشورمان و آشنایی نسبی است که او با مندس دارد. البته در ایران جوری وانمود می‌شود که کی‌روش و مندس رفقای دوران دبیرستان هستند و خاطرات زیادی با هم دارند!

در یکی دوسال اخیر هرگاه نام مندس شنیده شد، بلافاصله نام کی روش هم مطرح شد. برای مثال پس از اتمام فصل 16-2015 در اروپا، عنوان شد چندین مربی مطرح به وسیله مندس تیمدار خواهند شد. مهمترین آن‌ها خوزه مورینیو بود که به واسطه مندس توانست هدایت شیاطین سرخ را برعهده بگیرد. اما بلافاصله نام کی‌روش هم در کنار نام مورینیو مطرح شد و درشهر(َشما بخوانید ایران!) شایعه شد که کی‌روش به زودی تیم خوبی را در اروپا یا آفریقا پیدا خواهد کرد!

و حالا هم که مندس مامور پیدا کردن سرمربی برای تیم‌ملی انگلستان شده، بازهم نام کی‌روش به عنوان  گزینه مندس و این بار برای هدایت سه شیرها مطرح شده است و بسیاری به تکاپو افتاده‌اند که کی‌روش روی نیمکت تیم ملی انگستان خواهد نشست!

اینکه فوتبال و تیم ملی ما به خاطر حضور کی‌روش، در محافل اروپایی بیشتر دیده می‌شود حقیقتی انکار ناپذیر است اما اینکه کی‌روش را روی نیمکت تیم ملی انگلستان ببینیم خیال‌پردازی نیست؟

کی‌روش مربی بود که در ابتدای ورودش به ایران به خاطر داشتن وجدان کاری در بین فوتبالدوستان ایرانی بسیار محبوب شد اما رفته رفته وقتی رسانه های داخلی اورا باد کردند، رفتار کی‌روش هم تغییر کرد به طوریکه اکنون هیچ تعهد کاری از او مشاهده نمی‌شود.

براستی چه زمانی شایعه سازی و داغ کردن آن از سرلوحه کار رسانه ای در ایران پاک خوهد شد؟ چه سودی برای یک نویسنده یا خبرنگار دارد که شایعه کند کی‌روش سرمربی انگلستان خواهد شد؟

آیا نمی‌دانیم مردم و مخاطبان فوتبال خبر را می‌خوانند و فکر می‌کنند؟! و آنگاه که به این نتیجه رسیدند کی‌روش گزینه مناسبی برای تیم ملی انگلستان نیست به کل جامعه رسانه‌ای می‌خندند و کل جامعه رسانه‌ای را دروغ پرداز و شایعه ساز می‌بینند!

واقعا اگر کی‌روش تیمی بزرگتر از تیم‌ملی ایران را در پیشنهاداتش داشت، یک لحظه در این فوتبال مسموم باقی می‎ماند؟ فوتبالی بدون نظم سازمانی و مدیریتی که فط دچار هرج و مرج است تا افراد بیایند و میلیاردر شوند تا نه تنها پیشرفتی در آن حاصل نشود بلکه روز به روز عقب برود و پسرفت کند!

بهتر است به جای تندتند نوشتن یا به زبان امروزی کپی پیست کردن، یک لیوان چای بنوشیم و به این فکر کنیم که چه کنیم و چگونه قدم برداریم تا فوتبال ما روزی در بین شانزده تیم برتر جام‌جهانی قرار بگیرد.

نظر شما
نظرات
سيد رحيم غياثى
|
-
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
كارلوس و مندس ساليان سال است با هم شراكت دارند . البته فوتبال مسموم ما به يك مسموم ديگر احتياج دارد . پايدار باشيد