نقدی بر صحبت های رییس اسبق سازمان تربیت بدنی

آقای هاشمی طبا؛ بار ورزش را بردارید باری روی دوش ورزش نباشید

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۸:۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۸۷۰۸
آقای هاشمی طبا؛ بار ورزش را بردارید باری روی دوش ورزش نباشید
اواخر دولت اصلاحات بود که محمد خاتمی در سخنانی با انتقاد از عملکرد سازمان تربیت بدنی وقت گفت:" ورزش کشور بیمار است و نیاز به یک بازنگری کلی دارد" حالا رییس همان سازمان تربیت بدنی در گفتگویی مدعی می شود که وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم خود را سرگرم مسائل کوچک کرده است!

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در آستانه المپیک و در حالیکه نیاز جدی به همدلی و همراهی افراد صاحب موقعیت در ورزش وجود دارد، برخی افراد به جای اینکه باری از روی دوش ورزش کشور بردارند باری می شوند روی دوش ورزش! این روزها هر کلام و هر حرفی می تواند یک روحیه یا یک ضد روحیه برای ورزشکاران و قهرمانانی باشد که خود را مهیای حضور همه جانبه در المپیک می کنند.

مصطفی هاشمی طبا حتما حساسیت این روزها را درک می کند، او که نه تنها رییس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات بوده بلکه مدتها ریاست کمیته ملی المپیک را هم بر عهده داشته است، خوب می داند که هفته های منتهی به المپیک چقدر حساس و سرنوشت ساز هستند، حالا همین فرد به جای اینکه در آستانه المپیک باری از روی دوش ورزش و مدیران ورزشی بردارد ناگهان علیه فدراسیون های کشتی و وزنه برداری موضع می گیرد و در نهایت هم تیغ انتقاداتش را به سمت وزیر ورزش و جوانان نشانه می رود.

امروز البته زمان نقد آقای هاشمی طبا نیست که اگر بود می شد چندین مطلب در مورد عملکرد او و دخالت های ریز و درشتش در ورزش( از انتخاب انواع البسه و شورت و جوراب تا دمپایی و کفش ورزشکاران، از دخالت در نحوه برگزاری کلاس های مربیگری و تدریس در آنها تا تصمیم یک شبه برای 1377 سالن بی سرانجام و چندین و چند مورد دیگر) نوشت. حتی می شد به بررسی و بازخوانی دوباره صحبت های سید محمد خاتمی در واپسین ماه های ریاست جمهوریش که مصادف بود با واپسین ماه های مدیریت مصطفی هاشمی طبا در ورزش، پرداخت و دوباره به آنجایی رسید که رییس دولت اصلاحات با ابراز نارضایتی از عملکرد سازمان تربیت بدنی گفت: "ورزش کشور بیمار است و نیاز به یک بازنگری کلی دارد" اما امروز نه وقت این بحث است و نه اساسا مصطفی هاشمی طبا صاحب موقعیتی است که بخواهیم وقتی برای نقد او صرف کنیم.

موضوع این نوشته هم عملکرد هاشمی طبا نیست بلکه توقعی است که از او و امثال او داریم، رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفته که وزیر "سرگرم" مسائل کوچک است! و نگفته کدام سرگرمی و کدام کار کوچک؟ هاشمی طبا در گفتگویی که انجام داده ابتدا اعتراف کرده: "در حال حاضر فضای نسبتاً خوبی بر ورزش ایران حاکم است" و بعد فدراسیون ها را به باد انتقاد گرفته که چرا مثلا پرویز هادی مشکل دارد یا کیانوش رستمی تنها تمرین می کند و در پایان هم علیرغم اینکه معتقد است در حال حاضر فضای نسبتا خوبی بر ورزش حاکم است مدعی شده وزیر سرگرم کارهای جزئی است! انصافا آقای هاشمی طبا اگر وزیر درگیر کارهای جزئی است پس چگونه این فضای خوب بر ورزش حاکم شده؟ آیا غیر از اینست که این فضای آرام و رو به جلو ارتباط مستقیم با عملکرد وزیر و مجوعه وزارت ورزش دولت تدبیر و امید دارد؟ آیا شکسته شدن رکورد کسب سهمیه در المپیک و پارالمپیک خود به خود ایجاد شده؟ آیا شکسته شدن رکورد حضور زنان ایرانی در المپیک در نتیجه سرگرمی با کارهای جزئی ایجاد شده؟ آیا افزایش امید در ورزشکاران علیرغم مشکلات مالی کمرشکن دولت که به قول رییس جمهوری بدترین سال های مالی خود را می گذراند به واسطه کارهای جزئی اتفاق افتاده است؟

آقای هاشمی طبا، بی انصافی است اگر این ها را به جزئی نگری نسبت دهید و بدتر است در قالب حامی دولت تدبیر و امید یک بخش مهم دولت را که سلامت در رفتار و کردار، صداقت در عملکرد و تدبیر در اداره امور دارد اینگونه مورد هجمه و تخریب قرار دهید. انتظار از شما برداشتن باری از روی دوش ورزش کشور در هفته ها و روزهای منتهی به المپیک است، حالا که شما نمی خواهید این بار را بردارید لااقل بار دیگری روی دوش ورزش نباشید، اجازه دهید این کاروان به المپیک اعزام شود، برگردد و بعد بنشینید و مقایسه کنید افتخارات دوران مدیریت خودتان را با افتخارات ورزش در دوران دولت یازدهم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز