احمدی:

سازمان نظام ورزشی می‌تواند از حضور افراد غیر متخصص در ورزش جلوگیری کند

۱۳۹۵/۰۴/۳۰ - ۱۱:۲۹:۰۶
کد خبر: ۴۳۴۴۹۶
سازمان نظام ورزشی می‌تواند از حضور افراد غیر متخصص در ورزش جلوگیری کند
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش با اشاره به کارکردهای سازمان نظام ورزشی از تصویب طرح سازمان نظام ورزشی در هیات دولت خبر داد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر احمدی با اشاره به تصویب طرح سازمان نظام ورزشی در هیات دولت گفت: این طرح به منظور نظام دادن به تمام فعل و انفعالاتی است که در ورزش روی می دهد.

وی افزود: بحث سازمان نظام تخصصی ورزش بعد از شکل گیری تعدادی از نظام های تخصصی مانند سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام روانشناسی در حوزه ورزش مطرح شد تا از این طریق به امور حرفه ای ورزش و فعالیت های متخصصین این حوزه انتظام بخشیده شود.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش با بیان اینکه این طرح یکی دو دهه پیش پیشنهاد شده اما متاسفانه به دلیل برخی مشکلات هنوز به نتیجه نرسیده بود گفت: در این دوره مدیریت وزارت ورزش و جوانان پیگیری های جدی در این خصوص انجام شد و در این زمینه کارگروهی تشکیل و اساسنامه ای منطبق با سایر سازمان های نظام و مرتبط با ورزش تدوین شد و در نهایت در مسیر تصویب و اجرایی شدن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این طرح ابتدا به صورت لایحه به دولت ارائه شد تا پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده شود و اکنون پس از پیگیری های انجام شده توانستیم تشکیل سازمان نظام ورزشی را در قالب یک ماده واحد به تصویب هیات دولت برسانیم.

احمدی درخصوص اختیارات این سازمان نظام گفت: سازمان نظام ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت نخواهد کرد چرا که بطور کلی سازمان های نظام تخصصی در همه حوزه ها تنها می توانند زیر نظر یک NGO که مورد تایید و حمایت سازمان های دولتی باشد مدیریت شوند و در واقع عملکرد این سازمان ها بعد از تاسیس وضعیت کاملا غیردولتی پیدا می کند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش در خصوص کارکرد این نظام تخصصی گفت: مهمترین کارکرد تمامی سازمان های نظام هویت بخشی و نظم بخشی به مجموعه متخصصین فعال در حوزه مربوطه است و اگر در حوزه ورزش نیز چنین سازمانی ایجاد شود می تواند به ورزش یک هویت منظم و مشخص ببخشد و از این طریق خدمات تخصصی خود را به صورت منسجم و منظم پیش بگیرد.

وی افزود: اکنون در ورزش، ما با مشکلاتی از قبیل حضور برخی افراد غیر متخصص در این حوزه روبرو هستیم که این افراد آگاهانه یا ناآگاهانه موجب ایجاد مسائل و بی نظمی هایی در عملکرد حوزه ورزش می شوند و در واقع سازمان نظام ورزش کمک می کند که تنها افراد دارای تخصص لازم وارد این حیطه شده و بدین ترتیب از برخی از آشفتگی ها که در بخش های مختلف مانند فدراسیون ها، باشگاه ها و... وجود دارد با حضور افراد متخصص و عملکرد نظاممند جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز