موتور طارمی روشن شد؛

تثبیت پیشاهنگی پرسپولیس پیش از هفته پنجم/ لک استاد مهار تک به تک

۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۲۱:۴۳:۰۳
کد خبر: ۴۴۴۴۱۱
تثبیت پیشاهنگی پرسپولیس پیش از هفته پنجم/ لک استاد مهار تک به تک
تیم فوتبال پرسپولیس تهران با برتری یک بر صفر مقابل صبا صدرنشینی خود را در لیگ برتر تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، پرسپولیس پس از اندوختن هفت امتیاز از سه بازی گذشته خود و صعود به صدر جدول لیگ شانزدهم، ساعت 20:30 امشب میزبان صبای قم در ورزشگاه آزادی تهران بود. شاگردان برانکو که برای تثبیت صدرنشینی خود نیاز به پیروزی در این دیدار داشتند، بازی را خوب آغاز کردند و از ابتدا با حضور مهدی طارمی در خط حمله و با اتکا به مثلث محسن مسلمان، وحید امیری و فرشاد احمدزاده ابتکار عمل را به دست گرفتند. یورش‌های پیاپی سرخپوشان شاگردان عبدالصمد مرفاوی را عقب نشانده بود و سرخپوشان در چند نوبت دروازه صبا را به شدت تهدید کردند اما حامد لک، سنگربان صبا که شب خوبی را پشت سر می‌گذاشت بارها مهاجمان پرسپولیس را در مصاف‌های تک به تک ناکام گذاشت. اوج این صحنه‌ها به دقیقه 25 برمی‌گشت. جایی که لک با دبل‌سیوی استادانه، 2 بار طارمی را روی خط شش‌قدم ناکام گذاشت.

 

گل پرسپولیس

پرسپولیس سرانجام دقیقه 40 مزد برتری‌اش را گرفت و در پی یک  ارسال بلند روی دروازه صبا، ابتدا طارمی سعی کرد با برگردان سنگر حریف را هدف قرار دهد اما ضربه‌اش پس از برخورد به مدافع صبا دوباره زیر پای طارمی افتاد و آقای گل لیگ بدون فوت وقت، با یک نیش‌پا توپ را از بین پاهای لک به قعر دروازه فرستاد تا پرسپولیس با همین تک گل، برنده به رختکن برود. 

 

نیمه کم افت و خیز 

نیمه دوم با میدان‌داری پرسپولیس آغاز شد. شاگردان  برانکو که پیروزی و صدرنشینی را در چنگ خود داشتند، سعی می‌کردند بازی را مدیریت کنند. آن سوی میدان، شاگردان مرفاوی هم میل چندانی به یورش نداشتند و سعی می‌کردند مانند نیمه نخست محتاطانه بازی کنند. حضور رضا عنایتی، کاپیتان 40 ساله صبا در خط حمله این تیم، نمی‌توانست تهدیدی برای خط دفاع مستحکم سرخپوشان باشد و این بازیکن سرانجام دقیقه 80 جای خود را به امید جهانبخش داد. در اوقات تلف شده بازی صبا می‌توانست در شلوغی محوطه جریمه پرسپولیس گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه هاشم بیک‌زاده پس از برخورد به مدافعان برگشت داده شد تا این دیدار با تک گل طارمی به سود پرسپولیس تمام شود و این تیم با 10 امتیاز در صدر جدول وضعیت خود را تثبیت کند. 

صبای قم هم پس از سه تساوی نخستین شکست خود را تجربه کرد تا در رتبه دوازدهم قرار بگیرد. 

پرسپولیس یک............................... صبا صفر 

گل: مهدی طارمی دقیقه 40

 

ورزشگاه:  آزادی تهران

تماشاگر: حدود 55 هزار نفر

داور: محسن ترکی/  کمک‌ها: بابک داوری و تورج عیوض محمدی

 

اخطار:پویا سیف پناهی(36) از صبا و محمد انصاری (60) از صبا

 

ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (احمد نورالهی)، مهدی طارمی (علی علیپور) و وحید امیری (ساسان انصاری)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب صبای قم:حامد لک، مسعود حق جو (احمد حسن‌زاده)، هاشم بیک زاده، حمیدرضا دیوسالار، قاسم دهنوی، پویا سیف پناهی، وحید علی آبادی، کیوان امرایی، سیدمهدی حسینی، رضا عنایتی و کریم اسلامی

سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز