پس از برگزاری آخرین رقابت کسب سهمیه المپیک؛

دوومیدانی همچون المپیک لندن با ۱۰ سهمیه عازم ریو خواهد شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۱ - ۱۵:۴۴:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۷۴۵
دوومیدانی همچون المپیک لندن با ۱۰ سهمیه عازم ریو خواهد شد
تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران با 10 ورزشکار عازم بازی‌های المپیک 2016 ریو خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، بیستم تیرماه واپسین روزی بود که دوومیدانی کاران کشورمان این فرصت را داشتند تا برای آخرین مرتبه تلاش خود را برای کسب مجوز حضور بازی های المپیک 2016 انجام دهند تا بتوانند با کسب سهمیه حضور راهی شهر ریودوژانیرو و محل برگزاری المپیک بشوند.
نتایج رقابت های جایزه بزرگ تهران را می توان در سه گروه مورد بررسی قرار داد، گروه اول کسانی که شانس کسب سهمیه المپیک را داشتند.
نتایجی که این نفرات در این رقابت به ثبت رساندند به هیچ وجه قابل قبول نبود و اختلاف زیادی با حد نصاب ورودی المپیک داشت، این ورزشکاران ماه ها در اردوهای مختلف تحت فشار سنگین تمرینات قرار داشتند تا بتوانند خود را به المپیک برسانند اما در آخرین مرتبه‌ای که می‌توانستند شانس خود را برای حضور در ریو بیازمایند، انتظاراتی که از آنها می رفت برآورده نشد.
ورزشکارانی همچون محمد صمیمی در پرتاب دیسک که با 59.43 فاصله‌ای 6 متری تا حدنصاب ورودی داشت یا کیوان قنبرزاده و محمدرضا وظیفه‌دوست که با پرش‌های 2.15 و 2.10 اختلاف زیادی نسبت به عدد 2.29 که رکورد ورودی بود داشتند. همچنین سجاد هاشمی که یک بار در سال 2012 در المپیک نماینده کشورمان بود اما متاسفانه این بار با ثبت رکورد 46.69 در 400 متر نتوانست به ریو برسد. به غیر از این چند نفر 2 یا 3 نفر دیگر بودند که به کسب سهمه آنها امیدوار بودیم. ورزشکارانی همچون مصطفی ابراهیمی در 800 متر که 1.49.49 دوید و علی خدیور در 200 متر که این مسافت را در زمان 21.22 طی نمود، که آنها هم با این رکوردها نتوانستند راهی ریو شوند.
در گروه دوم می‌توان به ورزشکارانی اشاره نمود که شانس ما برای حضور در المپیک نبودند اما با ثبت رکوردهای خوبی ما را به آینده دوومیدانی امیدوارتر ساختند، تا بتوانیم در رقابت های قهرمانی آسیای داخل سالن و بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی روی آنها حساب ویژه‌ای باز کنیم. ورزشکارانی همچون علی ثمری در پرتاب وزنه که با پرتابی معادل 19.06 رکورد خوبی را در این مقطع به نام خود ثبت نمود و همچنین محمد بنی‌آدم در پرش با نیزه که به گفته تمام کارشناسانی که در محل مسابقه حاضر بودند، نقطه عطف مسابقات روز 20 تیرماه را پرشی به میزان 5.11.00 رقم زد. رکوردی که چندی سالی بود در بین ورزشکاران پرش با نیزه شاهد آن نبودیم. در گذشته 3 نفر به این رکورد و فراتر از آن رسیده بودند که هر سه مربی خارجی داشتند اما او توانست با ثبت این رکورد و با پشت سرگذاشتن رکورد پندار شوقیان که 5.10 و بعد از محسن ربانی که مربی بنی‌آدم نیز می باشد و رکورد 5.36 را در اختیار دارد که رکورد ملی کشور هم است و همچنین اسحاق غفاری که 5.20 را در کارنامه دارد سومین رکورد تاریخ پرش با نیزه را از آن خود کند. اتفاقی که با توجه به کم توجهی‌های سال‌های اخیر به ماده پرش با نیزه می‌تواند حرکتی رو به جلو در پرش با نیزه ایران را ایجاد کند و بسیار قابل تحسین است.
محسن ربانی مربی بنی‌آدم که خودش مدال طلای قهرمانی آسیا را در اختیار دارد گفت:  بنی آدم می‌تواند رکوردهای بسیار فراتری از آنچه که انجام داده را به ثبت برساند.
گروه سوم در این رقابت‌ها جوانان و نوجوانانی بودند که رکوردهای خوبی نیز به ثبت رسانیدند. شاخص‌ترین رکوردی که از طریق این ورزشکاران به ثبت رسید و همه کارشناسان حاضر را نیز متعجب نمود رکورد 2 متر در پرش ارتفاع توسط علی‌اصغر شایسته‌فر، ورزشکار 15 ساله تهرانی بود. رکوردی که با توجه به سن بسیار کم این ورزشکار می‌تواند ما را بسیار به آینده پرش ارتفاع کشور امیدوار سازد.
به هر حال با تمام فراز و فرودهای یک سال اخیر و تلاش ورزشکاران دوومیدانی کشورمان نهایتا تیم ملی دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران با 10 ورزشکار عازم بازی‌های المپیک 2016 ریو خواهد شد که این 10 نفر شامل رضا قاسمی و حسن تفتیان در 100 متر، کاوه موسوی و پژمان قلعه‌نویی در پرتاب چکش، محمد ارزنده در پرش طول، لیلا رجبی پرتاب وزنه، محمدجعفر مرادی ماراتن، حمیدرضا زورآوند، پیاده روی، احسان حدادی و محمود صمیمی در پرتاب دیسک می‌باشند.
ما و همه ملت ایران از خداوند متعال موفقیت و سربلندی دوومیدانی‌کاران را در المپیک 2016 ریو خواستار و دعای خیرمان را بدرقه راهشان می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز