ورزشکاران المپیکی را بیشتر بشناسید؛

همراه با مجتبی عابدینی در المپیک ریو

۱۳۹۵/۰۴/۳۱ - ۰۸:۳۰:۰۳
کد خبر: ۴۳۴۷۲۶
مجتبی عابدینی عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر است.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا، مجتبی عابدینی شورمستی متولد۶۳ عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر است.

وی با قهرمانی در مسابقات انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در کشور ژاپن به المپیک لندن راه یافت. در المپیک، در سابر مردان و نخستین بازی در برابر فلورین زالومیر از رومانی با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و در رتبه ۳۶ قرار گرفت.

مجتبی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ کره جنوبی، اینچئون توانست به همراه علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر پس از شکست تیم شمشیربازی سابر از کشور چین به دیدار نهایی راه یابد. در مسابقه پایانی با شکست برابر تیم کشور میزبان به جایگاه دوم و نشان نقره مسابقات دست پیدا کرد.

این شمشیرباز ملی پوش کشورمان در مسابقات کلاس آ لهستان با غلبه بر نماینده کره جنوبی که عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد به جمع هشت بازیکن برتر این رقابت‌ها صعود کند.

عابدینی که پس از صعود مستقیم از مرحله مقدماتی موفق شده بود با غلبه قهرمان المپیک از روسیه یک مرحله دیگر صعود کند، با برتری مقابل حریف کره‌ای که به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات کلاس آ لهستان صعود کرد.

 در رقابت‌های مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ سئول مجتبی عابدینی با صعود به جمع ۸ نفر برتر رقابت‌ها ۲۱ امتیاز را کسب کرد و توانست خود را در ۱۴ نفر برتر رنکینگ دنیا جای دهد و دو سهمیه را برای ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو تثبیت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز