توکلی: داوران آسیایی رقابت سختی با داوران اروپایی در المپیک و مسابقات جهانی هندبال دارند

۱۳۹۵/۰۵/۲۲ - ۱۱:۴۸:۳۷
کد خبر: ۴۴۴۵۱۳
توکلی: داوران آسیایی رقابت سختی با داوران اروپایی در المپیک و مسابقات جهانی هندبال دارند
رییس کمیته داوران هندبال آسیا گفت: با شروع اجرای قوانین جدید بازی هندبال در سطح جهان از تیر، فعالیت های وسیع آموزشی در سرتاسر جهان برای درک قوانین و نحوه اجرای صحیح آن صورت گرفته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، داوود توکلی رئیس کمیته داوران هندبال آسیا و عضو ارشد کمیته داوران هندبال جهان با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار برنا، فعالیت های این کمیته برای تبیین راه پیشرفت داوری و نظارت دقیق بر تمام مسابقات  آسیایی و انتخابی جهانی و المپیک را تشریح کرد. 

وی با اشاره به گسترش برنامه های آموزشی و امکانات نرم افزار مدرن نظارت و تجزیه و تحلیل کار داوران در راستای اجرای قوانین جدید، افزود: تعامل ما با مربیان تمام کشورها و تشریح دقیق وظایف داوران که در هندبال با پیچیدگی های فراوان قوانین آن وظیفه سختی برعهده دارند، باعث شده که مسابقات با کیفیت خوبی پیشرفت هندبال در آسیا را سرعت ببخشد و البته باعث حضور بیشتر داوران هندبال آسیایی در مسابقات مهم جهانی شود. این روند کار دقیق و پشتوانه سازی وسیع و جوانگرایی و ارتقا سطح فنی و تجارب داورانمان را می طلبید که به بهترین نحو در سال های اخیر انجام داده ایم.

توکلی افزود: داوران آسیایی رقابت سختی با داوران اروپایی در المپیک و مسابقات جهانی هندبال دارند. تنها کافیست به این نکته واضح اشاره کنیم که 15 سال پیش تعداد دعوت داوران آسیایی به مسابقات جهانی سالانه یک یا دو کوبل بود که به عنوان مثال در سال 2016 به 21 دعوت ارتقا پیدا کرده و این مهم تنها با کار سخت و آموزش های وسیع ممکن شده است.

وی با اشاره به وضعیت خوب آمادگی داوران کشورمان اظهار داشت: علاوه بر آموزش و ارتقا دو کوبل بین المللی و دو کوبل قاره ای در بخش سالنی و یک کوبل قاره ای در بخش ساحلی طی سالهای گذشته کلاس ها و سمینارهای مفید و مدرن و اجرای تست های آمادگی جسمانی، DVD و کتبی برای به روز سازی داوران هندبال کشورمان اجرا کرده ایم که آخرین آن سمینار مشترک داوران و مربیان لیگ های برتر آقایان و بانوان در خرداد ماه در رامسر بود که با هدف آموزش صحیح قوانین 2016 IHF توسط فدراسیون هندبال برگزار شد. در حال حاضر هم ایران با پشتوانه خوب داوران جوان خود می تواند جزو کشورهای پیشرو در هندبال آسیا و جهان باشد.

داوود توکلی انتخاب کوبل داوری کلاهدوزان و موسویان در المپیک ریو را افتخاری بزرگ برای هندبال ایران می داند و افزود: ما در حال حاضر 14 کوبل آماده بین المللی و 38 کوبل با درجه قاره ای در سطح آسیا داریم که برای حضور در مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی رقابتی شانه به شانه دارند و این روند رقابتی را قطعا در آینده با  آموزش های دائم آنها ادامه خواهیم داد.

توکلی با اعلام اینکه از هفته گذشته پورتال آنلاین مرکز آموزشی تخصصی مربیان، داوران، ناظرین فنی و هندبال ساحلی فدراسیون بین المللی هندبال قابل دسترس همه در سطح جهان شده است، اعلام کرد که طی روزهای آتی بانک اطلاعاتی عظیمی از مدرنترین شیوه های آموزش داوری را از این طریق منتشر خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز