دور همی در مستطیل سبز تا بذل و بخشش از جیب ملت

۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۷:۴۸:۴۰
کد خبر: ۴۲۹۲۹۸
دور همی در مستطیل سبز تا بذل و بخشش از جیب ملت
در دوران درآمدهای بالای نفتی، بدعت هایی در کشور گذاشته شد که شاید سال ها زمان نیاز باشد تا بتوان از شر آن ها خلاص شد و یا حداقل بتوان به دوران قبل از دولت پاکدست! بازگشت.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، راستان نیوز نوشت: برخورد دولت حسن روحانی با موضوع حقوق بالای برخی مدیران ارشد که به گفته دادستان دیوان از سال ۱۳۹۰ شروع شده است، توانست یکی از بدعت هایی که در دولت قبل نهاده شده بود یعنی دریافت حقوق نجومی بصورت قانونی، توسط برخی از مدیران ارشد را در نطفه خفه کند.

هرچند تند روها قصد داشتند با فرصت طلبی و استفاده از افکار عمومی، دولت را به حاشیه ببرند اما روحانی و هکارانش توانستند با تدبیر و صداقت، جلوی حیف و میل دارایی های ملت را بگیرند.

در ورزش بخصوص فوتبال کشورمان در آن دوره ۸ ساله نیز بدعت هایی نهاده شده است که شاید به دلیل استقلال فدراسیون فوتبال و عدم حسابرسی های به موقع، از نگاه مسئولین، مردم و رسانه های مستقل مغفول مانده باشد.

عوام فریبی و موج سواری یکی از رفتارهای دولت گذشته، حکایتی است که بسیار به آن پرداخته شده است.

اما در خصوص این که عوام فریبی چگونه شکل می گرفت؛ کافی بود رییس جمهوری که خزانه اش از پول نفت ۱۵۰ دلاری فربه شده بود، به استادیوم آزادی برود و با سرمربی تیم ملی با کت شلوار روی چمن بنشیند و گپی بزند و شوخی کند و عکسی در رسانه ها منتشر شود. اینجا بود که فرمول دو طرفه عوام فریبی کامل می شد.

اما دیری نگذشت که ملت هوشمند ایران، عوام فریب اول را شناسایی کرده و به شکل هایی که همه دیده و شنیده ایم رسوا کردند. اما طرف دوم به دلیل کم اهمیت بودن آن نسبت به اولی، زمان بیشتری نیاز داشته است تا به سرنوشت هم صحبت خود دچار شود.

اما متاسفانه در نهایت، این ملت ایران بوده است که ضرر و زیان ناشی از این مردم فریبی ها را از جیب خود پرداخته و همچنان نیز می پردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز