همراه با المپیک ریو؛

سربازهای چهارشنبه

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۱:۵۹:۲۴
کد خبر: ۴۴۳۱۹۶
سربازهای چهارشنبه
تیم ملی والیبال ایران دومین بازی خود را در المپیک ریو بامداد فردا برابر لهستان برگزار می‌کند.

گروه ورزش خبرگزاری برنا - یاسر سماوات -  تیم ملی والیبال ایران پس از شکست در بازی نخست برابر آرژانتین و خولیو ولاسکو، بامداد فردا به مصاف لهستانی خواهد رفت که کمتر از دو ماه پیش و در توکیو با پیروزی مقابل این تیم جواز صعود به بزرگترین رویداد ورزشی جهان را پس از 52 سال به دست آورد. گذشته از آن دیدار، بلندقامتان کشورمان، در هر رقابتی که طی سال‌های اخیر برابر لهستان صف‌آرایی کرده‌اند، دیداری نزدیک و رقابتی شانه به شانه با این تیم خوب اروپای شرقی برگزار کرده‌اند.

لهستان برخلاف ایران، حضورش در المپیک ریو را با پیروزی سه بر صفر مقابل مصر آغاز کرد تا صدرنشین گروه B لقب بگیرد. هرچند نماینده قاره سیاه روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم حاضر در المپیک سی و یکم به حساب می‌آید اما پیروزی در بازی نخست و صدرنشینی، روحیه خوبی به شاگردان آنتیگا بخشید. در سوی مقابل رائول لوزانو باید پس از شکست مقابل آرژانتین، روح تازه‌ای در کالبد شاگردانش دمیده است. چه به یقین پیروزی مقابل لهستان، بازگشت باشکوهی برای ایران به المپیک ریو محسوب خواهد شد.

ایران و لهستان تاکنون 14 بار به مصاف هم رفته‌اند که لهستان از این تعداد رقابت، 9 پیروزی به دست آورده و سهم بلندقامتان ایران 5 برد بوده است. حالا در وضعیتی که کسب امتیازات کامل این دیدار، می‌تواند سرنوشت دو تیم را در ریو تغییر دهد، رقابت بامداد چهارشنبه می‌تواند حساس‌ترین رویارویی ایران و لهستان در تاریخ باشد.

به یقین بلندقامتان فردا کار آسانی مقابل لهستان ندارند اما شکست این تیم نه تنها غیرممکن و بعید نیست، بلکه بازیکنان ایران می‌توانند با کاستن از اشتباهات فردی خود، ایستادگی مقابل حملات متنوع حریف اروپای شرقی، به کارگیری سرعت در خط حمله و بالا بردن عنصر دقت، نظم بازی شاگردان آنتیگا را برهم بزنند. محمد موسوی که از بازیکنان خوب ایران مقابل آرژانتین بود، فردا می‌تواند به یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم کشورمان بدل شود. موسوی می‌تواند با ایستادگی مقابل اسپک‌های سنگین بارتوژ کورک، داوید کونارسکی و دیگر مهاجمان لهستان، توپ‌های اول حریف را زخمی کند تا کار برای مهدی مرندی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور و حمزه زرینی در دریافت اول آسان‌تر شود.

هرچند دیزگا، پاسور خوب لهستان هم با این تیم به ریو آمده و شاید مقابل ایران هم بازی کند اما بدون شک حضور او یا هر بازیکن دیگری در ترکیب شاگردان  آنتیگا، نمی‌تواند خللی به اراده آهنین پسران ایران وارد کند.

غیر از کورک، میشائیل کوبیاک دیگر بازیکن کلیدی حریف فردای ایران به شمار می‌آید. کاپیتان لهستان که بارها مقابل تیم کشورمان بازی کرده، حالا شناخت خوبی از معروف، شهرام محمودی و حتی امیر  غفور دارد و شاید این کار سعید معروف را در بازی گرفتن از عناصر هجومی ایران سخت ‌کند. کاپیتان ایران فردا باید از هوش سرشار و نبوغ خود بیشترین بهره را بگیرد و با ایجاد تنوع در حملات تیم ایران، زمینه را برای یک پیروزی ارزشمند آماده کند.

مهمترین ویژگی تیم ایران، حرفه‌ای بودن همه بازیکنان این تیم است. بازیکنان ایران، در تورنمنت‌های مختلف بارها نشان داده‌اند توان تبدیل آغاز بد به ادامه خوب را دارند. بلندقامتان پرافتخار تیم ملی ایران که بارها و بارها دل مردم کشورمان را شاد کرده‌اند، به خوبی می‌دانند شکست در دیدار نخست نمی‌تواند خللی به تصمیم آنها برای حضور درخشان در المپیک ریو وارد کند.

آرژانتین امروز هم موفق شد مقابل روسیه، مدافع عنوان قهرمانی المپیک به پیروزی برسد و این نشان از آمادگی کامل تیم آرژانتین برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان داشت. گذشته از این، برد امروز شاگردان خولیو ولاسکو می‌تواند به سود تیم ایران هم باشد. بلندقامتان ایران اگر امشب بتوانند مثل همیشه باشند و از توانایی‌های خود بهره ببرند، شکست لهستان دور از دسترس نیست و به این ترتیب، تیم کشورمان حتی به کسب عنوان نخست گروه خود هم امیدوار خواهد ماند.

بلندقامتان ایران که حالا با دعای خیر میلیون‌ها هموطن خود در ریو حضور دارند، بامداد فردا و مقابل لهستان مانند سربازانی از جان گذشته، نام وطن را هرآن زیر لب زمزمه خواهند کرد و با توسل به روح یگانگی و همدلی حاکم بر تیم ملی، لحظه‌ای مقابل لهستان پا پس نخواهند کشید تا با شکست این تیم، بازگشت باشکوهی به المپیک ریو داشته باشند. بازگشتی که می‌تواند در تاریخ ایران ثبت شود و حتی بلندقامتان سرافراز کشورمان را به مدال المپیک هم نزدیک سازد.

به یقین پس از بازی‌های حماسی تیم ایران در ریو، افسانه 12 مرد ایرانی تا سال‌ها در این مرز و بوم، سینه به سینه نقل خواهد شد و پسران دوست داشتنی ایران، برگ زرین دیگری به کتاب پرافتخار تاریخ ایران خواهند افزود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز