همراه با المپیک ریو

شگفتی کانگوروها ناتمام ماند/ پارکر، فرشته نجات فرانسه

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۲:۳۰:۳۹
کد خبر: ۴۴۴۲۵۴
شگفتی کانگوروها ناتمام ماند/ پارکر، فرشته نجات فرانسه
تیم‌های بسکتبال آمریکا، فرانسه و ونزوئلا بامداد امروز حریفان خود را در المپیک ریو شکست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، در ادامه رقابت‌های بسکتبال مردان المپیک ریو، بامداد امروز از گروه A تیم‌های بسکتبال ایالات متحده آمریکا  در سالن کاریوکای ریو به دشواری مقابل استرالیا صاحب برتری شد.

آمریکایی‌ها که با دو پیروزی قاطع مقابل چین و ونزوئلا در صدر گروه خود قرار داشتند، به صخره‌ای سخت برخوردند. کارملو آنتونی با 3 پرتاب آزاد موفق نخستین امتیازات ایالات متحده را دشت کرد و کارملو آنتونی با پرتاب پیرامونی موفق خود شاگردان مایک شیشفسکی را 6 بر صفر پیش انداخت. استرالیایی‌ها که تا اینجا عنوان شگفتی‌ساز المپیک را به خود اختصاص داده‌اند، غافلگیر نشدند تا با درخشش ماتئو دلاودوا و آرون باینس در پایان کوارتر نخست آمریکا را 29 بر 29 متوقف کردند.

دورانت با آغاز کوارتر دوم بازهم ایالات متحده را با پرتاب 3 امتیازی‌اش پیش انداخت اما پتی میلس، پوینت‌گارد برجسته استرالیا همراه دیود  اندرسون، کریس گلدینگ و اندرو بوگات با بازی درخشان خود در وقت دوم، ضمن برتری 25 بر 20 در شگفتی محض استرالیا را 54 بر 49 برنده به رختکن فرستادند.

شیشفسکی که سایه شکست را به خوبی حس می‌کرد دست به کار شد و با ایجاد تغییراتی در ترکیب و همچنین تاکتیک بازی آمریکا، موفق شد با تکیه بر حضور موثر مارکوس کازینس، ابتکار عمل را دوباره به یانکی‌ها سپرد. آن سوی میدان، نماینده شایسته اقیانوسیه هم لحظه‌ای مقابل غول‌های NBA پا پس نمی‌گذاشت اما آمریکایی‌ها با تجربه بالای خود کوارتر سوم را 21 بر 13 به نام خود ثبت کردند تا در مجموع 70 بر 67 پیش بیفتند.

10 دقیقه پایانی هم با بازی تماشایی دو تیم همراه بود. کلی تامپسون، فوق‌ ستاره گلدن‌استیت در کوارتر چهارم کفه ترازو را به سود شاگردان شیشفسکی سنگین کرد. آن سوی میدان هم  آندره لمانیس، سرمربی استرالیا رایان بروخوف را به میدان فرستاد تا همچنان سد راه درخشش ستاره‌های آمریکا شود. هرچه بازی به پایان خود نزدیک می‌شد، تجربه آمریکایی‌‌ها بیشتر به چشم می‌آمد. در فاصله یک دقیقه و 20 ثانیه به پایان بازی یانکی‌ها 93 بر 88 پیش افتادند و از این لحظه به بعد لمانیس، دستور بازی انتحاری را صادر کرد اما آمریکایی‌ها کارکشته‌تر از آن بودند که در این فاصله زمانی برتری خود را از دست بدهند و سرانجام این دیدار با نتیجه 98 بر 88 به نام ایالات متحده آمریکا ثبت شد.

آمریکایی‌ها با این پیروزی و با 6 امتیاز در صدر گروه خود قرار دارند و استرالیا با 5 امتیاز دوم است.

در دیگر دیدار گروه A بامداد امروز فرانسه در دیداری نفس‌‎گیر و رقابتی نزدیک، در حالی که تا دقیقه پایانی 75 بر 74 از صربستان عقب بود، با 2 پرتاب آزاد موفق تونی پارکر، گارد راس سرشناس سن‌آنتونیو اسپرز 76 بر 75 پیش افتاد و 30 ثانیه از سبد خود دفاع کرد تا به یک برد ارزشمند برسد.

چین هم امروز 72 بر 68 از ونزوئلا شکست خورد تا شکست‌های نماینده آسیا در  المپیک سی و یکم ادامه داشته باشد.

به این ترتیب و در پایان بازی‌های امروز، ایالات متحده آمریکا با 6 امتیاز در صدر گروه A بسکتبال مردان المپیک ریو قرار دارد، استرالیا با 5 امتیاز دوم است، فرانسه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و تیم‌های صربستان، ونزوئلا و چین به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم این گروه ایستاده‌اند. 

 

نظر شما