همراه با المپیک ریو؛

پیکرآرا: عابدینی در المپیک بعدی هم شرکت کند/ پاکدامن جوان با انگیزه‌ای است

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۵:۳۴:۲۷
کد خبر: ۴۴۴۳۴۶
پیکرآرا: عابدینی در المپیک بعدی هم شرکت کند/ پاکدامن جوان با انگیزه‌ای است
مربی اسلحه سابر گفت: در شمشیربازی تجربه نقش بسیاری دارد، شمشیربازی همچون عابدینی باید در المپیک بعدی هم شرکت کند زیرا تجربه می‌تواند به این بازیکن کمک کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، رضا پیکرآرا مربی اسلحه سابر درباره رقابت شمشیربازان المپیکی در رقابت‌های المپیک 2016 ریو در گفتگو با شبکه ورزش اظهار داشت:جامعه شمشیربازی به رقابت شب گذشته ملی‌پوشان این رشته در رقابت‌های المپیک ریو افتخار می‌کنند، در صورتی که همه بر این اعتقاد بودند که حضور این ورزشکاران در المپیک افتخار است اما رقابت بی نظیر مجتبی عابدینی باعث شد تا همه به مدال امیدوار شوند.

وی با بیان اینکه مجتبی عابدینی تا دریافت مدال فاصله‌ای نداشت، افزود: عابدینی به دلیل ناداوری از دریافت مدال باز ماند و نتوانست  شگفتی‌های خود را در شمشیربازی تکمیل کند، در همه‌ی رقابت‌های عابدینی، داوران  ناحق  قضاوت کردند.

پیکرآرا با تاکید بر اینکه عابدینی از المپیک لندن استارت خود را آغاز کرد، اضافه کرد: وی با برنامه‌ریزی در همه‌ی مسابقات شرکت کرد تا با آمادگی کامل در المپیک ریو شرکت کند، با توجه به بازی حرفه‌ای که این بازیکن انجام داد اما به دلیل ناداوری از رسیدن به مدال باز ماند.

وی با بیان اینکه عابدینی در رقابت‌های خود، با بهترین شمشیربازان المپیکی رقابت کرد، افزود: عابدینی کار بسیار بزرگی انجام داد و با قهرمانان بین‌المللی که دارای رنکینگ‌های مناسبی در سطح جهان بودند رقابت کرد و در رقابت با حریف آمریکایی با اختلاف کمی بازی را واگذار کرد.

این کارشناس ورزشی رشته شمشیربازی ادامه داد: عابدینی قبل از مساوی برنده بازی بود اما با ناداوری با حریف آمریکایی مساوی کرد و در نهایت با حمله زیرکانه حریف خود بازی را باخت، در صورتی که پیروز واقعی این رقابت ملی‌پوش کشورمان بود.

پیکرآرا درباره عملکرد پاک‌دامن دیگر ملی پوش کشورمان در رقابت‌های المپیک ریو، اشاره کرد: پاکدامن بازیکن جوان و آینده دار کشورمان است که برای نخستین بار در المپیک حضور داشت و این بازیکن بی نهایت با انگیزه است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر پاکدامن از رشد مناسبی برخوردار بود، اضافه کرد: این ورزشکار  سن کمی دارد و به عنوان نخستین حضورش در این دوره از رقابت‌ها توانست تجربه بسیاری را کسب کند، همچنین برای المپیک دوره‌های آینده برای رسیدن به مدال در این رشته ورزشی امیدواری بسیاری وجود دارد.

پیکرآرا در پایان گفت: در شمشیر بازی تجربه نقش بسیاری دارد و با رقابت در دوره‌های مختلف تجربه شمشیربازی افزایش پیدا می‌کند، در همین راستا شمشیربازی همچون عابدینی باید در المپیک بعدی هم شرکت کند زیرا تجربه می‌تواند به این بازیکن کمک کند.

نظر شما