همراه با المپیک ریو

ایران ۲ - کوبا صفر؛ پیروزی نفس‌گیر شاگردان لوزانو در ست دوم

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۱۷:۰۴:۰۹
کد خبر: ۴۴۴۳۵۹
ایران ۲ - کوبا صفر؛ پیروزی نفس‌گیر شاگردان لوزانو در ست دوم
تیم ملی والیبال کشورمان ست دوم را با حساب 31 بر 29 از کوبا برد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه رقابت‌های والیبال المپیک ریو 2016، ساعت 17 امروز در سالن ماراکاناژینوی ریو به مصاف تیم کوبا رفت. 

ترکیب ایران: شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی و مهدی مرندی (بازیکن آزاد)

سرمربی: رائول لوزانو (آرژانتین)

ترکیب کوبا: لازارو هرناندز، خاویر خیمنز، خاویر اکتاویو روخاس، سسیلیو گونزالس، آدرین ادواردو آردوندو و رومن گاریسا آلوارز (بازیکن آزاد)

سرمربی: نیکولاس ویوز کافینی

داور اول: پیچنزو آسکولی (ایتالیا) 

داور دوم: جوراج مُکری (اسلوونی) 

 

ست نخست؛ ایران 25 - کوبا 21 

بلندقامتان کشورمان پس از شکست مقابل لهستان و از آنجا که خود را سزاوار آن شکست نمی‌دانستند، مقابل کوبایی قرار گرفتند که این تیم هم با دو شکست از لهستان و مصر در قعر گروه B والیبال مردان المپیک ریو جا خوش کرده بود. شاید تصمیم فدراسیون والیبال کوبا، مبنی بر محرومیت 6 بازیکن اصلی این تیم، به شدت کوبا را تضعیف کرده بود. ترکیب  آشنای تیم ایران از ابتدای ست نخست ابتکار عمل را به دست گرفت و هرچند کوبایی‌ها هم در برخی مواقع ست نخست سعی می‌کردند پا به پای ایران حرکت کنند اما سرانجام شاگردان رائول لوزانو در رقابتی نه چندان دشوار، 25 بر 21 دست نخست را به نام خود ثبت کنند. 

ست دوم؛ ایران 31 - کوبا 29

کوبا آغاز متفاوتی در ست دوم داشت و با کسب 2 امتیاز پیاپی نشان داد برای جبران به میدان آ مده است. در اوسط این ست بازهم برتری به اردوی تیم ایران آمد و بلندقامتان کشورمان در امتیاز 16 بر 14 برای فتح ست دوم خیز برداشتند. هرچه بازی به سمت امتیازات پایانی این ست پیش می‌رفت، کوبایی‌ها خود را بیشتر در میدان پیدا می‌کردند. در امتیاز 24 بر 23 سرویس غلامی از تور عبور نکرد تا بازی در این امتیاز  به تساوی کشیده شود. دو تیم یک امتیاز دیگر گرفتند و محمودی توپ را به بیرون کوبید تا در عین ناباوری کوبا 26 بر 25 در آستانه پیروزی در ست دوم قرار بگیرد. تقاضای ویدئوچک هم بی‌فایده بود اما ایران ابتدا با موسوی و سپس با سرویس خوب قائمی 27 بر 26 پیش افتاد اما حریف هم به امتیاز 27 رسید. روند امتیازگیری دو تیم ادامه داشت تا در نهایت لوپز در امتیاز 30 بر 29 به سود ایران، اسپک خود را به بیرون کوبید تا ایران در این ست به سختی 31 بر 29 پیروز شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز