گزارش برنا از ناکامی‌های رشته آبی؛

نبود امکانات و تجهیزات، عامل ضعف شنا

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۰۵:۴۵:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۰۰۲
نبود امکانات و تجهیزات، عامل ضعف شنا
برای پیشرفت و توسعه ورزش شنا نیاز است به امکانات و تجهیز سالن‌های آبی توجه بیشتری شود.

به گزارش گروه ورشی خبرگزاری برنا، با توجه به اینکه انتظارات به رشته ورزشی شنا برای دریافت سهمیه المپیک بسیار زیاد بود اما این رشته مهیج ورزشی در رقابت‌های انتخابی المپیک با اما و اگر سهمیه‌  را کسب کرد.

باید آستین‌ها را بالا زد و برای تیم ملی شنای ایران تلاش کرد تا تغییرات و تحولات عظیمی در این رشته ایجاد شود در غیر این صورت با این ناکامی‌های پی در پی که تیم ملی شنا در رقابت‌های گوناگون کسب می‌کند با افت چشمگیری مواجه خواهد شد و تا المپیک بعدی هم از کسب سهمیه خبری نیست.

این رشته مهیج نیازمند توجه جدی است و باید به ساختار سخت‌افزاری و مجهز کردن سالن‌های استخر و آموزش شناگران نوجوان و جوان توجه بیشتری کرد.

فدراسیون شنا باید در راستای تغییرات این رشته مهیج هرچه زودتر اقدام کند تا جلوی استعدادسوزی این ورزش گرفته شود. باید از مربیان حرفه‌ای خارجی استفاده شود تا سطح کیفی ورزش شنا افزایش یابد و شناسایی استعدادهای این ورزش تغییرات و تحولات عظیمی در تیم ملی ورزش ایران ایجاد گردد.

توجه بر ارتقای سخت افزاری و تغییر کادر فنی

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا اظهار داشت: شنا یکی از ورزش‌های همگانی است که موجب سلامت و شادابی جامعه می‌شود.

رضوانی با اشاره به اینکه شنای ایران در زمینه جوانان دارای استعدادهای درخشانی است اضافه کرد: باید مشکلات سخت افزاری موجود در حیطه شنای ایران برطرف شود تا حدودی شنای ایران با تحول عظیمی رو به رو گردد.

وی با تاکید بر اینکه دانش روز دنیا کمک بسیاری در ارتقای ورزش شنا می‌کند اشاره کرد: علاوه بر ارتقای سخت افزاری ورزش شنا به کار گیری مربی با تجربه و فنی هم نیاز است.

رضوانی یادآور شد: تاکنون در رابطه با عملکرد رشته شنا انتقادات بسیاری بود اما باید در راستای احیا و توسعه ورزش انتقاد کرد و در جهت رفع نکات ضعیف راهکار ارائه کرد.

وی با بیان اینکه براساس معیارهای خاص و رکورد مناسب سهمیه المپیک ارائه می‌شود، اضافه کرد: هر بازیکنی بتواند در مسابقات قهرمان سال گذشته مقام و یا شرکت کند می‌تواند سهمیه المپیک را دریافت کند.

رضوانی گفت:  آرین نسبی‌نژاد و جواد چاوشی سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان شرکت داشتند که سهمیه یک شناگر به عنوان نماینده ایران مشخص شده که چند روز آینده یک نفر از این ورزشکاران به عنوان سهمیه دار المپیک اعلام می‌شود.

نسل آینده نیازمند توسعه و تجهیز امکانات است

رضا حبیبی یکی از پیشکسوتان شنای ایران درباره عملکرد تیم ملی شنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا گفت: اخیرا تیم ملی شنای ایران به دلیل نبود امکانات کافی و کادر فنی مجرب با مشکلات بسیاری مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی شنای ایران با کشورهای قدرتمند دنیا فاصله بسیاری دارد اضافه کرد: تیم ملی شنا نیازمند مربیان خارجی با تجربه است که بتواند تحول عظیمی در تیم ایجاد کند.

حبیبی با تاکید بر اینکه تیم ملی شنا فدراسیون باید قهرمانان شنای کشور را شناسایی کند، افزود: برای توسعه و پیشرفت شنای کشور باید از قهرمانان شنا استفاده شود تا از تجربه و دانش آنها برای تقویت کادر فنی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه امکانات اسکان‌های آبی مجهز شود، اشاره کرد: باید شرایطی لازم برای ورزشکاران شنا در استخرهای شنا مهیا شود تا آنها با استفاده از امکانات موجود  شهر مورد نظر بهره‌مند شوند.

حبیبی تصریح کرد: در شنا باید به پرورش شناگر ماهر توجه شود زیرا تیم ملی واترپلو نیاز به شناگران ماهری دارد تا به پیشرفت برسد.

پیشکسوت رشته شنا درباره حضور تک نماینده شنای ایران در رقابت‌های المپیک بیان کرد: با وضعیت فعلی تیم ملی شنای ایران امکان دریافت مدال بسیار کم است اما امیدواریم رکورد لازم را در این رقابت‌ها بدست آورند.

حبیبی در پایان گفت: باید از همین الان به فکر برنامه‌ریزی در راستای توسعه و تجهیز امکانات رشته شنا بود تا در جهت رشد نسل آینده  شنا گام‌های موثری برداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز