برگزاری چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان؛

سجادی: از هر ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی ۵ یا ۶ بار تست دوپینگ گرفته شده است

۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۱۶:۰۸:۱۱
کد خبر: ۴۳۶۳۲۶
سجادی: از هر ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی ۵ یا ۶ بار تست دوپینگ گرفته شده است
چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، دکتر سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این نشست  گزارشی از عملکرد ستاد مبارزه  ملی با دوپینگ در سال های 2016 و 2015 در حضور دکتر گودرزی ارائه شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه ی این نشست گفت: براساس  اقداماتی که در سال 2015 میلادی ارائه شد در 30 رشته  ورزشی یک هزار و 127 نمونه گرفته شد که  که تنها 36 مورد آن مثبت بود.

دکتر سجادی به سیاست های کلی این ستاد اشاره کرد و افزود: ادامه کار ما در سال 2016 با تاکید بیشتر بر رشته های  المپیکی و پارالمپیکی بوده است و بر این اساس و برای ورزش پاک و عاری از هر گونه داروهای غیر مجاز، جمعا 693 مورد نمونه گیری شده است و این روند تا برگزاری مسابقات ادامه خواهد داشت. تمامی این نمونه ها  برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه ها مورد اعتماد IOC ارسال شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص بررسی کاروان اعزامی به بازی های المپیک نیز چنین توضیح داد: در نادو به ویژه در سال 2016 و 2015 از افرادی که کسب سهمیه کردند 5 یا 6 بار نمونه تست دوپینگ گرفته شده که این کار برای اطمینان بیشترانجام شده است.

وی  به برنامه های آموزشی که برای پیشگیری از مصرف سوء داروهای غیر مجاز انجام شده اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر نمونه گیری،  برنامه های آموزش طی دو سال گذشته به طور جدی پیگیری می شود.

دکتر سجادی گفت: برگزاری بیش از 40 مورد کلاس های آموزشی متمرکز ، آموزش چهره به چهره به ورزشکاران، پاسخگویی تلفنی به سوالات ورزشکاران،ارائه مشاوره دارویی، اطلاع رسانی از طریق کارت جیبی راهنمای ورزشکاران، بروشور آموزشی ویژه المپیک از جمله اقدامات و  دوره های آموزشی بوده است.

نظر شما