مهینی: بازیکنان با انگیزه و تلاش برای قهرمانی آسیا آماده می شوند

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۱:۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۲۹۵۵۴
مهینی: بازیکنان با انگیزه و تلاش برای قهرمانی آسیا آماده می شوند
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در حاشیه برگزاری تمرینات تیم ملی گفت: روند آماده سازی بازیکنان تیم ملی مطلوب است.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، شادی مهینی سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال دختران گفت: بازیکنان با مرور کارهای تکنیکی و تاکتیکی و با انگیزه فراوان در تمرینات حضور داشته و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به آمادگی مطلوب برسند.

وی در ادامه بیان کرد: در تمریناتی که تا زمان اعزام به بنگلادش باقی مانده، بیشتر تمرکزمان بر روی شکل دفاع تیمی، برگزاری بازی درون اردویی و مرور برنامه هایی که به بازیکنان داده ایم، است تا ملکه ذهن آنها شود و بتوانند با حضور در مرحله مقدماتی آسیا، بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارند. همچنین پیش بینی یک بازی با یکی از تیم های لیگ برتری در اردوی بعدی داریم تا بازیکنان با قرار گرفتن در شرایط مسابقه، محک بخورند و از لحاظ مدیریت در بازی و اجرای برنامه های تمرینی، در مسابقات اصلی موفق ظاهر شوند. ضمن اینکه کلاس های تئوری را هر روز برای بازیکنان برگزار می کنیم و بازی های مختلفی را به نمایش می گذاریم تا به دانشی که از برگزاری یک بازی باید داشته باشند، برسند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه بدنسازی بازیکنان از ابتدای آغاز اردوی های تدارکاتی به اجرا رسیده، گفت: خوشبختانه بازیکنان به لحاظ قابلیت جسمانی به حد متوسطی رسیده اند. متاسفانه در این رده سنی (زیر 16 سال) هیچ مسابقه ای به صورت لیگ و یا مجتمع برگزار نمی شود و بازیکنان فقط در اردوها تمرینات بدنسازی، تکنیک و تاکتیکی خود را برگزار می کنند و این امر کار ما را دشوار کرده است. این در حالی است که تیم سنگاپور و همگروه ایران در رقابتهای آسیایی در رده نوجوانان لیگ دارد و به تازگی رقابتهای لیگش به پایان رسیده است.
 
سرمربی تیم ملی نوجوانان بانوان در ادامه اعلام کرد: درخواست فیلم بازیهای سنگاپور و قرقیزستان را از کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته ایم تا بتوانیم آنالیز دقیقی از بازیهای این دو تیم داشته باشیم که تاکنون این امر عملی نشده است. تیم چین تایپه نیز تیم بسیار خوبی است و در دوره گذشته رقابتهای قهرمانی آسیا جزء 8 تیم برتر آسیا قرار داشته است. تیم بنگلادش در رده پایه بسیار قوی عمل می کند و بازی راحتی مقابل این تیم ها نداریم. برابر امارات نیز بازی راحتی نخواهیم داشت و مطمئنا تمامی تیم ها روی زیر ساختهای خود کار کرده اند.
 
مهینی ادامه داد: همانطور که بارها اعلام کرده ام، بزرگترین مشکل ما بازی تدارکاتی است. چرا که بازیکنان باید در مسابقه حضور داشته باشند تا مشکلات را متوجه شویم. این مسابقه است که بازیکنان را برای بازیهای سخت می سازد. تمامی گروه ها سخت هستند و صعود از گروه بسیار سخت است. همانطور که AFC اعلام کرده از هر گروه یک تیم بالا می آید.
 
وی در پایان گفت: دو بازی آخر برای ما بسیار سخت است چرا که از لحاظ جسمانی توان بازیکنان نسبت به سه مسابقه اول تحلیل می رود. با توجه به اینکه در ایران در رده سنی بازیکنان لیگ و تیم نداریم، در مدت زمانی که فرصت حضور در اردو است، فعالیتهای بدنسازی را انجام داده و در زمان اردو مرتبا برنامه های بدنسازی را اجرا کرده ایم. هدفمان حضوری موفق در رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا است و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.
نظر شما