محمد بنی آدم در گفتگو با برنا:

در ایران مشکل نبودن نیزه پرش داریم/ از نتیجه‌ای که به‌دست آوردم راضی هستم

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۰:۳۹:۴۸
کد خبر: ۴۲۹۸۱۵
در ایران مشکل نبودن نیزه پرش داریم/ از نتیجه‌ای که به‌دست آوردم راضی هستم
قهرمان ماده پرش با نیزه دوومیدانی ایران گفت: جزو ورزشکارانی هستم که سختی زیادی را برای رسیدن به هدفم تحمل می کنم.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، محمد بنی آدم قهرمان ماده پرش با نیزه دوومیدانی کشورمان می باشد که توانست در جریان رقابت جایزه بزرگ تهران با عبور از مانع 5.11 رکورد خوبی را از خود به جای بگذارد و سومین رکورد تاریخ پرش با نیزه ایران را از آن خود کند. رکوردی که چند سالی بود کسی در ایران از آن عبور نکرده بود.پدر بنی آدم نیز رکورددار پرش با نیزه کشور بوده است.

در گفتگویی با وی در مورد شرایط و مسائل مربوط به پرش با نیزه ایران جویا شدیم.

*چند سال داری و از چه زمانی دوومیدانی را آغاز کردی؟
26 سال دارم و از 17 سالگی دوومیدانی را آغاز کرده ام.

*چه عناوینی را تا به حال کسب کرده ای؟
من در دوره نوجوانان و جوانان قهرمان ایران بودم، همچنین در سال 2008 نفر چهارم آسیا شدم، چند سالی هم هست که در رده بزرگسالان قهرمان ایران می شوم، همچنین ماه گذشته در ترکیه نفر سوم مسابقات بین المللی ارزروم ترکیه شدم.

*تاکنون چه کسانی به عنوان مربی تو را هدایت کرده اند و با توجه به اینکه پدر شما قهرمان این ماده بوده تا به حال برای شما مربیگری کرده است؟
پدر من تا به حال مربی من نبوده ولی همیشه نکاتی را که به نظرش رسیده به من گفته اما من با مربیانی همچون بیژن شادمهر و پندار شوقیان کارم را در پرش با نیزه آغاز کردم.

*در حال حاضر با چه کسی تمرین می کنید و محل تمرینات شما کجاست؟
من در حال حاضر با محمدمحسن ربانی قهرمان سابق آسیا رکورددار ایران تمرین می کنم. محل زندگی من کرج است اما هر روز به شرق تهران می آیم و در ورزشگاه آفتاب انقلاب تمریناتم را انجام می دهم.

*شما هر روز از کرج به شرق تهران می آیید و تمرین می کنید؟‍!
بله من جزو ورزشکارانی هستم که سختی زیادی را برای رسیدن به هدفم تحمل می کنم و امیدوارم که این امید و انگیزه برای قهرمانی و کسب افتخار برای کشورم در من هیچ وقت از بین نرود چون واقعا پیمودن این راه از کرج تا شرق تهران بسیار سخت است.

*الان در چه سطحی از آمادگی هستید و هدف گذاری شما برای چه مسابقاتی است؟
الان در وضعیت خوبی به سر می برم، همانطور که دیدید توانستم در مسابقات جایزه بزرگ تهران 11 سانت رکورد خودم را افزایش دهم، البته هدف من برای بازی های داخل سالن آسیا و همچنین بازی های آسیایی 2018 اندونزی است.

*به نظرت پرش با نیزه در ایران در چه وضعیتی قرار دارد؟
متأسفانه در طی چند سال اخیر پشتوانه سازی خوبی در پرش با نیزه انجام نشده است. مسئولان فدراسیون اصلا توجهی به این موضوع نکرده اند که تعداد نفرات حاضر در پرش با نیزه به انگشتان یک دست هم نمی رسد.همچنین با توجه به اینکه پرش با نیزه ماده ای است که احتیاج به وسیله یعنی همان نیزه پرش دارد و ما در داشتن نیزه های مناسب و استاندارد در ایران نیز با مشکل مواجه هستیم، این موضوع هم جلوی پشتوانه سازی را گرفته و هم جلوی پیشرفت من و سایر ورزشکاران پرش با نیزه را. ما نیزه مناسبی برای اینکه بتوانیم رکوردمان را ارتقاء دهیم نداریم، البته این موضوع را به آقای کیهانی رئیس فدراسیون انتقال داده ایم که ایشان قول داده اند که نیزه مناسب برای ما تهیه خواهند کرد، از آنجا که قیمت این نیزه ها زیاد است در حد توان خود ورزشکار نیست که بتواند نیزه خریداری کند و حتما باید فدراسیون این کار را انجام بدهد که البته این به ایران باز نمی گردد و در کل دنیا به همین صورت است.

*مسابقه جایزه بزرگ تهران که روز یکشنبه 20 تیر برگزار شد را چگونه ارزیابی می کنید؟
خوب همانطور که گفتم من نتیجه خوبی را ثبت کردم و از نتیجه به دست آمده خیلی راضی هستم. البته این ابتدای راه است و من باید بتوانم به رکوردهای بالاتر و بهتری دست پیدا کنم که به امید خدا همینطور خواهد شد اما برای مسابقه حدنصاب هایی از طرف فدراسیون برای مواد مختلف قرار داده شده بود که در بین همه ورزشکاران شرکت کننده فقط من توانستم حد نصاب تعیین شده را به دست بیاورم که با توجه به این موضوع 11 سانت رکورد خودم را نیز ارتقاء دادم و در جایگاه سومین رکورد تاریخ پرش با نیزه ایران قرار گرفتم.اما نتیجه دیگر ورزشکاران زیاد راضی کننده نبود فقط رکورد علی ثمری در پرتاب وزنه بود که نزدیک به حدنصاب تعیین شده به ثبت رسید. همچنین نتیجه علی اصغر شایسته فر که در پرش ارتفاع از مانع 2 متر رد شد با توجه به اینکه او فقط 15 سال دارد نتیجه بسیار خوبی بود و همه ما را به آینده پرش ارتفاع امیدوارتر ساخت.

*در پایان چه صحبتی دارید؟
من در پایان از مربی ام آقای ربانی تشکر می کنم که همیشه و در همه حال من را حمایت و هدایت می کنند و همچنین از دوستانم که با دادن امید و انگیزه به من تأثیر بسیار زیادی در رسیدن به موفقیت های اخیر من داشته اند.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
ماشالا قهرمان
حسن پوررجبی
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سلام بر بزرگ مرد دریاسر
شهروزجان ضمن تبریک قهرمانی و شکستن رکورد
همواره آرزوی موفقیت درمسابقا ت پیش رو و جهانی و المپیک و کسب خوش رنگ ترین مدالها را برایتان دارم
عضو کوچکی از دریاسریهایی که بهترین آرزوها را برای شما دارند . موفق و پیروز باشید.
پوررجبی
فراز فرهودی
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
سلام اقا محمد گل هیچ فکر نمی کردم که بعد از اون شب همچین نتیجه ایی بگیری واقعا ماشالله واقعا ابول داری و از همین جا به مادر پدرت تبریک میگم
خلاصه که کلی مبارکه خیلی خوشحالم کردی و از اقا قراب خیلی تشکر میکنم که ما رو با همچین قهرمانی اشنا کرد ?????
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز