صاحبیان در گفت‌وگو با برنا:

تیم ملی بسکتبال با تعویض حدادی دچار مشکل می‌شود/ نمایش جوانان امیدوار کننده بود

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۱:۴۶:۵۹
کد خبر: ۴۲۸۴۲۱
تیم ملی بسکتبال با تعویض حدادی دچار مشکل می‌شود/ نمایش جوانان امیدوار کننده بود
سرمربی پیشین تیم بسکتبال ثامن مشهد معتقد است تعویض حدادی در جریان بازی مشکلات متعددی برای تیم ایران به وجود می‌آورد.

مهدی صاحبیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا اظهار کرد: عملکرد تیم ملی در تورین را با یاید به دو قسمت تقسیم کرد. نخست بازی با یونان. تیمی که از هر نظر برتر از ما بود. بازیکنان با کیفیت تر و با تجربه‌تری داشت که در لیگ‌های معتبری بازی می‌کنند و از پیش شکست ما با این تیم محتمل بود. البته معتقدم می‌توانستیم با اختلاف کمتری مغلوب یونان شویم.

صاحبیان با تاکید بر اینکه کم تجربگی و ترس از حریف در بازی نخست ایران مقابل یونان به خوبی نمایان بود، درباره دیدار دوم تیم کشورمان گفت: ما می‌توانستیم مکزیک را شکست دهیم، چرا که در تمام مسائل همسنگ این تیم بودیم. به هرحال این اتفاق نیفتاد و امیدوارم با توجه به جوانگرایی در تیم ملی، نتایج خوبی در آینده بگیریم.

وی افزود: صحبت کردن درباره تیم ملی و نتایجش بسیار ساده است اما به نظر من باید با نگاه کارشناسانه درباره عملکرد تیم ملی حرف بزنیم. زمانی که تیم حریف آماده باشد از نظر روانی هم تیم مقابل را تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این چیزی نیست که بتوان به راحتی درباره‌اش صحبت کرد.

سرمربی پیشین تیم بسکتبال ثامن مشهد درباره عملکرد بازیکنان جوان ایران توضیح داد: بازیکنان تیم ملی را باید به دو گروه باتجربه و جوان تقسیم کرد و  عملکردشان را زیر ذره‎‌بین قرار داد. برای نمونه بازیکنی مثل بهنام یخچالی که جوانترین مهره تیم ملی هم به حساب می‌آید، در عین جوانی با تجربه عمل کرد و نمایش بسیار خوبی داشت اما برخی بازیکنان جوان تیم ایران نتوانستند شایستگی‌های خود را نشان دهند. در مجموع نمایش جوانان امیدوارکننده بود.

کارشناس بسکتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین نقطه ضعف کار تیمی ایران در تورین چه بود؟ گفت: زمانی که حدادی از میدان بیرون می‌رفت، علمکرد تیم ایران علاوه بر دفاع، در بازی پیرامونی هم دچار ضعف می‌شد. امیدوارم این نقاط ضعف در ادامه به خوبی برطرف شوند.

صاحبیان درباره غیبت روزبه ارغوان در تیم ملی تصریح کرد: بدون شک روزبه از معدود بازیکنان قدبلندی است که همه خواص بازیکنان کوتاه قامت را هم دارد. او پست 4 و 5 کاملی است و در دفاع پیر امونی و زیر سبد هم می‌تواند تاثیر زیادی بگذارد. گذشته از این که ارغوان همشهری من است، دوست داشتم او به عنوان بازیکنی تاثیرگذار در تیم ملی حضور داشته باشد اما حتماً در زمانی که زیر نظر درک بائرمن، در اردو حضور داشته، سرمربی تیم ملی به خوبی عملکرد وی را آنالیز کرده و بهترین تصمیم را گرفته است.

وی اضافه کرد: حالا که انتخاب ما در تیم ملی جوانگرایی است و نخستین تورنمنت را هم پشت سر گذاشته‌ایم، ادامه این روند به سود ماست. شاید نتوانیم نتایج خوبی بگیریم اما جوانگرایی در آینده پشتوانه خوبی برای تیم ایران می‌سازد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز