مسابقات پرش تک مانع را برگزار خواهیم کرد

خلیلی: هدف از جذب مربی خارجی ارتقای سطح سوارکاری ایران است/ باید شرایط کسب درآمد فراهم شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۸ - ۱۳:۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۳۳۳۸۱
خلیلی: هدف از جذب مربی خارجی ارتقای سطح سوارکاری ایران است/ باید شرایط کسب درآمد فراهم شود
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: با کسب مدال در آسیا، گرفتن مدال در رقابت های جهانی نیز دور از دسترس نخواهد بود.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد این فدراسیون و همچنین رشته سوارکاری صحبت کرد.

وی درخصوص جذب مربی خارجی برای سوارکاران تیم ملی اظهار داشت: رایزنی برای جذب این مربی خارجی انجام شده و به تفاهم مورد نظر در این زمینه دست یافته‌ایم و قرار است این مربی هدایت تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان را برعهده داشته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این مربی هدایت تیم ملی پرش زنان را نیز برعهده خواهد گرفت، گفت: تیم ملی سوارکاری در رشته پرش به صورت مجزا برای زنان یا مردان نیست و این مربی درصورتی که سوارکاران زن را واجد شرایط را تشخیص دهد به تیم ملی دعوت می کند.

خلیلی بیان داشت: یکی از اهداف جذب این مربی، ارتقاء طول پرش سوارکاران ایرانی از 1،55 به 1،60 متر است، چرا که در مسابقات آسیایی کار بسیار سختی داریم و کشورهای این قاره کهن سرمایه گذاری زیادی در این رشته داشته اند، ضمن اینکه با کسب مدال در آسیا، گرفتن مدال در رقابت های جهانی نیز دور از دسترس نخواهد بود.

رئیس فدراسیون سوارکاری همچنین گفت: با توجه به ضعف سوارکاری ایران در رشته درساژ، قصد داریم یک مربی خارجی برجسته در این رشته نیز جذب کنیم که رایزنی های لازم در این رابطه صورت گرفته و به زودی اخبار تکمیلی آن اعلام می شود.

وی همچنین درخصوص یک شرکت خصوصی طرف همکاری با فدراسیون نیز گفت: این شرکت حامی مالی فدراسیون سوارکاری نیست بلکه قرار است با همکاری این شرکت، شرایط برای کسب درآمد و اقتصادی شدن رشته سوارکاری در ایران فراهم شود و در صورت درآمدزایی، براساس توافق تقسیم خواهد شد.

رئیس فدراسیون سواری کاری همچنین معرفی و شناساندن رشته سوارکاری در کشور را از دیگر اهداف همکاری فدراسیون با این شرکت خصوصی عنوان کرد و گفت: برای توجه بیشتر مردم به این رشته قصد داریم مسابقه پرش تک مانع را در کشور برگزار کنیم.

خلیلی توضیح داد: در این رشته، سوارکار تنها از یک مانع به طول 2 متر و 5 سانتیمتر و به عرض یک متر خواهد پرید و با توجه به کار بسیار سختی که این کار برای سوارکار دارد از جذابیت ویژه ای برخوردار خواهد بود که مردم را ترغیب به حضور در پیست های سوارکاری خواهد کرد که این رقابت ها به زودی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رشته سوارکاری طی سال های اخیر پیشرفت خوبی در ایران داشته، گفت: طی این سال ها چند هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در رشته سوارکاری سرمایه گذاری کرده، با این حال این ورزش نیاز دارد که در حوزه اقتصادی فعال شده و درآمد زایی کند.

خلیلی در تشریح برنامه های سال 95 این فدراسیون اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی پرش از سال گذشته آغاز شده و امسال دو مرحله از مسابقات بین المللی پرش را پشت سر گذاشتیم و قرار است مرحله سوم در سطح CSI (دو ستاره) اواخر شهریور و اوایل مهر ماه برگزار شود.

وی افزود: این مسابقه را در سال‌های آینده در سطح سه ستاره در شهرهای گنبد و تهران برگزار می‌کنیم که جوایز آن 150 هزار فرانک سوئیس است و می‌تواند جذابیت زیادی برای سوارکاران خارجی داشته باشد.

رئیس فدراسیون سوارکاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از برنامه های مهم فدراسیون معرفی و ثبت چهار نژاد اسب اصیل ایرانی شامل اسب های کاسپین (اسبچه خزر)، ترکمن، کرد و دره شوره است که از طریق کارگروه اسب، نمونه ها به آزمایشگاهی در آمریکا ارسال و جواب برخی نمونه ها داده شده به طوری که اسب کاسپین به ثبت جهانی نیز رسیده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال با دریافت جواب آزمایش ها کار رونمایی کتاب های معرفی و ثبت جهانی سه نژاد دیگر شامل اسب های ترکمن، کرد و دره شوری نیز انجام خواهد شد.

خلیلی هدف از معرفی نژاد اسب اصیل ایرانی را ایجاد ارزش اقتصادی برای تولید کنندگان در کشور دانست و خاطر نشان کرد: وقتی این اسب ها در سطح جهانی ثبت و معرفی شوند، می توانند برای کشور درآمدزایی داشته باشند و با ارزش واقعی فروخته شوند.

رئیس فدراسیون در خصوص همکاری با وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: کارگروهی برای واردات اسب تشکیل شده که هدف آن جلوگیری از ورود بی رویه اسب به کشور است تا اسب هایی وارد کشور شود که نمونه آنرا در ایران نداشته باشیم.

وی همچنین از برگزاری جلسه با مسئولان شهرداری تهران خبر داد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از کمک شهرداری برای بازسازی مجموعه سوارکاری نوروزآباد استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز